Strøssel Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Hei ! Har hatt vondt i magen ett par dager nå , og det eneste som hjelper er og ligge i en c (spent) eller strekke meg. Da hjelper det i 2 minutter. Gpr med følelsen av og kaste opp uten og være kvalm hvis dere skjønner? Når jeg spiser mat er jeg fin i en halvtime før det starter igjenn. kjenner dette passer veldig dårlig med en halvdagsprøve i morgen:p Noe jeg kan gjøre som kommer til og hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Dra til legen du. Det kan være alt mulig rart. Gastro og indremedisin er noe av det mest komplekse som fins innen vanlig medisin, og her på sonen/nettet får du i beste fall bare kvalifiserte gjetninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Enig med Huldra - men en kvalifisert gjetning er stressmage. Typisk når man er stressa i forbindelse med eksamener, livet, angst, whatever. Gå til legen, for du kan få hjelp for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Man får ikke magesår av stress, så som feks eksamen. Men det hadde vært spennende å gjette dersom jeg hadde visst mer om hvor nøyaktig smerten sitter, om den forflytter seg eller stråler til et annet sted i kroppen, når den kommer, og hvordan den oppleves. Har jo nylig hatt undervisning om øvre gastro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strøssel Skrevet 5. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Det er vondt ved navlen/høyre for navlen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Da er det kanskje eggstokkene dine. Det er ikke sjelden det er gynekologiske tilstander som fører til magesmerter. Men siden du føler du må kaste opp (antar det ikke er pga smerter?), så vil jeg tro det har med tynntarmen din å gjøre. Tynntarmskatarr på godt norsk, eller noe annet med tynntarmen. Uansett: lege er en fin ting å ha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Foreslår å ringe legen å få hastetime i morgen. Heldagsprøver kan fint tas ved senere anledning når man har erklæring fra lege Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strøssel Skrevet 5. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Skal se hva jeg gjør,lar det gå i natt ,da nærmeste lege er 4 timer unna imorgen er legen i bygda igjen så Men!på torsdag skal jeg ta vaksine ,det går fint og ta vaksine selv om formen hangler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Spør legen om vaksinespørsmålet også du. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shetalks Skrevet 5. November 2013 Rapporter Share Skrevet 5. November 2013 Nesten så jeg vil tippe blindtarmen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts