Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjerde inn tomt på stein/fjell


Guest Michellus
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

Dette kommer nok ikke til å skje før et par år frem i tid, men både pappa, sambis og jeg er enige om at vi vil gjerde inn deler av uteplassen i det nye huset så Angus kan gå fritt ute uten at vi trenger å ha begge øya på han hele tiden. Nå er det sånn at huset er bygd på en steinopphøying/fjell/aner ikke hva jeg skal kalle det og jeg er usikker på hvordan man da best kan gjerde inn da.

f6926-88f52-a1cb4-e83d6-3e8ff-f57cf-36dd

Oversiktsbilde over uteplassen. Det er en del mer som ikke er med på bildet.

DSCF3867_zpsd24c73ed.jpg

Fra baksiden. Her ser man også mer av uteplassen.

Planen er å gjerde inn fra enden av huset også rundt uteplassen og til den andre enden av huset. Jeg vet det er mange her som har satt opp gjerde på tomtene sine, men har noen erfaring med å gjøre dette på stein? Hva må til? Har noen også en tanke om hva prisen kan komme på dette (1,50 m gjerde)? Hva slags materiale er best å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borre hull i fjell og sette stolper i hullene og støpe fast :) Vi har berg i hagen og, og må gjøre det samme når vi får råd til å gjerde inn hagen! Gleder meg :) Har hundegård, hvor vi har laget litt netting i skråningen, festet i stolper i fjellet festet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som Ane sier er planen vår til våren, borre hull og feste stolpefester med solide skruer. Faren til samboer foreslo også å mure fast stolpefestene om vi gadd hele borre jobben. De som kom fra sånn gjerderfirma skulle borre hull til stolpefestene og sånn. Men de var svindyre, så planen er å gjøre det selv selvom det tar tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Takk for svar! Så borre hull, feste stolper og støpe fast. Det høres jo ut som en grei jobb :) Da var det bare å titte litt på pris for noe sier meg at dette ikke er det billigste å gjøre her i verden :P Aner ikke altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer nok til å gjøre det selv. Samboer har alt gjort det til hundegården. Det tar tiiiiiiiiiiiid og bråker noe inn i helvette :P, men er ganske dyrt om man skal ha folk til å gjøre det.. :cry:

I Hundegården så har vi brukt skruer i hullene som det er festet netting i, men på gjerde vil vi nok sette stolper i og støpe fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skakke være noe fancy gjerde, eller, det skal se ålreit ut selvfølgelig, men bare det er sterkt nok til å holde en groenendael i fart ( :P ) så er jeg fornøyd :P

De har ganske mye på jula og biltema, men kvaliteten vet jeg ikke, men greie priser. Vi skal ihvertfall titte litt mer på de når det nærmer seg tida for å sette i gang :)

Når vi hentet pris fra folk som jobbet med det fikk vi pris på materialer og diverse, det kom på 18.000,- og oppå der kom timespris på 350,- eller noe sånt noe... Så det hadde blitt dyrt å bruke dem jah :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...