Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan jeg skryte litt her?


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

8) Synes jeg må det se...... skryte litt altså.......

Om torsdagen pakket jeg forvertshunden Drama, rottistøtta Dilla og lille elsklingen Timo i bilen og satte kursen mot Gøteborg og My Dog 2006.

Vi var en hel gjeng som dro i samlet tropp med tre forskjellige raser.

Første utstillingsdag var fredag (My Dog 2006 var en firedagers utstilling med national utstilling torsdag og fredag og international lørdag og søndag). Lille forvertshunden fikk sin 1. premie og HP - hvilket vi er svært fornøyd med - hun er bare 9 måneder gammel. Lille elsklingen derimot - på snart 11 år - han ble like godt BIR og BIR-veteran - og til slutt res. BIS-veteran....... Flinke gamle mannen.

Rottistøtta - vel - hun sjarmerte dommermannen i senk og ble BIM hun - så bare på fredagens utstilling hadde jeg fått bedre resultater enn jeg hadde våget å håpe på forhånd.

Rottistøtta gjentok bredriften på lørdagen - ble BIM da også. Gruppe 1 gikk på søndag og da var bare gamle mannen meldt på - han ble også BIM og BIR-veteran.......

Knallhelg spør du meg - og til alle dere som lurer på om dere kanskje skal reise til Gøteborg neste gang dere ser annonse for My Dog - gjør det - det er utrolig hyggelig - flott hall, store luftige ringer - godt organisert og en morsom opplevelse.

Img_7712_1.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Takk takk takk alle sammen..

Jeg er veldig fornøyd med resultatet jeg - gamlingen holder stilen, den unge er nettopp det - ung og lovende - og bebisen - vel, hun er akkurat så vakker som hun trenger å være............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så kjempe masse! Du har all rett til og skryte :) Det er super bra, vi hadde også tenkt til og dra, men måtte droppe det, veldig kjipt! Siden Buffy har hatt løpetid og valpeshowet gikk fra 6 mnd og oppover, så droppa vi det heler, og venter til nesteår, da vi kan stille begge tispene. Og da er de itillegg eldre, og bedere utviklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
=D>  =D>  

Og du verden så stor og flott lille rottisen har blitt!:-o  

Er det bare meg som synes Drama er et genialt Belgernavn ?:P

Men DillDill er egentlig ikke så stor *flir* - hun er knøtalita stakkars - mye mindre enn belgerdyra i heimen, men hun veier det dobbelte liksom - det er litt massivt *latter*

Nei, det er ikke bare du som synes Drama er ett genialt belgernavn - forverten som kom på ideen sammen med en halvforvert i bilen herfra når de henta kreket syntes også det var genialt.

Etter å ha hatt spetakkelet med til Sverige alene - og vært vitne til hvordan hun i løpet av få sekunder kan svinebinde terv og rottis slik at de bare er en eneste stor floke og samtidig nesten henge seg selv i prosessen så er også jeg tilbøyerlig til å være enig at Drama er ett ytterst passende navn på en belger..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Dette må jo ha vært en strålende helg da  :)

Det var det.......... en super helg :D

Bra med deg å dyra ellers?

Jeg har vært på en ustilling med Charlie og det var det. sukk!

Hmmm......... fortsatt bare en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp her er det bra med dyra nå og meg :D

Har hatt noen uker i karantene pga lus, men er heldig vis over nå.

Ja fortsatt en "søren å" men jeg kjenner etter rett som det er og her om dagen mener jeg at jeg kunne kjenne en kul. Hvis det ikke var ønske tenkning. ler. Tenke jeg kanskje skulle prøve å massere. Vet du hvordan jeg gjør det??

Går det bra med deg også? Litt kjedelig på toget fortiden. Ingen å skravle høl i hodet på lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...