Gå til innhold
Hundesonen.no

Parring 8mnd gammel tispe. Uhell.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Tispa er 8-9mnd gammel, begge hundene bor sammen og er av liten størrelse. Ca JRT/Tibbe/Bichon størrelse. (De står i heng i gange akkurat nuh) Ville dere anbefalt eier å ta abortsprøyte når de kommer hjem? (eier er pr nå i utlandet på ferie, kommer hjem om noen dager.) Long story short, etter komplikasjoner med de som skulle passe hundene og meg på besøk her med min hannhund, endte hundene sammen ved et uhell og de henger da som nevnt i dette øyeblikk.

Så hva gjør vi nå? (Sånn utenom å holde dem atskilt videre og håpe vilt og hellig at hun ikke tar seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville tatt hunden min en tur til veterinæren og fått satt abortsprøyter. Dette kan gjøres inntil dag 45 (men jo senere den settes jo større påkjenning der det for tispen hvis denne er drektig). Det settes to sprøyter med 24 timers mellomrom.

Edit: Det er nok uansett en god idé å ta en telefon til veterinær for å forhøre seg. En relaxinprøve eller en ultralyd pleier man å ta etter dag 25. Tas det for tidlig er sjansen for at den er falsk negativ større.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Da får vi videreformidle dette. Tispen skulle vist egentlig ha blitt kastrert, men eierne har aldri kommet sålangt.

(Jeg er her kun på besøk til min venninne som jobber i stallen deres.)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kjære vene... Håper det går bra med tispa.

Kunne virkelig ønske at det var regler på hvem som fikk avle, jeg, slik at sånt som det her faktisk kunne blitt straffet.

Enig der... Ville aldri i verden hatt valper etter den hannhunden i hvert fall. Hadde den vært min hadde den vært avlivet for lenge siden. Makan til gemytt er det lenge siden jeg har vært borti. (Er nok mye oppdragelse som har gjort den slik den er dog) Tispa virker rimelig nervøs når jeg kom dit, men kom ut av skallet med litt.. ah... mildere og rettferdig håndtering.

Håper for alt i verden at det går bra med tispa og at hun er moden nok i hodet til å ta vare på dem.

Spurte om de ikke hadde vurdert og bare kastrere og ta ut fosterene, men hun var vist for langt på vei til at de ville gjøre det nå.

Min venninne som jobber der har vist også fått tilbud om å få en av valpene. Tror kanskje hun takker ja, time will tell.

:no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forvirret nå.. Er hannhunden din TS?

Skjønner ikke hvorfor de ikke fikk tatt en abort.. Det er alt for mange gode grunner til å gjøre det!

Ikke min nei. Ser nå at førsteinnlegget var rimelig håpløst på den forklaringen. :P Hadde det vært min som hadde vært faren hadde jeg krevd at de tok abortsprøyte og jeg hadde betalt halvparten av kostnadene, han er absolutt ingenting å avle på med de øyesykdommene sine.

Jeg var på besøk der oppe med min hannhund.

De som bor der hadde satt bort sin tispe og hannhund til noen som skulle passe den (disse hadde også en hannhund), så viste det seg at tispa hadde løpetid og hannene markerte derfor inne. Da kom tispa i retur til min venninne som passet hestene og huset, dagen etter kom også hannhunden i retur iom det bare ble krangling med oppassers hund.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...