Gå til innhold
Hundesonen.no

Ressursforvar mot hund

Trixie
 Share

Recommended Posts

Neste uke skal vi dele hytte med en annen familie. De har ei tispe som er 6 mnd eldre enn vår hann, som er et år. Hundene kjenner hverandre godt, og er mye sammen til daglig. Tispa har et til tider stort ressursforvar mot hannen vår. Hun er kjapp med kjefting og glefsing for det meste. Kun en gang har han tatt igjen, og det var da hun prøvde å hindre ham tilgang til meg. Hvordan skal vi løse dette når vi skal bo tett i ei uke? Det går greit å gi mat separat, men jeg ønsker ikke at min hund skal kues helt for alt han gjør (får kos, godbit, leker med bamsen sin, bærer noe). Har dette med rangordning å gjøre? Hvordan trene på mer harmoni? Må jeg bare godta det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Dere bør ihvertfall ta bort alt som kan skape sånne situasjoner. Ta bort bamsen, godbitene (en hund trenger ikke få godbiter hele tida?), tingene han liker å bære osv. Så må dere få eiern av denne hunden med på laget så hun tar ansvar for, og stopper, hunden sin når den er bitch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider