Gå til innhold
Hundesonen.no

vondt i foten og ekstremt redd


PhoNuLi
 Share

Recommended Posts

Da vi var på tur forrige søndag hylte plutselig Stella (5 mnd) og begynte å halte. Jeg undersøkte foten nøye, men så ingenting, tenkte derfor at hun bare hadde tråkket på noe. Hun gikk helt fint på foten, til det skjedde igjen. Da dette hadde skjedd flere ganger løftet jeg henne opp og bar henne resten av turen. Vurderte å ta henne med til veterinæren på tirsdagen, da det virket som hun fortsatt fikk vondt (når hun ble litt for ivrig). Snakket med oppdretteren som mente hun bare hadde strukket en muskel, og anbefalte meg å holde henne i ro. Vi har derfor ikke gått noe turer denne uken, kun ut i hagen for å tisse.

Torsdag kveld da vi skulle ut på tissetur i hagen var hun plutselig livredd for et eller annet, helt uten grunn. Jeg tok henne med på andre siden av huset, men hun var like redd her. Skalv, tok halen mellom beina og prøvde å komme seg inn igjen. Slik som dette var hun også i hele går og i dag. Hun er ikke seg selv i det hele tatt. Veldig rolig, og hun sover stort sett hele dagen og vil bare opp i fanget. I går da en annen hund var på besøk enset hun den knapt og hun overser katten helt (slik som dette er hun aldri!). Hun tørr ikke nærme seg ytterdøren, i frykt for at vi skal ta henne ut. Jeg ringte veterinærvakta i dag, men de mente jeg burde vente til mandagen.

Hun har god matlyst og ingen feber. Men har vondt i foten (synes det har blitt værre), er livredd ute og skremmende rolig inne.

Noen som har opplevd noe liknende? Denne frykten gir engen mening, og jeg begynner å bli bekymret :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hunden din ikke er bedre etter en uke så bestiller du vet time. Vondt som kommer og går kan være veldig mye. Både quick fix og ting som kan ta tid og være omfattende å fikse. Det er skjeldent feber ved ledd/muskel/sene smerter med mindre det er snakk om betennelser.

Og ja, vondter kan HELT klart forsterke redselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...