Gå til innhold
Hundesonen.no

Syk etter hundehotell


vilpra
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg er helt ny her og vil delle om våres opplevelse med hundehotell. Vi bor i Bergen og har 5 år gammel labrador. Som alle vet de er veldig snill og grei hunder. Det var første gang til hunden på hotellet,men vi hadde ingen som kunne passe på ham 1 uke. vi innleverte helt frisk hunden og hentet jævle syk!! Samme kveld vi møtte dra til dyrlegevakten og fikk svar at han har skikkelig våteksem på pungen,alle fire poter og hoven lepper... Eierer sa at noen dager siden han hadde diarea og etterpå de merket veldig rød pungen... og DE GJØRT INGENTING!!!!!!!!! På sin nettsiden de sa,at de har fast sykepleier,dyrepleier, men ingen reaksjon at det skjer noen galt med hunden. Hunden var helt skitten, hans teppe var også skitten med urin...Første uke vi møtte ta ferie for å være hjemme med han,fordi han gråter helle tiden, det var utrolig vond, dyrlegen må gi morfin til ham... Hundehottelet sier ikke sin feil... :( Så vi kontakte mattilsynet, og venter nå på svar fra De,også var hos advokaten... vi kan ikke bare la det stå alt sånn. De må ta ansvar for det!!!!!! Nå går andre uke med ******* og ingen vet hva skal skje videre... Og jeg snakker ikke om konstnader...Vi gleder oss at han trenges ikke å kastreres (som dyrlegen tenkte). siste ting hva kan vi tenkte å gjøre, gå til avisen.

Kanskje noen har råd,hva mer kan vi gjøre????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veterinær funnet ut hva som er galt med hunden din? Det høres ut som en allergisk reaksjon, noe du ikke nødvendigvis kan skylde på kennelen for. Diaré er veldig vanlig når hunder blir stresset (noe de blir på kennel). Våteksem oppstår hvis hunden ikke tørker skikkelig. Har du sett hvordan det så ut inne på kennelen? Evt kontrollert at hundehotellet er godkjent av mattilsynet?

Det er mulig jeg misforstår, men det høres ut som at du bare er ute etter å legge skylden på noen? Er ikke det viktigste å få hunden frisk og kontrollere hvordan forholdene var på kennelen og hva som kan ha skapt denne reaksjonen hos hunden? Hvem som har skylden kan vel være det samme.

Jeg anbefaler deg å ikke gjøre noe annet enn å stelle med hunden. Siden du har tatt kontakt med mattilsynet så følger de opp saken om forholdene på kennelen ikke er som de skal. Ingen grunn til å løpe til media før du vet hva som egentlig har skjedd.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veterinær funnet ut hva som er galt med hunden din? Det høres ut som en allergisk reaksjon, noe du ikke nødvendigvis kan skylde på kennelen for. Diaré er veldig vanlig når hunder blir stresset (noe de blir på kennel). Våteksem oppstår hvis hunden ikke tørker skikkelig. Har du sett hvordan det så ut inne på kennelen? Evt kontrollert at hundehotellet er godkjent av mattilsynet?

Det er mulig jeg misforstår, men det høres ut som at du bare er ute etter å legge skylden på noen? Er ikke det viktigste å få hunden frisk og kontrollere hvordan forholdene var på kennelen og hva som kan ha skapt denne reaksjonen hos hunden? Hvem som har skylden kan vel være det samme.

Jeg anbefaler deg å ikke gjøre noe annet enn å stelle med hunden. Siden du har tatt kontakt med mattilsynet så følger de opp saken om forholdene på kennelen ikke er som de skal. Ingen grunn til å løpe til media før du vet hva som egentlig har skjedd.

Det var ikke bare en veterinær ,men 2 som sagte at det er våteksem,og det mest sannsynlig komt fra usanitærtsk opphold og at det kunne ikke komme så akutt per en dag, som sa hotelleieren... vi har sett den hotell, men hva som skjer uten lukket dører - vi vet ikke,dessvære... Både kommune og fylke har gitt dispensasjon for drift av hundehotell i LNF sone 2 (strengeste naturvernsone). Vi vet at det er ikke bare vi som klager på det hotellet,men andre bare ta med ro... vi vil ikke... vil du se på bilder????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veterinær funnet ut hva som er galt med hunden din? Det høres ut som en allergisk reaksjon, noe du ikke nødvendigvis kan skylde på kennelen for. Diaré er veldig vanlig når hunder blir stresset (noe de blir på kennel). Våteksem oppstår hvis hunden ikke tørker skikkelig. Har du sett hvordan det så ut inne på kennelen? Evt kontrollert at hundehotellet er godkjent av mattilsynet?

Det er mulig jeg misforstår, men det høres ut som at du bare er ute etter å legge skylden på noen? Er ikke det viktigste å få hunden frisk og kontrollere hvordan forholdene var på kennelen og hva som kan ha skapt denne reaksjonen hos hunden? Hvem som har skylden kan vel være det samme.

Jeg anbefaler deg å ikke gjøre noe annet enn å stelle med hunden. Siden du har tatt kontakt med mattilsynet så følger de opp saken om forholdene på kennelen ikke er som de skal. Ingen grunn til å løpe til media før du vet hva som egentlig har skjedd.

Forutsatt at det som står i startinnlegget er riktig så synes jeg ikke det virker som ts er ute etter og henge ut noen. Ikke sikkert det er kennelen sin skyld det som har oppstått, men de har da ansvar for og behandle og hjelpe hunden. Det har de ikke gjort. At man får igjen en skitten hund og utstyr er jo heller ikke helt etter boken. Og verre er det jo om hunden har åpne sår og i tillegg skal stå i sin egen avføring.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at det som står i startinnlegget er riktig så synes jeg ikke det virker som ts er ute etter og henge ut noen. Ikke sikkert det er kennelen sin skyld det som har oppstått, men de har da ansvar for og behandle og hjelpe hunden. Det har de ikke gjort. At man får igjen en skitten hund og utstyr er jo heller ikke helt etter boken. Og verre er det jo om hunden har åpne sår og i tillegg skal stå i sin egen avføring.

takk. han hadde helle punger med en stor åpnet sår... og de ikke behandlet hunden i det helle tatt... vi hentet han i mørket og fra utebur, og det var regn... ??? er det humanisk,hvis hunden er syk og de visste om det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten kommentar...



Ok, hvis det er slik at det er påvist dårlige forhold på kennelen så bør mattilsynet ta tak!

er det bra forhold, hvis du henter stinket hund og teppe stinket urin? hunden var ikke vasket, sitter i mørket,i regn og med infekjon??? ( når vi hentet)...?


ellers det er problem at vi er ikke nordmann og de kan lurer oss...???

post-12807-0-19250000-1386871899_thumb.j

Endret av Raksha
Slått sammen flere poster. Bruk redigeringsfunksjonen om du skal legge til noe, ikke post flere ganger på rad. Mod. Raksha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj av meg, det der så ikke godt ut. Første gang vi hadde våre på hundepensjonat, kom de hjem magre, med bittsår, skrubbsår, og var møkkete. Vi dro rett til veterinæren (det var hun som oppdaget alle de små bittsårene rundt halsen på begge hundene). Det var virkelig grusomt og vi hadde en dårlig kommunikasjon med folka der oppe hele veien. Vi hadde fått stedet anbefalt, men angret dypt. Siden fant vi Trofast og har fått hjem hundene friske, rene, lykkelige og like feite som da de dro. Så det finnes gode steder. Som ringer når det er noe og ikke later som alt er bra for å redde sitt eget skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bra forhold, hvis du henter stinket hund og teppe stinket urin? hunden var ikke vasket, sitter i mørket,i regn og med infekjon??? ( når vi hentet)...?

Selvfølgelig ikke! Det er helt grusomt! Det var bare veldig vanskelig å forstå startinnlegget ditt. Det var derfor jeg spurte etter litt mer klargjørende fakta. Som hva ga disse utslettene/opphovningen? Er kennelen godkjent av mattilsynet? osv. Nå har vi fått svar på hvilken kennel det gjelder, så da er det lettere å forstå. Hvis hunden hadde skader og sykdom når den kom hjem som ikke bare skyldes normalt stress eller allergi, så er det klart at kennelen bør stenges! Jeg tror deg selvfølgelig, for dette ser helt grusomt ut. Ikke noen grei opplevelse for hverken deg eller hunden å oppleve noe sånt. Håper hunden din kommer seg raskt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke! Det er helt grusomt! Det var bare veldig vanskelig å forstå startinnlegget ditt. Det var derfor jeg spurte etter litt mer klargjørende fakta. Som hva ga disse utslettene/opphovningen? Er kennelen godkjent av mattilsynet? osv. Hvis hunden hadde skader og sykdom når den kom hjem som ikke bare skyldes normalt stress eller allergi, så er det klart at kennelen bør stenges!

det er kanskje min norsk...

jeg vet ikke - vi har spurt - trenger vi hente mat med oss til hotellet, de sa - nei. og hunden er ikke alergisk... men du kan se på deres hjemmeside hva de sier...og du kan tenke at det er paradise til hunden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite obs, det er vell ikke lov og offentliggjøre navn i slike tråder? Bedre og ta det vekk også heller sende privat melding til de som vil vite.

Når hunden kommer hjem fra et kennelopphold i slik forfatning skulle det vel bare mangle. Når det er greit i Oslo Hundeskole-tråden må det definitivt være greit her.

God bedring til hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hunden kommer hjem fra et kennelopphold i slik forfatning skulle det vel bare mangle. Når det er greit i Oslo Hundeskole-tråden må det definitivt være greit her.

Var det greit i den tråden da eller er det bare ingen som har tatt tak i det? Har ingenting med hunden og gjøre, men har vell noe med og henge ut noen som ikke kan forsvare seg og gjøre. Selv om jeg tror på TS så har vi faktisk bare en side av historien så det kan vell være greit og holde seg saklig og følge regler selv om det er en trasig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det greit i den tråden da eller er det bare ingen som har tatt tak i det? Har ingenting med hunden og gjøre, men har vell noe med og henge ut noen som ikke kan forsvare seg og gjøre. Selv om jeg tror på TS så har vi faktisk bare en side av historien så det kan vell være greit og holde seg saklig og følge regler selv om det er en trasig situasjon.

ikke bare en side - du har meg, 2 dyrleger, og vi har eposten fra eieren, men jeg skal ikke vise den her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bare en side - du har meg, 2 dyrleger, og vi har eposten fra eieren, men jeg skal ikke vise den her...

Nei, vi har bare en side, du har kanskje flere, men vi har det bare fra deg. Men det spiller ingen rolle, mener ikke at vi ikke tror på deg altså for det gjør jeg, men regler er regler, og jeg skjønner hvorfor de er her, selv om dette er en uholdbar situasjon. Du vil nok ikke gjøre saken enklere for deg selv heller om du starter en "sak" med og henge ut de det gjelder offentlig, så greit og vite hvordan saksgangen blir før man tyr til slike løsninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - god bedring til hunden din!

Hva står det i kontrakten og vilkårene? Jeg har jobbet på slike steder, og begge stedene hadde vi at hotellet dekket skader/sykdommer som direkte skyldes oppholdet. Så hvis hunden ble skadet på kennelen eller syk som følge av noe vi gjorde - altså ikke stress, så dekket kennelen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - god bedring til hunden din!

Hva står det i kontrakten og vilkårene? Jeg har jobbet på slike steder, og begge stedene hadde vi at hotellet dekket skader/sykdommer som direkte skyldes oppholdet. Så hvis hunden ble skadet på kennelen eller syk som følge av noe vi gjorde - altså ikke stress, så dekket kennelen det.

o herre Gud, vi skrevet ingen kontrakt.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...