Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing


bbeide
 Share

Recommended Posts

Har ein 4,5 mnd puddelgutt som nylig er begynt med vill bjeffing på alt mulig. Koffertar, menneske, og alle brå lydar som han ikkje reagerte på tidlegare.

Er dette berre ei slik "periode" som går over?

Han pleier å vere med på kontoret, men no er det plutselig blitt travelt (og pinlig) å ha han med :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein 4,5 mnd puddelgutt som nylig er begynt med vill bjeffing på alt mulig. Koffertar, menneske, og alle brå lydar som han ikkje reagerte på tidlegare.

Er dette berre ei slik "periode" som går over?

Han pleier å vere med på kontoret, men no er det plutselig blitt travelt (og pinlig) å ha han med :hmm:

Jeg lurer på akkurat det samme. Tispa mi er yngre enn din (3 mnd) har vært med på jobb i 2-3 uker, og de siste dagene har hun også begynt å bjeffe litt på kontoret. Virker litt som hun kjeder seg, og bare vil ha oppmerksomhet. Jeg legger henne i bilen ei stund når hun begynner sånn, så tar jeg henne inn etter ei stund. Men håper virkelig det går over, så hun kan fortsette å være med på jobb!

Håper du får flere svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en periode, kanskje ikke? Tren på det alikevel.

Når min valpis på snart 7 måneder bjeffer, stiller jeg meg foran han og prøver å "stjele" oppmerksomheten og roser han når han slutter å bjeffe. Ta fokuset bort fra tingen han bjeffer på, rett og slett.
Eller kanskje prøve å vise han de tingene han bjeffer på, mens han er rolig, og kose med han for å assosiere tingene med noe positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Kan virke som det er ei merkelig periode han har, ja. Den eine dagen bjeffer han på alt, andre dagen reagerer han på ingenting, men kjeder seg fort og vil ha oppmerksomhet.... Men einig i at det er lurt å trene på det likevel :)

Vi øver på aleinetrening i bilen, så skal bli flinkere å bruke bilen som stillestund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...