Gå til innhold
Hundesonen.no

spor. ukonsentrert og vimsete


Kristina

Recommended Posts

Jeg prøver å søke litt godbitspor med Lunah, men jeg tror ikke hu fatter poenget helt. Hu vimser fram og tilbake på kryss av sporet og er ukonsentrert. Hu finner bare halvparten av alle godbitene jeg har lagt i sporet.

Hvordan skal jeg få henne til å søke skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få marco til å roe seg tok jeg en flaske med vann og leverpostei og lagde ett spor da var det akkurat som om det gikk ett lys opp for han...

eller la noen holde hunden og spring å gjem deg så vanskelig at hunden må bruke nesen...

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å søke litt godbitspor med Lunah, men jeg tror ikke hu fatter poenget helt. Hu vimser fram og tilbake på kryss av sporet og er ukonsentrert. Hu finner bare halvparten av alle godbitene jeg har lagt i sporet.

Hvordan skal jeg få henne til å søke skikkelig?

La du sporet i medvind? Det gjør det nemlig litt lettere for hunden. Også er det lurt å gå sporet utenom andre sine spor (som gjerne går på kryss og tvers.) Finn et område hvor det ikke tråkker så mange mennesker. Jeg tror også at du gjerne kan vente bittelitt før du tar frem hunden, slik at det danner seg et luktbilde. Det tar visst lenger tid i snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund løper også overalt. har også prøvd flaske med vann i og sprutet, Hera blir helt tullete og løper som en gal omkring og plukker tilfeldig opp det som kommer på hennes vei. Blir sånn i bånd også. Prøver å få ho til å begynne på et sted og korter inn båndet og peker på bakken, men da står hun med nesen til værs og lukter intenst i lufta lenge mens jeg holder ho i bånd. SÅ drar hun mot et helt annet sted enn jeg vil. Det som har funget best er å gå spor i snøen. Da ser hunden løypen og lukter i sporene. (legger godbiter i sporene iblandt) Selv om hun ser så følger hun sporet og bruker nesen på rett vis, og blir veldig sliten av det. Og ikke minst jeg vet hvor hun må gå slik at jeg kan styre henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund løper også overalt. har også prøvd flaske med vann i og sprutet' date=' Hera blir helt tullete og løper som en gal omkring og plukker tilfeldig opp det som kommer på hennes vei. Blir sånn i bånd også. Prøver å få ho til å begynne på et sted og korter inn båndet og peker på bakken, men da står hun med nesen til værs og lukter intenst i lufta lenge mens jeg holder ho i bånd. SÅ drar hun mot et helt annet sted enn jeg vil. Det som har funget best er å gå spor i snøen. Da ser hunden løypen og lukter i sporene. (legger godbiter i sporene iblandt) Selv om hun ser så følger hun sporet og bruker nesen på rett vis, og blir veldig sliten av det. Og ikke minst jeg vet hvor hun må gå slik at jeg kan styre henne.[/quote']

Sånn var Chanti også, hehehe. Jeg gikk med henne mellom beina, det var det eneste som fungerte, holdt henne fast og pekte. Tvang henne til å opprettholde konsentrasjonen. Til slutt gikk hun i line og fulgte sporet på eget initiativ. Fillebikkje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...