Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til å finne en portrettegner til hund.


Zoey
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger hjelp til å finne en spesiell kunstner som kan tegne hunden min.. I 2009 tegnet hun et bilde av hunden til svigerinnen min og det er utrolig fint. Problemet er bare at jeg husker pokker ikke hva hun heter..!!

Eneste jeg husker var at hun holdt til i Sverige (Gøteborg trooooor jeg..), men jeg tror hun var norsk. har et vagt minne om at samarbeidspartneren hennes het noe med Thoresen. (Tror det var ektemannen). Hun hadde nettside som het noe med Art.

Hun kunne tegne både i kull, male, blyant eller pastell.

Bildet var ganske dyrt, kostet rundt 3000NOK

Jeg har googlet meg til fingerømhet snart, og finner henne ikke.. Finner heller ingen jeg synes er like flinke som henne..

Vet det er lite info å gå på, men er det noen som kan ha et lite snev av peil på hvem jeg snakker om..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp til å finne en spesiell kunstner som kan tegne hunden min.. I 2009 tegnet hun et bilde av hunden til svigerinnen min og det er utrolig fint. Problemet er bare at jeg husker pokker ikke hva hun heter..!

Eneste jeg husker var at hun holdt til i Sverige (Gøteborg trooooor jeg..), men jeg tror hun var norsk. har et vagt minne om at samarbeidspartneren hennes het noe med Thoresen. (Tror det var ektemannen). Hun hadde nettside som het noe med Art.

Hun kunne tegne både i kull, male, blyant eller pastell.

Bildet var ganske dyrt, kostet rundt 3000NOK

Jeg har googlet meg til fingerømhet snart, og finner henne ikke.. Finner heller ingen jeg synes er like flinke som henne..

Vet det er lite info å gå på, men er det noen som kan ha et lite snev av peil på hvem jeg snakker om..?

Hvor detaljert og hva slags stil er du på jakt etter? Veit om ei som er dødsflink på blyant og pennetegninger i litt "tegneseriestil". Veldig, veldig fine tegninger, men ikke laget så de ser ut som foto, om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant henne! Hun het Helen Thoresen og dette er link til siden hennes :)

www.helen-t-artgallery.com er hjemmesiden hennes :)

Men tar gjerne i mot tips om flere som tegner, gjerne noen som ikke er så dyre, for jeg har jo en tre fire-ti dyr som jeg gjerne skulle ønske meg et tegnet bilde på veggen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg fant henne! Hun het Helen Thoresen og dette er link til siden hennes :)

www.helen-t-artgallery.com er hjemmesiden hennes :)

Men tar gjerne i mot tips om flere som tegner, gjerne noen som ikke er så dyre, for jeg har jo en tre fire-ti dyr som jeg gjerne skulle ønske meg et tegnet bilde på veggen.. :)

Heisann Zoey :-)

Ser jo at det er en stund siden du la ut dette, og du har gjerne fått tegnet hunden din etterhvert? Vet ikke hva du synes om tegnestilen min, men jeg tar gjerne flere oppdrag om det skulle være av interesse.

Priser? A4 = 800,- og for A3 = 1200,- (for begge kommer porto i tillegg).

Legger ved et par eksempler på rykende ferske tegninger, begge A3-format.

post-13189-0-81109700-1399039136_thumb.j

post-13189-0-46232800-1399039138_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
    • Hei og hopp, alle sammen! Nå trenger jeg hjelp av det såkalte "sonen-orakelet".  Noen som har erfaring med hund med artrose her? Hvordan utartet det seg hos din hund(er)? Hvilke tilskudd anbefales? Hva bør ett godt fortilskudd inneholde? Tenker da spesifikt tilskudd til ledd. Han får laksolje i maten hver dag, og får nå Fish4dogs laks  Jeg mistenker at Alvin har begynnende artrose i høyre framlabb. Mer spesifikt i de to mellomste tærne på høyre frambein. Jeg har sett at han har vært små-halt, av og på over en 7 - 10 dagers periode nå. Spesielt når vi går på vei med grus. Etter en helt ordinær, rolig morgentur i morges gikk han på tre bein, etter at han hadde slappet av på sofaen ett par timer. Jeg har klemt og strukket, massert og sjekka beinet/skuldra på nevnte bein, og det er først når jeg legger press på de midterste tærne, spesielt underfra og innimellom de to midterste tærne, han hyler i smerte..  Han fikk en tissetur i stad, og da gikk han så og si normalt. Når jeg prøvde å spre tærne på labben hylte han, og begynte med haltinga igjen.. Han brukte alle fire beina men halta tydelig.  For cirka tre uker siden begynte jeg å gå mye turer i skogen, noe som muligens ble en brå overgang fra årets vinter"dvale"? (han har vært i aktivitet gjennom hele vinteren, bare ikke turer i ulendt terreng). Kan disse turene utløst en eller annen infeksjon eller "starta" artrosen? Søndag for to uker sida gikk vi 15km tur i ganske heftig terreng og jeg så null tegn til at han hadde vondt.. På søndag gikk vi over 1km spor i ulendt terreng, merka ingenting. Han vil være med ut på tur. Spiser som normalt. Slikker seg ikke (annet enn rengjøring). Tygger ikke på beina. Roer seg fort på natta. Er ikke hoven i leddene.. Hva tenker dere dette kan være?  Alvin er en amerikansk bulldog, han blir ni år til høsten. Fri for AD/HD. Forholdsvis nylig operert i munn, trukket ut seks tenner. Sist operert 11.04.24. Ellers frisk og rask. Skal selvfølgelig kontakte dyrlege 
    • jeɡ tror beɡɡe deler kan bli et problem. Det er mye avel på nevnt rase, så kommer sikkert et alternativ, men tidsmessig hadde dette vært optimalt
    • Det er jo ikke en veldig vanlig rase, og meg bekjent ingen på forumet som har hatt det noen gang. Jeg møtte én i mitt gamle nabolag. Jeg ville prøvd raseklubb (enten om det finnes i Norge, eller fra hjemlandet) eller rasegrupper på facebook.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...