Gå til innhold
Hundesonen.no

New York


buddy13
 Share

Recommended Posts

United (direkte fra Oslo) og Icelandair (via Keflavik) er billigst for tiden :) kan sjekke priser for deg når jeg er på en pc.

EDIT:
Icelandair: fra 3298kr fra både Oslo, Trondheim, Stavanger & Bergen via Reykjavik. Man har en mellomlanding på Island, men total reisetid er ikke mer enn 1-2 timer ekstra pga hyppige avganger til New York fra Island :) Icelandairs produkt på økonomiklasse inkluderer i prisen:
To kolli gratis (2 x 23kg)

Vann, brus, kaffe og te er gratis

Tepper og puter er gratis

Valg av sete er gratis (de beste setene kan kjøpes)

6 seter i bredden med Boeing 757 (narrowbody som på innenlands i Norge, kun en midtgang)

WiFi er tilgjengelig ombord på enkelte fly

Underholdningskjerm til alle

KLM: fra 3298 kr fra Oslo via Amsterdam.

Inkludert i economy er:
Gratis måltid inkludert drikke

En kolli gratis (1x23kg)

Gratis setevalg

Underholdningsskjerm til alle på utvalgte flighter, noen B747 har kun skjerm i taket.

https://www.klm.com/travel/no_no/prepare_for_travel/on_board/travel_classes/economy_class.htm

SAS: fra 3799kr fra Oslo. Direkte Oslo-New York.

Inkludert i prisen på økonomiklasse er:
Gratis varmt måltid, samt drikke.

En kolli gratis (1 x 23kg)

Tepper og puter er gratis

Valg av sete er gratis (de beste setene kan kjøpes)

Underholdningsskjerm til alle

Lufthansa: 4295 kr fra Oslo via Frankfurt/München.

Inkludert i prisen på økonomiklasse er:

Gratis varmt måltid samt drikke

En kolli gratis (1 x 23kg)

Tepper og puter er gratis

Valg av sete er gratis

Underholdningsskjerm til alle

Swiss: 4546 kr fra Oslo via Zurich til New York.

Inkludert i prisen på økonomiklasse er:

Gratis varmt måltid samt drikke

En kolli gratis (1 x 23kg)

Tepper og puter er gratis

Valg av sete er gratis

Underholdningsskjerm til alle

8 seter i bredden med Airbus 330 (widebody, to midtganger)

Sveitsisk sjokolade + varme kluter deles ut gratis

United: *kommer* - fant ikke de prisene jeg vet om, skal se om de ikke popper opp... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Norwegian er desidert billigst, ser på tur selv muligens i vinterferien :)

Bo sentralt og billig ser ut til å være ønsketenkning i NY. Siden jeg har lyst til å være litt mer enn ett par dager har jeg vurdert å leie meg inn hos folk, skal jo bare sove der likevel. Masse muligheter på www.airbnb.com i varierende pris og standard.

Ellers er vel anbefalingen å bo nærme som Brooklyn, Jersey, Long island som likevel bare er minutter med tog, buss, båt til Manhattan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian billigst? Den største myten som eksisterer...

Mars:
Icelandair: 3400kr t/r inkl alt

Norwegian: 4200kr t/r inkl setereservasjon, mat og 1 kolli.

April:
KLM: 3500 kr t/r inkl alt

Norwegian: 5500kr t/r inkl setereservasjon, mat og 1 kolli

Mai:
SAS: 3800kr t/r inkl alt

Norwegian: 4500kr t/r inkl setereservasjon, mat og 1 kolli

Jauda.... Når man ikke er garantert å komme seg hjem på samme dagen, frister det jo heller ikke særlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Norwegian billigst? Den største myten som eksisterer...

Joda krangelkanger.. Jeg har datoer jeg selv ser på å reise, tror du ikke jeg har sjekket?

Når du velger den billigste datoen å reise med andre selskap og den dyreste i måneden med Norwegian så vil det se sånn ut. Sant det, det er liksom bare ikke særlig relevant. Det er hvertfall ikke sånn jeg velger reise. Sete, baggasje og mat koster ikke mer enn 399,- det med Norwegian.

I din "fra pris" verden så ligger Norwegian på 1199,- + 399 + t/r = 3196,- og er da ink. seteres. baggasje og mat

Test av direktefly fra Oslo til New York

God jul. :santa-smiley-ho-ho-ho:

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

399kr er for EN veg, det blir 800kr tur retur.

Den testen er omtrent like kildesjekka som at Aud Stokman skulle stått for sin egen psykologiske vurdering - og det er bred enighet blandt både fans av den ene eller andre farge at testen er idiotisk. United vant iflg testens tekst, og personlig vurderer jeg grunnproduktet til United som best over dammen. SAS har gammelt IFE system, der slår United dem. SAS flyr en mer behagelig flytype, endog. For et hvert menneske med sans for etiske valg som forbruker, som ønsker at alle skal ha rett til grunnleggende beskyttelse som arbeider og ikke støtte lavtlønned importarbeid - så er Norwegian uaktuelt på langdistanse. Heldigvis ikke like ille innenriks og til Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

399kr er for EN veg, det blir 800kr tur retur.

1. Hent en kalkulator.

2. Gjør følgende regnestykke, sitert meg selv over:

I din "fra pris" verden så ligger Norwegian på 1199,- + 399 + t/r = 3196,- og er da ink. seteres. baggasje og mat

Fortsatt god jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overhodet ikke valgt den dyreste dagen, jeg har sett på helgeturer med samme utreisetidspunkt. Men jeg gidder ikke bruke mer tid på din kverulering snusken (som allerede nevnt i en annen tråd) - at du er norwegian fanboy likemye som jeg anklages for å være sas-fangirl ligger ikke under noen tvil. Jeg har i det minste evne til å si negative ting om "mitt" selskap, foreslå andre og forholde meg objektiv til grunnprodukt og verdier i hvert flyselskap.

At Norwegian har enkelte *billige* billetter til New York er sant, men man må være rimelig fri til å ta ferie nårsomhelst for å få disse datoene. Skillet på den billigste billetten hos DY er ikke stort mot den billigste til Icelandair, SAS eller KLM - og når man da tar i betraktning at crewet til Norwegian er underbetalte Thailendere på vikarkontrakter via Singapore uten streikerett, arbeidsvern, pensjonsrett eller noe som inngår i kollektivavtaler i normale land - mens flyene er registrert i Irland og det eneste solide med driften er Boeings eget produkt (selve flyet) - så kan man spørre seg omman skal spare seg til fant for en knapp 1000lapp.

Norwegian har fått noen reale mandagsfly hos Boeing, med den desidert dårligste tekniske regulariteten av alle Boeing 787-operatører i hele verden. Uheldig, men allikevel greit å være OBS på som passasjer. Denne uka var hele 2 fly på bakken pga tekniske feil og gjorde folk fra USA til Norge forsinket med 2døgn (som de måtte bruke på en flyplass, vel og merke, ikke som ekstra ferie... :P ).

Spørsmålet er selvsagt: når billig blir mer enn billig (vi ser det er en normalisert pris på ca 3500kr), hvordan gjør man det så billig? Svaret er selvsagt ikke vededighet for alle stakkars nordmenn som bør få reise til New York til en pris som er mindre enn hva de betaler for 1 ukes parkering på Gardermoen, for tro meg - Bjørn Kjos tjener spenn på detta. Da må man kutte kostnader andre steder. Billig er ikke synonymt med bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så sint? Det beviser jo akkurat det jeg sier. Det er kun 3 datoer på utreise, og 2 datoer på retur, som har "billige" billetter. Ergo må man kunne reiseTirsdag-Fredag (4-7 Februar) for å få de billigste billettene til totalt 2850kr t/r. Og selv det billigste alternativet er ikke "hysterisk billig", det ligger knappe 500-800kr under prisen til Icelandair, SAS og KLM på de fleste avreisedatoer ellers i måneden. Med andre ord er prisen stort sett lik hos alle, hvis man kun har enkelte dager å reise på slik som normale dødelige mennesker med arbeid og et fåtall feriedager i året som kan tas ut på konkrete datoer :P

Her er SAS' lavpriskalender samme måneden... Akkurat samme prisnivå minus de nevnte datoene hos Norwegian.

Og i SAS (og KLM, og Icelandair osv, men jeg fant ikke lavpriskalenderen hos de)-prisene er mat, setevalg, drikke, baggasje og tryggheten av at flyet kommer fram inkludert i prisen :)

11573503683_06368cf8e1_b.jpg

(Grunnen til at det er noen priser til 8000kr er at man må ha minst en overnatting på lokaliteten, disse prisene på 8000kr forsvinner jo lengre man er et sted, litt infløkt, men med mindre man vil reise tur/retur oslo-new york på en dag så er de egentlig bare å se bort fra :P )

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hvorfor så sint?

Sint? Jeg bare svarer på tråden jeg, det ble spurt etter billigste flyselskap. :)

Eksemplet ditt med SAS utreise 4.2 og hjem 11.2 kommer på 4301,- mens med Norwegian 3014,- og det er inkl 2 x plus a 399,-

:Kissing:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 4,5 dager i New York i 2006 og det var altfor lite :lol: Fikk sett litt, men jeg tror at New York er en sånn by man bare må prioritere ting å se, og heller reise tilbake enn å være der veldig lenge av gangen, kanskje? :) Vi hadde griseflaks med hotell, pappa bestilte gjennom en sånn norskamerikanere-forening han er medlem i, så fikk helt greit hotell basically på times square :) Det var det dyreste og kjipeste hotellet vi hadde på en 3 ukers ferie rundt om i USA, men det ER dyrt å bo i New York. Jeg har prøvd Airbnb som ble linket til over her i København i år, og det funket utrolig bra den gangen, og vi skal bruke det når vi skal tilbake til Køben i mai, kjempegreit! Vil tippe det er like greit for New York, og med som alt annet gjelds det jo å bruke sunn fornuft når man velger sted :)

Vi fløy Icelandair sist vi dro til USA (men da var vi ikke innom New York, men fløy Trondheim-Island-Seattle), det var helt greit :) Jeg sover stort sett på fly jeg, så kan ikke si noe ellers :P TV-skjermen min ble ødelagt, og de fikk etterhvert fiksa den. Mener å huske man måtte betale for mat, men det var helt problemfritt det. Jeg TROR vi fløy KLM den gangen vi var innom New York, men New York-turen var på slutten av en lengre ferie, så husker ikke helt.. Har vært til USA 3 ganger og flydd masse innenriks der, og husker virkelig ikke hvilke flyselskaper vi har brukt :lol: Men aldri brukt SAS eller Norwegian til USA, så der kan jeg ikke si noe fra eller til. Vi fløy Air Berlin fra Miami til Tyskland i april i år, og det er et flyselskap jeg aldri skal bruke igjen :| For all del, servicen var bra (tro det eller ei, her også ble TV-skjermen min ødelagt!! Skal ikke være mulig! Men de fikset den veldig raskt) og maten var god, men maaakan så traaaangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har KLM salg, man får Kristiansand/Trondheim/Oslo/Stavanger/Bergen-New York i business class til drøyt 10,000kr t/r per person. DET er billig for 8-9 timer i et slikt sete, med full oppvartning, pluss fast track i sikkerhetskontrollen osv.

gallery-637-image-7409.jpg

gallery-637-image-7405.jpg

Economy class ligger på samme pris som de andre, ca 3500-3800kr t/r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...