Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling på Manger 11.03 og NKK Bergen 25.03

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Ja dette er veldig lenge til men det er ikke så mange andre utstillinger her i nærheten nå for tiden.Håper på å møte andre papilloner så jeg lurte på om du skulle dit med din papillon?Kan også si ifra de med andre raser...

Skrevet

Har veldig lyst til å komme, å så få møte deg å Blondie :)

Men tror nok ikke jeg får overtalt mamma til å kjøre så langt, hihi :)

Skrevet
Jeg skal nok men ikke med papillon:) hehe..

kan jeg overnatte hos deg jeami*? så blir det ikke så langt å kjøre?

*englefjes*

Ja jeg tror at jeg har sett deg på Ring trenig i bergen jeg!

Tror jeg har sett deg på utstilling før også:D

Skrevet
Jeg skal nok men ikke med papillon:) hehe..

kan jeg overnatte hos deg jeami*? så blir det ikke så langt å kjøre?

*englefjes*

Det skulle ikke vært noe problem :wink: Ta med deg kåtedyra dine og kom du 8)

Jeg skal til manger. Ikke med papillon dog.

Skrevet

Det skulle ikke vært noe problem :wink: Ta med deg kåtedyra dine og kom du 8)

Jeg skal til manger. Ikke med papillon dog.

HVA BEHAGER??? hvordan i alle dager kan du kalle mine dyr kåte? kan jeg absolutt ikke forstå...

( de ligner nok på faren.. .*fliiiire* )

Skrevet

til og med Astrix er ikke så kåt Kine(og til dere andre ja jeg så dem begge i aksjon) :wink:

Vi også skal på manger med det blir med japaner(e) :wink:

Skrevet

hihi :) greit at dere sier i fra dere med andre hunde raser også...Ser vist ingen andre med papillon :) så da kan jeg vel si at min hund vinner den klassen :D *knis*knis* :)

Skrevet

totalt OT: var litt betryggende og se at det ikke bare er ask som rir leeeeenge etter at løpetiden var ferdig, og når det er leeeenge til den kommer igjenn :) :)

Skrevet
hehe har aldri sett så mye bikkjer på ustillinger som papillon jeg.. det er jo alltid en hel DRØSS av dem.. .

ja det har du pikade meg rett i.

Skrevet

ja papillon,shih tzu og lhasa apso.

Og en av de rasene er alltid før pommen så det er så driiit å måtte vente på at de skal bli ferdig med alle 50 bikkjene :)

Skrevet
ja papillon,shih tzu og lhasa apso.

Og en av de rasene er alltid før pommen så det er så driiit å måtte vente på at de skal bli ferdig med alle 50 bikkjene :lol:

Kjenner til det der ja. :roll: :D

Skrevet
hehehe ja cavalier er det også maaaasse av!! :D

Ja, men som regel er det Pappilon eller noe før oss igjenn også. :wink:

Glad jeg har hannhund så jeg slipper å vente meg gjennom alle Cavalierene og da. :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...