Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

:lol: :lol: Jeg må inn noen ganger og snike der jeg også. Hoho.

Lov meg at det blir mellom oss, men jeg leser den hver dag -jeg ANER ikke hvorfor.... Det er min guilty pleasure og jeg elsker å føle meg som en person med beina plantet på jorda... Dog med en liten bismak etter hun ble gravid, hun lever jo i en fantasiverden.

God bedring til deg og Jaran! Noen ganger skulle man hatt et spennende barnerom a la lekeland til små friske Sophiaer..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy! Ny tråd jo! *stolt*

Med fare for å virke som ei bitter old hag, jeg gleder meg til den dagen Fotballfrue har gulp i håret.... Hun har fått Dior smokk i posten hun, wtf?!?!!

Døh, alle babyer med respekt for seg selv har ihvertfall minst 1 dior smokk, og fancy etui til å oppbevare dem i :aww:

:lol: :lol: :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Ny tråd! Nå må jeg skrive her for å få den opp med sånn fin stjerne på :innocent:

I går fikk jeg høre om ei annen, som er ca like langt på vei som meg, som allerede har kjøpt inn barnevogn, hauger med klær, vippestoler, leker +++. Jeg fikk litt småangst merket jeg. Er det virkelig vanlig å være SÅ tidlig ute med alt? Jeg er jo ikke 4 måneder engang, men har sålangt ikke kjøpt inn en eneste ting (annet enn nye bher i større størrelse, og flere bukser med stretch i livet) :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Ny tråd! Nå må jeg skrive her for å få den opp med sånn fin stjerne på :innocent:

I går fikk jeg høre om ei annen, som er ca like langt på vei som meg, som allerede har kjøpt inn barnevogn, hauger med klær, vippestoler, leker +++. Jeg fikk litt småangst merket jeg. Er det virkelig vanlig å være SÅ tidlig ute med alt? Jeg er jo ikke 4 måneder engang, men har sålangt ikke kjøpt inn en eneste ting (annet enn nye bher i større størrelse, og flere bukser med stretch i livet) :icon_confused:

:lol: Tror det er utrolig individuelt. Ikke kjøp noe før romjul og januarsalg er mitt råd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vinterposer har dere til ungene? Jeg må ha en til Jaran, og lurer på om Sophia også må ha en i barnehagen siden hun sover ute der. Jaran sin vil jo bli adskillig mye mer brukt siden han sover 4-5 timer ute på dagen... God plass i sportsdelen til edge duo i det minste. Så var det dette med at jeg vil den skal være fin også :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, alle babyer med respekt for seg selv har ihvertfall minst 1 dior smokk, og fancy etui til å oppbevare dem i :aww:

:lol: :lol: :lol:

For guds skyld ikke glem å henge opp alle de dyre designer klærne på perlehengere :aww:

Jepp, må innom der å lese jeg å... Helt greit å ville ha ting fint og sånn, men det finnes vel noen grenser :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov meg at det blir mellom oss, men jeg leser den hver dag

Jeg er sikker på at Lill ikke sier det til noen. :ahappy:

Jeg gjorde iallfall ikke det. Men det er jo forskjellig hva man legger i det tenker jeg, og man forbereder seg på hver sin måte. :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Tror det er utrolig individuelt. Ikke kjøp noe før romjul og januarsalg er mitt råd :lol:

Det var vel egentlig det som var planen her og. Termin er jo i MARS, det er jo hauger og år til omtrent. Nesten? Litt hvertfall. Vi har hvertfall en lang liste med potensielle julegaveønsker OG januarsalg foran oss. Jeg liker å tro det er en fin ting :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vinterposer har dere til ungene? Jeg må ha en til Jaran, og lurer på om Sophia også må ha en i barnehagen siden hun sover ute der. Jaran sin vil jo bli adskillig mye mer brukt siden han sover 4-5 timer ute på dagen... God plass i sportsdelen til edge duo i det minste. Så var det dette med at jeg vil den skal være fin også :aww:

Voksi urban. Jeg elsker den! Å bli født i februar i østerdalen er ingen spøk, men posen der holdt unna og er god som gull! Med forlengelsesdel også så den holder lenge :)

Det var vel egentlig det som var planen her og. Termin er jo i MARS, det er jo hauger og år til omtrent. Nesten? Litt hvertfall. Vi har hvertfall en lang liste med potensielle julegaveønsker OG januarsalg foran oss. Jeg liker å tro det er en fin ting :baby:

Alt ordner seg. :) Gjør akkurat det du selv ønsker. T ble født i februar, vi fikset alt rett etter jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig vanlig å være SÅ tidlig ute med alt? Jeg er jo ikke 4 måneder engang, men har sålangt ikke kjøpt inn en eneste ting (annet enn nye bher i større størrelse, og flere bukser med stretch i livet) :icon_confused:

Det er helt opp til hver enkelt :) Noen gjør det, andre ikke. Noen kjøper litt ting tidlig, andre kjøper ikke noe. Føler du ikke for å kjøpe noe ennå, så er det opp til deg! :)

Selv kjøpte jeg ting jeg fant på salg veldig tidlig. Når det først var salg, kunne jeg jo benytte meg av det og spare penger liksom.

Jeg var også så skråsikker på at feelingen min var rett, at jeg valgte å kjøpe en del lyseblått tøy... jeg var nemlig bombesikker på å få gutt (det fikk jeg også). Så kom vi over barnevogn på salg da jeg bare var 3 mnd på vei og kjøpte den også i mørkeblått...:)

Andre ting, som senger og stellebord og alt mulig, det kjøpte jeg ikke før helt på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg synes den ER fin jeg? :) Eller vil du kanskje ha slik fancypancy dyr slik en kanskje? :lol:

Er jo ikke noe galt med den, men fryktelig kjedelig for meg :aww: Jeg skal hviske veldig veldig veldig stille at Sophia hadde en sånn pose, men den fungerte ikke når hun ble +3mnd og aktiv :P Og ihvertfall ikke i sportsvogn :aww::icon_redface::icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Tantebarn har bursdag. Kvalitetsplagg 1-2 per av ungene (bursdag likt) eller hm tøy som jeg da får en god del mer plagg for samme prisen?

Med kvalitet tenkte jeg da på noe fra lillelam/lilleba/nøstebarn eller noe sånt. De er nå 2 og 4 år, så vokser ikke sååå fort lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Tantebarn har bursdag. Kvalitetsplagg 1-2 per av ungene (bursdag likt) eller hm tøy som jeg da får en god del mer plagg for samme prisen?

Med kvalitet tenkte jeg da på noe fra lillelam/lilleba/nøstebarn eller noe sånt. De er nå 2 og 4 år, så vokser ikke sååå fort lenger.

Først av alt, omg til den usynlige setningen i innlegget ovenfor dette. :lol:

Så må jeg være ærlig å si at jeg investerte i dyr-ulla da han var mindre. Jeg tenkte at det var viktigst når han var bitteliten at ulla skulle være så ubehandlet som mulig. Nå kjøper jeg Nøstebarn kun til spesifikke ting hvor jeg synes kvaliteten er suveren (tynn-ulla deres synes jeg ikke er noe å skryte av, med unntak av ull/silke). Så jeg kjøper ullfleece kun derfra, og jeg har lyst på skinnlua deres. Jeg kjøper ullfrotté derfra når de har salg. Ellers kjøper jeg andre plasser må jeg innrømme, og sparer heller de pengene. H sliter ut ulla før han vokser ut av den dessverre.

Så jeg hadde satt pris på flere plagg kontra merke. Så lenge det er merino og kløfritt så står ull ofte øverst på ønskelista. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å bestile fra UglyCC som bursdagsgave. Ser dem så sjeldent, og de har de "vanlig" hm, cubus, kaphal osv der oppe så aner ikke hva de har at slikt tøy. Så får vi se hva som blir til jul :P

Jeg hadde blitt kjempeglad. :) Slikt tar jeg meg veldig sjeldent råd til, da er det superkult å få i gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://atferdskonsulenter.no/ har stort sett gode folk, selv om jeg ikke kan gå god for alle. Anna Bjurgård Compton, Hilde Arneberg, Kjersti Bjøntegaard, Gry Eskeland, Nina Haaland og Lise Fredriksen kjenner jeg til og kan anbefale. Arne Aarrestad og Siri Linnerud har jeg lest nok av og såvidt møtt til at jeg vil gå god for dem.  
    • Hvilken landsdel? 
    • Bekymringer ifht kronisk stress fra belastning på binyrer i oppvekst er fullstendig forduftet. Bekymringen kom fra kompetente som bare har sett ham i settinger han har høye forventninger til - og var fullstendig legitim gitt hans STRESS i de situasjonene - men jeg selv senker skuldrene fullstendig nå, etter en forholdsvis nydelig dag.  Han er fortsatt ung, vilter, energisk, lav impulskontroll, men fremgang er så tydelig, jeg har ingen bekymringer for å ende med en vanskelig håndterbar voksen. Han hadde i dag ingen problemer med å legge seg ned og slappe helt av på et helt nytt sted med så mange spennende distraksjoner som var mulige å få til på en gang. Fra ankomst travelt turområde med masse folk, masse unger, hunder og skrål og digre plener og lang strand - både strand og plen er noe han av vane forbinder med å få løpe og leke på - og en ujevn strøm av syklister i alle størrelser som passerte tett bak benken vi slo oss ned på - så tok det ham mindre enn 5 minutter å gå fra pesende i helspenn av forventninger til mer avslappet kroppsspråk, til å sniffe litt og så legge seg ned og faktisk slappe av - ikke bare skuespille, men faktisk slappe av - og bare følge nysgjerrig med på omgivelsene, uten noe stress. Han sladret veloppdragent på hver eneste forbipasserende, både på sykkel og til fots. Vidunderlig følelse. Alibiet for turen var verre. Vi skulle hente en pose med bakevarer fra en travel kafe, med en tett strøm av barnefamilier inn og ut, og folk på alle bordene tett utenfor. Jeg kviet, men det måtte gjøres. Ikke så naiv at jeg forventet samme avslappede ro gjennom det oppdraget der. Første stressbjeff kom allerede et par meter fra benken. Lett å håndtere med en sitt-kommando. Første ignorering av sitt-kommando kom ca 5 meter fra bordene. Valgte snu ham rundt en runde et par ganger. Kommunisere at den bjeffingen er uønsket og ikke fører dit han vil. Ventet ham ut på sitt-kommando. Det hadde effekt. Etter noen repetisjoner med full stans og krav om tyst og sitt for fremdrift kom vi oss mellom bordene, opp trappen og til døren. Ikke på slakt bånd, men uten trekking, på det såkalte trafikkhåndtaket. En ny favoritt. Super handy å manøvrere med.  Vi fikk ikke komme inn, men fikk servert på platten utenfor, hvor vi ble stående og stående og stående og stående og stående i halve evigheten. Jeg aner ikke nøyaktig hvor lenge, men antakelig i mer enn 20 minutter totalt. Det ble selvsagt noe bjeffing, og det ble selvsagt noen forsøk på å oppsøke blikkflørtere og vibbere ved bordene nedenfor, men alt i alt er jeg veldig fornøyd med unge Edeward. Det der var verdens mest distraherende miljø for ham. Jeg var kjip med bittesmå tørrforkuler kun servert for sladring og krevde veldig mye selvdisiplin av ham uten annen tilbakemelding enn ros. Han var jevnt over veldig flink til å beherske seg.  På tur derfra, etter å ha kommet oss litt bort fra bordene fjernet jeg alle krav i noen minutter, på tross av å ha en kaffe latte i hånden. Tenkte han trengte blåse litt ut med litt byks og lek. Tror det var en god vurdering å bare la ham få være i noen minutter, for han oppførte seg aldeles eksemplarisk igjen, helt på eget initiativ, innen et par minutter senere, og resten av turen, som ikke i det hele tatt ble som planlagt. INGENTING ble som planlagt, btw. Det skulle regne og det var helligdag. Vi skulle få både busser og sted for oss selv, trodde jeg, fra værmeldingen. Hadde pakket langline og leker for å ha det gøy sammen på et folketomt friluftsområde i 14 grader og regn. Istedenfor var det sol og ganske varmt og STAPPFULLT på bussen, av gniere med digre kofferter, som synes melkerute rutebuss til Værnes var bedre enn flybuss, så vi stod som sild i tønne på kokeplate. Ede oppførte seg SÅ fint på den kvelende varme og stappfulle bussen. Han imponerte de andre passasjerene. Den settingen der er noe han mestrer med glans. Ikke mange forsøkene på sniffing av underliv og sko jeg trengte: –Æppæpp'e for avbryte. Resten aldeles eksemplarisk adferd.  Ede er trygg på buss og tok seg en blund på turen tilbake til byen, uforstyrret av bussens bevegelser og pratet fra passasjerene. Det var som forventet at han ville blunde etter turen. Det som ikke var forventet var å bli frakjørt av bussen som skulle ta oss hjem. Den DRITTSEKKEN av en bussjåfør så oss komme LØPENDE fra en forsinket buss vi steg av fra holdeplassen RETT FORAN HAM. Han SÅ meg veive med armene i full galopp. Det var MINDRE ENN FEM METER IGJEN da han svingte ut fra holdeplassen og kjørte avgårde. Han trengte ikke å gjøre det der. Han kunne ventet. Den ruta hans har et flere minutter langt stopp i sentrum, bare to holdeplasser lenger frem. Å vente på oss hadde ikke forsinket bussen. Den ***** DRITTSEKKEN av en bussjåfør gjorde det der fordi han ikke ville ha med hunden.  Det var TO TIMER til neste avgang. To laaaange timer med ingenting å gjøre, ikke noe mykt Ede kunne ligge på, det var meldt REGN, og Ede burde få komme hjem og sove. Istedenfor stod vi stuck i sentrum på trangt budsjett uten noe å hvile på. Jeg begynte gråte fortvilet, vel vitende om hvordan overstimulert valp pleier slå ut i ville raptuser, og hva slags dyremishandling jeg synes det er å be en hund legge seg til å sove på steinhardt steingulv inne på sentralstasjonen eller hard asfalt i regnvær utenfor.  Rusletur i sentrum fremstod som det minste ondet, så vi ruslet avgårde. Planen var å få kjøpt oss en softis og finne et sted hvor Ede kunne slappe av. Vi ruslet og ruslet og ruslet og ruslet. Ingensteds hadde noen tilgjengelig servering. Eneste servering vi fant var noen shady og overprisede matvogner uten verken kaffe eller softis, og vi fant heller ikke noen benk med gress tett nok på til at vi begge kunne raste der. Det var enten benk til meg eller gress til ham. Ufattelig lite hundevennlig by. Vi ruslet og ruslet og ruslet som forvirrede hjemløse.  Til min overraskelse kom aldri den raptusen han pleier få om jeg drar strikken for langt hva angår lengde på tur eller mengde inntrykk. Han hadde virkelig fått dosen sin av begge deler, men han var helt rolig og veloppdragen. Fremstod nesten som voksen.  Uinteressert i mer lek, ingen forventninger om godis. Vi bare gikk og koste oss i en forholdsvis folksom by, gitt helligdag og værmelding. Regnet uteble, lik den forventede raptusen.  Vi entret en park med en bråte bråkete duer og måker, ikke engang antydning til byttedrift. Så dem, hørte dem, passerte nonchalant en halvmeter fra dem. Greit nok, han var litt nysgjerrig på dem, men dette er å være avslappet i settingen:   Viser seg altså at Edeward identifiserer seg selv som bygutt. Sentrum er hans komfortsone. Har igjen for miljøtreningen i pregningsperioden.  Vi tuslet rundt i byen i nesten 1.5 timer. Kun få ganger trakk han litt mot noe spennende, ikke mot folk ✅ Som en bonus fikk vi etterpå handlet is på sentralstasjonen uten lyd og uten labber på disken. Han var super tålmodig og flink på *leave it* mens vi spiste den og han gikk pent av bussen på egne bein da vi kom hjem.  En god dag 🥰  
    • Hei jeg er på utkikk etter en hundetrener, som er god på adferd. Det gjelder tilvenning av hund og små barn, og at hunden har veldig eiebehov til eier.  kom gjerne med tips om dere har noen som kan hjelpe til med det, eller om det er noen som har tips. 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...