Gå til innhold
Hundesonen.no

Parring


Varher
 Share

Recommended Posts

Hei. Min tispe får snart løpetid. Denne gangen skal hun parres. Har lest mye om dette men det er en ting jeg lurer på. Hannhunden skal bo hos oss når parringen skal skje men når bør han komme til oss? Skal han komme med en gang løpetiden starter?

Jeg regner med tispen din har hatt noen løpetider allerede siden du skal parre henne nå.

Da kan du tenke deg, hvordan har hun vært ved andre løpetider? Har hun vist interesse for andre hunder? vridd halen til siden?

Tispen har jo stådager, de fleste tisper lar seg ikke parre på dager hvor de ikke står, Da er det mulighet for at tispen kjefter og ber hannhunden dra dit hvor peppern gror. Min ene hannhund bruker ganske lang tid på å "manne seg opp" til å prøve seg igjen dagen etter om en tispe har blitt litt snurt under flørtings, så med han foretrekker jeg å vente til jeg vet tispen står, mens med den andre hannhunden min så viser han ikke interesser før de dagene tispene står, han flørter og fjaser litt, men ikke noe mer enn det. Han prøver ikke parre før tispen "byr seg frem"

Så det spørs jo litt på hva du tenker, har du mulighet til å adskille de? Hvis ikke ville jeg ventet til stådagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...