Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening på passering i det daglige


frk.aarlie
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg er ny på siden. Jeg lurer på om det er noen som har lyst å trene på passering, f.eks rundt vannet i Fyllingen. Er åpen for andre steder. Min eldste hund snart 4. Kastrert hannhund ble tatt i bånd som valp. Er veldig hissig i bånd når vi møter andre. Løs er det stortsett aldri noe problem. Trenger noen å trene med for å se om vi kan fixes/forbedre dette problemet. Frem til nå, har jeg kjempe gode "passerings" godbiter og går ut i grøften og ber han sitte seg ned og belønner for kontalt. Dette funker, men har fått høre at det kanskje ikke er beste måte å trene det på. Har fått hund nummer to, vil ikke at hun skal ta etter denne adferden. Noen som kan være behjelpelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi vil også være med å trene på passering :)

Har en westie tispe på 2 og 1/2 år, hun har også hatt noen dumme opplevelser som valp og unghund, så hun er usikker når hun møter andre hunder, men er veldig grei om hun bare får trene litt på avstand før hun hilser. Men hun har veldig godt av passerings trening, så vi blir gjerne med :)

Vil også anbefale deg og se på den metoden som heter BAT, en teknikk for usikre og aggressive hunder, en metode som bygger på positiv forsterkning. Jeg har brukt det med Fia, og det fungerer veldig fint :)

Søk på Grisha Steward på youtube ligger flere klipp der også ligger det en bok ute på nettet som man kan snuse litt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner også passeringstrening og BAT-treninger i Bergen! Isac trenger tid og tålmodighet til å se an andre hunder, er ugrei på hilsing men søt mot de han kjenner. Har hatt suksess med BAT og klikker/kindereggmetoden, men mangler mengdetrening. Møtte en fyr med klikker på gata her tidligere i dag, da var Isac i treningsmodus med en gang! Mer av det, takk :)

Hei @westieFia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi funnet en stor mark kunne vi møtes flere og trent med god avstand til å begynne med, også passere med mindre og mindre avstand. Også kunne vi avsluttet med en parallelltur evt. hilsing.

Hadde vært deilig å samle en liten gjeng for trening og tur!

Noen som vet om enet egnet sted?

Jeg vet det er en litt stor mark i langeskogen, men det er kanskje litt langt for noen?

hei idastef :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi funnet en stor mark kunne vi møtes flere og trent med god avstand til å begynne med, også passere med mindre og mindre avstand. Også kunne vi avsluttet med en parallelltur evt. hilsing.

Hadde vært deilig å samle en liten gjeng for trening og tur!

Noen som vet om enet egnet sted?

Jeg vet det er en litt stor mark i langeskogen, men det er kanskje litt langt for noen?

hei idastef :)

Bare vær obs på at det er endel løse hunder der, tidvis uten kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Noen som vil være med på passeringstrening på skansemyren idrettsplass? Der er det flere mindre og større områder man kan trene på, så man kan jobbe på den avstanden hunden ønsker! Det er ikke så mange som bruker banen der ennå, så hvis noen vil, hadde det vært helt topp :)

Også går det ann og avslutte med en tur på fløyen f. eks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...