Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen orker ikke ta den vanskelige beslutningen.


Wednesday
 Share

Recommended Posts

Det er direkte hjerteløst å ha et sykt dyr uten å gi adekvat veterinæroppfølglng - eller avslutte lidelsene når det ikke kan gjøres mer for å gi god livskvalitet for hunden. Jeg blir så trist av å lese om slik egoisme og tiltaksløshet som det der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg kjenner at jeg blir nesten mer opprørt av å lese alle kommentarene som har kommet rundt om på FB i forbindelse med denne saken. Altså - at folk lar det gå for langt.

Nei, det er ikke greit at folk lar det gå for langt - men det er faktisk ikke sånn at alle som gjør dette gjør det fordi de er onde, fulle av **** osv. - For mange, spesielt kanskje de som bor alene, så er hunden en støttekontakt, den er terapeut, og kanskje har det å ha hund gjort at vedkommende faktisk har ett liv. Når så denne blir syk så blir det konflikt, angsten for å miste det holdepunktet i livet man mener holder en oppe overskygger det faktum at hunden kanskje ikke har det så bra. Jeg kan skjønne den angsten. Jeg sier ikke at det er greit at hunder lider (eller dyr generelt), men som oftest så er det en grunn til at det går så langt og det er ikke alltid ondskap som ligger bak.

Jeg tror også at om ikke veterinærer var så forbanne unnvikende og "vage" så hadde færre hunder måttet lide pga. eierne sine.

Opp gjennom årene så har jeg møtt hunder som har vært så feite at de har slitt med å gå hvor eier forteller at veterinæren sier den er litt drøy men ellers i fin form. I sånne saker burde faktisk veterinærene si rett ut - bikkja de er feit, den lider - du skader hunden din. Eller hunder som er så gamle og skrøpelige at de nesten ikke kan gå ut fra veterinæren - der har de faktisk et ansvar å fortelle eier at hunden må avlives. Ikke bare "næææ du kan jo prøve litt til".

Og joda, noen har kanskje ikke råd til å gå til veterinær - men det betyr jo ikke at de er onde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at om ikke veterinærer var så forbanne unnvikende og "vage" så hadde færre hunder måttet lide pga. eierne sine.

Opp gjennom årene så har jeg møtt hunder som har vært så feite at de har slitt med å gå hvor eier forteller at veterinæren sier den er litt drøy men ellers i fin form. I sånne saker burde faktisk veterinærene si rett ut - bikkja de er feit, den lider - du skader hunden din. Eller hunder som er så gamle og skrøpelige at de nesten ikke kan gå ut fra veterinæren - der har de faktisk et ansvar å fortelle eier at hunden må avlives. Ikke bare "næææ du kan jo prøve litt til".

Og joda, noen har kanskje ikke råd til å gå til veterinær - men det betyr jo ikke at de er onde?

Amen!

Jeg har selv operert en valp 3 ganger og veterinæren står forann meg og forteller om at vi nå prøver en 4 gang. Da ble jeg litt :ermm: og JEG måtte si til veterinærene: Er dette riktig av hensyns til dyret (og jeg så litt slik ut tenker jeg :cry: ) Og svaret fra den pro-veterinærene var "ææææ nei, ææææ vi burde vel egentlig stoppet ved andre forsøk på samme operasjon. Jo det er kanskje best at den får slippe"

WTF slik skal IKKE en utdannet pro-veterinær svare!! Det skal være "unødvendig" av meg som dyreeier å gjøre den vurderingen, det er noe en veterinær skal ha "baller" nok til å ta opp som tema selv.

(ja dette er ett sårt tema for meg, og fryktelig provoserende da skylden fort blir lagt på eieren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Amen!

Jeg har selv operert en valp 3 ganger og veterinæren står forann meg og forteller om at vi nå prøver en 4 gang. Da ble jeg litt :ermm: og JEG måtte si til veterinærene: Er dette riktig av hensyns til dyret (og jeg så litt slik ut tenker jeg :cry: ) Og svaret fra den pro-veterinærene var "ææææ nei, ææææ vi burde vel egentlig stoppet ved andre forsøk på samme operasjon. Jo det er kanskje best at den får slippe"

WTF slik skal IKKE en utdannet pro-veterinær svare! Det skal være "unødvendig" av meg som dyreeier å gjøre den vurderingen, det er noe en veterinær skal ha "baller" nok til å ta opp som tema selv.

(ja dette er ett sårt tema for meg, og fryktelig provoserende da skylden fort blir lagt på eieren)

Det mest ironiske er at de samme menneskene som hadde stemplet deg som "ond" om du forsøkte en fjerde gang er de samme som hadde dømt deg som ufølsom, kynisk og ond om du ikke hadde prøvd en tredje......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...