Gå til innhold
Hundesonen.no

Urinveisinfeksjon, gjentagende


PsychoLynx
 Share

Recommended Posts

Har fundert litt på dette her, og lurer på om noen av dere vet...

Om en hund har gått lenge med ubehandlet UVI, vil den ha lettere for å få dette igjen senere? Være mer utsatt liksom?

Nevnte det for en veterinær nå, men han "trodde ikke" det. Men virket ikke sikker...... Jeg innbiller meg liksom at de kan det jeg da, men jeg vet ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fundert litt på dette her, og lurer på om noen av dere vet...

Om en hund har gått lenge med ubehandlet UVI, vil den ha lettere for å få dette igjen senere? Være mer utsatt liksom?

Nevnte det for en veterinær nå, men han "trodde ikke" det. Men virket ikke sikker... Jeg innbiller meg liksom at de kan det jeg da, men jeg vet ikke?

Hvorfor skulle den det? Så lenge den er blitt helt frisk så er den jo frisk. Det som kan skje er at ubehandlet UVI sprer seg og blir til feks magekatarr, det kan sikkert føre til at en vanlig UVI kur ikke tar knekken på alt og at det kommer tilbake etter endt medisinering, men da er det jo isåfall pga at hunden fortsatt har en infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker kan jo det, så ser ikke helt hvorfor hunder ikke kan få det mer eller mindre kronisk?

Får mennesker kronisk UVI fordi de hadde UVI over lengre tid eller fordi noen av oss kan være ekstra utsatt for det? Evt få en infeksjon som er vanskelig og ta knekken på og dermed "kronisk"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får mennesker kronisk UVI fordi de hadde UVI over lengre tid eller fordi noen av oss kan være ekstra utsatt for det? Evt få en infeksjon som er vanskelig og ta knekken på og dermed "kronisk"?

Jeg vet egentlig ikke. Det eneste jeg vet er at jeg har endel kunder (er forhandler av aloe vera-produkter) som har slitt med UVI i årevis uten at all verdens hestekurer tar knekken på det. Aloe vera-juice med tranebær derimot har gjort at de har blitt kvitt det. Sier ikke at det gjelder alle eller funker for alle, men det har fungert for de jeg har solgt det til. Hvorvidt de hadde fått tilbakefall om de sluttet igjen ville jo vært veldig interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke. Det eneste jeg vet er at jeg har endel kunder (er forhandler av aloe vera-produkter) som har slitt med UVI i årevis uten at all verdens hestekurer tar knekken på det. Aloe vera-juice med tranebær derimot har gjort at de har blitt kvitt det. Sier ikke at det gjelder alle eller funker for alle, men det har fungert for de jeg har solgt det til. Hvorvidt de hadde fått tilbakefall om de sluttet igjen ville jo vært veldig interessant.

Men det er jo ikke det samme som at de er mer utsatt for UVI PGA at de har hatt det lenge uten og behandlet det, som var det TS spurte om, om jeg ikke har bommet helt. Tviler ikke på at folk kan ha kronisk UVI, det kan jo være så enkelt som at imunforsvaret er litt dårlig det, eller at behandlingen ikke tar alt og dermed blomstrer det opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke det samme som at de er mer utsatt for UVI PGA at de har hatt det lenge uten og behandlet det, som var det TS spurte om, om jeg ikke har bommet helt. Tviler ikke på at folk kan ha kronisk UVI, det kan jo være så enkelt som at imunforsvaret er litt dårlig det, eller at behandlingen ikke tar alt og dermed blomstrer det opp igjen.

Ah, beklager, da blingset jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...