Gå til innhold
Hundesonen.no

Når øke formengde på valp?


Thea
 Share

Recommended Posts

Sikkert dumt spørsmål, men jeg lar det stå til. Valpen er 19 uker, så regner man uker er han snart 5 måneder. Men regner man måneder er han bare litt over 4 måneder, siden han ble født i begynnelsen av mai.

Vi forer med RC junior large fra veterinær. På tabellen på forsekken er det veldig stor forskjell på formengden han skal ha ved 4 måneders alder og ved 6 måneders alder. Bør vi trappe opp mengden gradvis? Eller gi det som blir midt mellom 4 og 6-månedersmengden nå? Eller vente til han blir 5 måneder i begynnelsen av oktober? Eller regne ham som 5 måneder når han blir 20 uker neste uke? Forvirraaa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk :) Han er ikke tynn, kanskje heller litt tjukk. Vanskelig å se med all den pelsen. Etter en dusj ser han plutselig ikke så tjukk ut lenger :lol: Og vi kjenner ribbeina, hvert fall :)

Men sier dere at hunden er fem måneder når han er 20 uker eller når han er fem måneder i følge datoen? Han er jo 20 uker neste uke, men så er det enda to uker til han "fyller" 5 måneder. Blir ikke klok på disse uke/månedsgreiene :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til min valp var 15 uker så kunne jeg svare hvor mange uker hun var hvis folk spurte hvor gammel hun var. Etter hun fylte 15 uker, så startet jeg med å kun holde følge med månedene.

Så personlig synes jeg det blir for "vanskelig" å holde styr på ukene når de blir såppass gamle, for folk orker ikke å begynne å telle uker for å finne ut hvor mange måneder den er. Så dersom din valp er 20 uker, så ville jeg glemt alt som heter uker, og heller fokusert på hvor mange måneder han er. Følg med fødselsdatoen hver måned du :thumbs:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...