Trixie Skrevet 7. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2013 Nå fikk jeg nettopp en ny forsyning med Vom og hundemat. Må sies at jeg ikke kjøpte det selv. Tidligere har jeg hatt valpefor og nr 33, men denne gangen er det altså Pro pet eksklusiv. Hadde ikke hørt om denne før, og leser så at den er "for hunder som skal opp i vekt, sensitiv mage, kresne". Den har også max kalorier. Dex er nå 10 mnd og vokser enda. Kan jeg bruke det til ham? Halvforer med RC. Så var det den utregningen igjen: 2 - 4 % av voksenvekt? Er nå 20 kg, og forventet vekt 25 kg, altså mellom 500-1000 gram daglig ( eller halvparten siden jeg gir RC til frokost). Noen som har erfaring med denne typen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 7. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2013 Jeg forer denne typen når jeg forer ferdigfor. Hundene spiser (litt for) bra av det. Jeg har problemer med å holde vekten nede på mine og forer kun 5 - 700g på mine 50 kg voksne. De fikk rundt kiloen mens de vokste og kunne helt klart fått mye mindre. De ekstra kiloene er umulig å få av igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 7. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2013 Er dette en type v&h ? Hvorfor har jeg ikke hørt om den? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trixie Skrevet 8. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2013 Jeg forer denne typen når jeg forer ferdigfor. Hundene spiser (litt for) bra av det. Jeg har problemer med å holde vekten nede på mine og forer kun 5 - 700g på mine 50 kg voksne. De fikk rundt kiloen mens de vokste og kunne helt klart fått mye mindre. De ekstra kiloene er umulig å få av igjen Hvorfor valgte du denne? Ser at den har 25 % fett og 15% protein, men klarte ikke finne hvordan det forholdet er på de andre v&h. Det står ikke om den på hjemmesiden til v&h, men er merket med det på pølsa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2013 Er dette en type v&h ? Hvorfor har jeg ikke hørt om den? Fordi det ikke er fra Vom og Hundemat? http://www.propet.no/produkter_vompolser.php 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buddy13 Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2013 Så det er helt vanlig v&h bare at den er merket med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2013 Så det er helt vanlig v&h bare at den er merket med dette? Det er ikke V&H i det hele tatt. Finner ikke nok info på websiden men jeg tror dette er varmebehandlet, og muligens ikke fullfôr? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buddy13 Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2013 Nå ble jeg bare forvirret, det er altså ikke V&H likevel, men noe annet? Fôret i seg selv hørtes interessant ut, kom gjerne med mer info og slikt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2013 Propet blir laget av vom og hundemat jo,i samme forpakninger til og med. 100% rått,men uten kylling og litt dyrere. De kjøpte opp navnet i 2011/2012 og produserer som alle andre varianter i Trøgstad. Før lå produksjonen i Stavanger,men det har alltid vært rått og samme konsistens og forpakninger. Jeg er ikke noe glad i hvordan kyllinger "lages" (hvordan de har det og hva de fores med) og hundene er ikke så begeistret for de andre variantene v&h. Jeg har fort Propet eksklusiv hele tiden. Før fantes standard og et par til,men nå er det vel kun eksklusiv igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buddy13 Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2013 Takk for oppklaring. Ser at de ikke har forhandlere i nærheten av meg, så da får vi fortette med v&h Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2013 Takk for oppklaring. Ser at de ikke har forhandlere i nærheten av meg, så da får vi fortette med v&h Om du har V&H så har du eksklusiv også V&H lager Eksklusiv,på samme fabrikk i Trøgstad. Det er bare å be butikken ta inn til deg neste gang de får levering derfra 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trixie Skrevet 8. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2013 Og de kom i akkurat samme blå pølsene som annen v&h. Så de er ikke "fake" som noen ser ut til å tro:) Da har jeg delt om ene 5 kilospølsa i 3-400 grams biter. Får se hvordan det går. Jeg hadde tenkt å gå opp litt i mengde nå, men venter heller og ser hvordan det blir. var i hvert fall god konsistens og ingen lukt. Smaker også fortreffelig ifølge Dex som fulgte ivrig med på prosessen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2013 Fant denne varianten på siden til en forhandler, og den ser veldig aktuell ut (er heller ikke veldig imponert over kylling - eller lakse- produksjonen) Men hvorfor ligger det ikke info. om den på v&h's egne sider?? Forresten; noen som vet prisen på 5kg. pølser med eksklusive rett fra produsent? (når man kjøper 200kg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2013 Det ligger masse info om denne varianten på de svenske vogh sidene, du kan også søke opp vogh på facebook, der er det flere som bruker denne. Selv har jeg aldri prøvd, og visste ikke at den fantes før nylig. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts