Gå til innhold
Hundesonen.no

Redd gåturer


olga_
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en ettåring som ikke er helt trygg på vanlige turer. I august turte han ikke en gang å gå en runde i boligfeltet. Vi gikk samne runde flere ganger om dagen. Det gikk uker før han slappet av. Nå stortrives han på denne ruten. Men går vi et ukjent sted blir han nervøs og null kontakt. Men vi kan gå inne i byen, utenfor kjøpesentre, store bussholdeplasser, flyplasser og lignende. Der er han i sitt ess. Kontakt, spiser godbiter og logrer. Han er ikke redd biler og busser som kommer imot. Men han stopper opp hver gang et kjøretøy kommer bakfra. Han må holde øye med kjøretøyet til det har passert. Dette er utrolig kjedelig hvis vi går en lang oversiktlig strekning. Ingen godbiter i verden er gode nok da. Jeg synes det er så rart at vi kan gå inne i sentrum av byen, men ikke i et rolig ukjent boligfelt. Han har reist med fly, tog, kjører bil, store folkemengder men en tur er kjempeskummelt. Jeg vet ikke hva han er så redd for egentlig. Hvordan kan jeg trene på ikke å stoppe opp hver gang et kjøretøy kommer bakfra når ingenting går inn i hodet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...