Gå til innhold
Hundesonen.no

Mac lader ikke

borderen
 Share

Recommended Posts

Nå nettopp oppdaget jeg at det plutselig står "lader ikke" ved ladesymbolet på skjermen på min MacBook pro. Lyset på ledningen lyser.

Dataen var fulladet i morges og ladet en liten stund når jeg kom hjem fra skolen idag også. Altså har den ikke blitt utsatt for noe som fikk den til å slutte å lade.

Jeg rakk å ta backup av alt skoleaebeidet 2 min før batteriet slukket! Det var godt siden jeg har innlevering av 3 store semesteroppgaver denne helgen og ikke har tatt noen backup tidligere!! Puh! Men hva gjør jeg med min kjære Mac?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg ikke så mye om mac, men med pc når slik skjer prøver jeg først med en restart, om det ikke fungerer så tar jeg ut batteriet og setter det inn igjen. Det har fungert de gangene min pc har rotet med ladingen.

(Det er kanskje vanskeligere å ta ut batteriet i en mac, må vel kanskje til med å skru og slikt? Om mac'en er helt ny er vel ikke det noe man skal gjøre selv, pga. garanti og slik, er litt usikker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med min mac og sist uke! Kjenner flere med mac som har opplevd det samme faktisk.. Min fungerer helt fint igjen nå da! Gjorde egentlig ingenting spesielt, funka halvannet døgn senere eller noe sånt. Merkelige greier.

Kan legge til at ingen dokumenter eller lignende forsvant hos meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magsafe (laderen) til macbook har en lei tendens til og bare "Plutselig" dø ved strømbrudd eller spenningsfall.

I enkelt tilfeller kan det være at det også slår ut batteriet i pcen, for og fikse dette åpner man rett og slett macen, og kobler fra batteriet i 10 sekunder og kobler tilbake (ikkje anbefalt med mindre du vet hva du gjør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Vært forskjellige feil og svakheter i flere generasjoner.

Hadde en som etter kort tid, første året begynte tøyse med ladinga, pinnene i kontakta ble dytta inn mens andre vart i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...