Hundepass i Juni Vestfold
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Av Hundevenn2 · Skrevet
Hei, Det kan hende spørsmålet er helt på villspor, men lurer på om det finnes noen oppdrettere i Norge eller naboland som avler på atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges? Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp. Jeg har hatt en bruksschäfer, og den lignet litt på det jeg beskriver, men ut ifra hvordan kullsøsken ble, så var det muligens mer tilfeldig at han var så «myk». Jeg vurderer nå å skaffe ny bruksschäfer, men har nå to små barn, så ser etter en hund som kan trives som aktiv familiehund og treningskompis for meg (hovedsakelig lydighet, smeller og fysiske økter som løping og lange skogsturer). Jeg er ikke i tvil om at det blir nok tid til hunden, men ønsker en hund som også kan trives i familien og som ikke passer best til IGP eller annet med høy intensitet. Alle tips tas imot med stor takk!☺️ Hilsen schäfer-elsker som prøver å ta et godt valg for både en eventuell hund og for familien. -
Hvis noen er villige til å knuse ruta for å stjele hunder så hjelper det jo ikke med låsemekanismer uansett. De krokene man får kjøpt til bagasjerom er trygge nok hvis man bruker dem riktig, det er ikke mulig å få opp bagasjerommet uten å låse opp. Vinduslåsene har jeg aldri prøvd.
-
Hvor sikre er dem? Har tenkt på det men er redd de gir etter om noen vil inn. Kan man knuse dem på utsiden?
-
Hvis det ikke er trygt for dem å være i bilen så er det bedre å la dem være hjemme. Du får grinder til bilvindu og lås til bagasjeromsluker som gjør at du kan ha dem åpne uten at folk får tilgang.
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts