Barney Skrevet 26. Februar 2014 Rapporter Skrevet 26. Februar 2014 Jeg lurte på ett par ting ang insitt, eller på plass; Er det det samme om hunden sviger seg rett inn ved ditt venstre ben, eller om den går rundt deg og så setter seg (i LP)? Og er det fordeler/ulemper ved de to? Jeg ser for meg at siden du bryter kontakten med hunden i det den går bak deg så kan den lettere finne på noe tull,stikke av e.l. Og så lurte jeg på innlæring; Den ene hunden min lærte innsitten veldig raskt med kassemetode. Den andre som jeg holder på med innlæring på sliter mer, tror ikke det er metoden for han. Vurderer å terpe på sitt og at jeg går inntil han og belønner. Har prøvd å lokke en direkte innsitt med godbit, men han tar veldig vide svinger, og svinger rompa ut så han blir sittende 90 grader feil. Forsøkte å heller lokke han rundt bak beina og inn på plass og da kommer han automatisk nærmere foten min og setter seg mye rettere, så lurer på om dette er veien å gå? Innspill? Siter
Sofie & Aska Skrevet 1. Mars 2014 Rapporter Skrevet 1. Mars 2014 Kanskje det heller vil passe for den hunden å gå rundt ja Siter
Recommended Posts