Gå til innhold
Hundesonen.no

Stor, enkel og "fluffy" hund?


SunsetYang
 Share

Recommended Posts

Jeg har lært det motsatte, at leonbergeren (les: ikke nuffen) har mer vokt enn berneren. :P

OES var jo også et godt forslag!

Jeg kjenner ikke leonbergeren godt nok til å være påståelig, så jeg gir meg der! :) Jobber med ei nuffe-dame, og det er flere hun kjenner som bytter litt mellom berner og nuffe, og det alle trekker fram er forskjellen på vokt.

Hvis jeg skulle hatt stor hund og valget sto mellom nuffe og berner, ville jeg alltid valgt berner, til tross for muligheten for vokt (som jeg ikke liker). Nuffer lukter virkelig absurd mye hund, beveger seg så sakte og sikler. Bernere har deilig silkepels, fantastiske farger og er mulig å få tak i med stramme øyelokk og uten sikkel. Og så er de så vakre når de ikke er for tunge... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hehe, selvfølgelig kan de være med på joggeturer. Mannen til oppdretteren min løper maraton og jogger mange mange mil i uka med deres 5 bernere. Hverken de eller deres tidligere bernere har noen gang

Synes Berneren virker helt perfekt jeg. Jeg har aldri møtt en usosial Berner tror jeg, selv om det sikkert finnes

Bernerne skal vel ha ganske så stramme lepper (og i hvertfall i sammenligning med de andre bamsehundene), ergo ikke så mye sikkel?

Guest Snusmumrikk

Men hva gjør man den dagen den drar, og man ikke har sjangs til å holde den igjen? Enn om den blir påkjørt? Det kan alltid skje, og hadde dette skjedd meg så hadde jeg vært hjelpesløs - ikke kunne jeg holdt den igjen, ikke kunne jeg båret den hjem f.eks. om den hadde blitt skadet på tur..

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Forhåpentlig vis har du oppdratt den så godt at den ikke vil legge alle krefteri å bykser ut i bånd. Jo større hund, jo viktigere er oppdragelse. Men Bernere virkelig enkle og greie hunder å oppdra.

Men om de skulle rykke ut i bånd, så er det faktisk en stor del teknikk for å holde igjen. Jeg karer å holde igjen sterkere hunder enn en strek man som ikke har hundeerfaring. Selv om jeg er lita. Jeg har forøvrig hund som veier nesten det samme som meg nå og. Fordelt på to individer :P ikke noe problem å holde igjen. Men å bære stor og skada hund hjem fra skogen ville jeg ikke klart særlig langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...