Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan jeg prøve å Klikkertrene holdning?


Inustaff

Recommended Posts

Jeg har lært hunden og stå og bli tatt på..

Ikke hundre prosent at det sitter,men det gikk bra på matchshow og ved testing..i rolige omgivelser vel å merke.

Feilen er at holdningen ser tvungen ut og han viser seg absolutt ikke bra.

Han står liksom bare i ro.

Jeg stiller ikke selv,har ikke peiling på det ,men har ei som skal hjelpe meg på Ølen.Problemet er at hun er bare ett år eldre enn meg,

og jeg vet at hun ikke er noe utstillingsekspert selv.

Hun gjør det fordi jeg selv ikke tør..

Kan jeg bruke siste tiden til å prøve å klikke frem holdningen hans??

Hvordan?

Har nettopp begynt å lese klikkerboka,og tenkte på den biten.

Han er jo alldeles nydelig når han stiller seg opp selv,og står å ser på noe spennende.Dette er noe han gjør veldig ofte..og jeg har sagt til meg selv 100 ganger..OM HAN BARE kunne stå akkurat SÅNN på utstilling.

Jeg er egentlig helt grønn på området utstilling,og han oppfører seg som en idiot om jeg begynner med godbiter.Så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

En som eier kullbror mobbet hunden min så mye at jeg i grunnen ikke ville stille han i det hele tatt.Ikke bare av den grunn,men også fordi det ikke betyr så mye.

Det som er litt viktig er at jeg ender opp med å måtte lære meg dette med utstilling likevel dersom jeg skal fullføre oppdrettsdrømmen i senere tid.

Setter pris på om det er noen her som kan fortelle meg på en mest mulig ryddig og forståelig måte oom,og i tilfelle hvordan klikke frem denne holdningen..samtidig som jeg ikke ender opp med en hund som begynner å gjøre masse rart ANNET enn å stå på selve utstillingen.

Må få med at jeg ikke har startet for fullt med å klikke,jeg har bare begynt treningen av meg selv,og leser som et villdyr..

Likevel usikker..

Hadde vært morsomt å danke ut kullbror etter all mobbingen.

Oppdretter m.fler sier nemlig at kullbror er MYE for stor..dvs extremt.

Noe han absolutt er.(Lite atletisk som rasen skal være)

Har for pløsete hud,lang snute,klumsete bevegelser og feil bitt.

Denne hunden måtte faktisk til dyrlege fordi kroppen vokste fortere enn den produserte blod..sprøtt men..Dakar..

Det ser ut som en Neapolitansk Danois!Og det er ikke tull.

Jeg syns den er herlig og ville aldri mobbe den,selv om jeg ikke synes den ser ut som den burdte..hehehe..

Min har visstnok bra bevegelser,flott riktig hode,korrekt bitt..riktig størrelse.

Altså Cane Corso size.

Nok om det..noen som kan og vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Bruk de midlene du må for å få firfotingen til å stille seg opp og se lekker ut. Bruk klikker, bruk ball - whatever.

Om hunden din ser ut som en dass når du plukker på den og stiller den opp ved å flytte på beina så anbefaler jeg at du lærer hunden din å stille seg i front av deg og å følge med på deg og godbiten/favorittleken.

Gir han opp litt og belønn han når han står - til å begynne med belønner du ofte - snakk gjerne samtidig med lav og myk stemme for å holde på oppmerksomheten etterhvert.

Se litt på bilder på internett om hvordan folk stiller "småhunder" - de stilles ofte "freestacking" og det er jo den våkne, alerte holdningen du vil ha.

Lykke til - og om du nå frem til Ølen klarer å trene på dette så bør du stille han selv - for det er ikke sikkert at "baitingen" funker med fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!..leser og leser

Grøsser med tanke på å stille selv..da tror jeg at jeg får la være..

Eller så må jeg slutte å være så pysete å heller hoppe i det.

Men jeg føler liksom at du blir overlatt til deg selv i ringen,og det er ekkelt for oss som ikke har gjort det før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du skal hoppe i det :-) ER kjempe gøy allså, får sikkelig adrenalin kick nesten hihi.. Super kult! Så kan du være så stolt over deg selv etterpå!

Ellers så finnes det mange som vil vise hunden får deg, er jo bare og legge ut ett innleg her, og søke etter handler hjelp. De fleste viser hunden får deg helt gratis, er ikke mange som tar penger for og vise hund for andre i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tusen takk for meldeingen..skal se om jeg ikke skjønner hva du mener når jeg prøver det i praksis..

Jeg får bare øve så godt jeg kan...

Bildene av boxeren din som er oppstillet er nydelig..jeg brukte baktisk det bilde som hjelp imorges,siden rasene er ganske like..

Ja kanskje det er noen som vil stille for meg her?

Jeg for min del har folkemengdeangst..hehe..ikke noe for meg.

Må inn å se på oppstillingen din en gang til jeg

Hilsen fra hjelpesløs..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...