Gå til innhold
Hundesonen.no

Max omplasseres


Amig0
 Share

Recommended Posts

Vi fikk Max da han var 12 uker gammel, en flott Alaska Husky på ca 10kg. Denne gutten skulle bli den perfekte broren til Amigo, som kun er 3 dager yngre.

Han ble med hjem til oss og vi begynte treningen og aktiviseringen som han krever. Korte og lange turer, mental trening og hundeparker.
Han viste seg etterhvert å være litt sky for fremmede, men samtidig ikke voktende over "flokken". Vi har trent vel så lenge på dette, og det har endelig begynt å løsne! Nå leker han med andre hunder i hundeparker og fått mer tillit til "fremmede" mennesker.

De to siste ukene har vi kommet til den endelige konklusjonen hvor vi har bestemt oss for at vi må omplassere han. Han klarer ikke å leve et lykkelig husky liv med meg, kjæresten og Amigo. Uansett hvor mye mosjon og hjernetrim vi gir han, så er det alikevel ikke nok.

Jeg sitter igjen med en stor neve med skam i magen, for jeg skulle aldri bli et slikt menneske som omplasserer hunden min, og er virkelig lei meg for denne avgjørelsen, dog vil jeg at han heller skal få muligheten til å leve et lykkelig husky liv blandt en familie som kan tilby enda mer tid og aktivisering enn vi kan. Jeg vil han skal komme til en familie som klarer å slite han ut og gjøre han lykkelig.

I dag er han en kjekk kar på 5,5 måneder og veier 20,5 kg.
Han er full av energi, elsker mat over alt på jord og er veldig snill.
Han kommer på innkalling, sitter pent, går fint inn i bur og er vandt til kloklipp.
Han har blitt vandt til å gå i sele (halsbånd blir han "kvelt" av), men han drar mye.
Siden vi fikk han har han blitt chippet, vaksinert (12uker), helsekontrollert, sjekket tennene og alt står bra til.

Jeg legger denne annonsen ut fordi jeg vil Max skal ha muligheten til å være lykkelig.

Om du har spørsmål / kommentarer , send meg en pm.

post-12568-0-03130100-1388340806_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...