Gå til innhold
Hundesonen.no

Bolig i Bergen med hund


Bergenslabb
 Share

Recommended Posts

Er det noen som vet om en ledig bolig/rom i kollektiv for en student i Bergen med hund til max 5000 i måneden?

Vil gjerne høre andres erfaringer med å skaffe seg bolig med hund, da det ikke ser ut til å være helt enkelt. Hvordan gikk dere frem for å skaffe bolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om en ledig bolig/rom i kollektiv for en student i Bergen med hund til max 5000 i måneden?

Vil gjerne høre andres erfaringer med å skaffe seg bolig med hund, da det ikke ser ut til å være helt enkelt. Hvordan gikk dere frem for å skaffe bolig?

legg ut ønskes leid annonse på finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med samme sak. Har faktisk vært overraskende mange som har sagt ja til hund! Men jeg skal ikke flytte helt enda, så jeg bare kikker. Det er bare å prøve seg fram! Vær ærlig, men ikke si alt det negative på mail (hvis du har noe negativt, da). Og fortell alt det positive om deg selv først :) Jeg har ikke laget annonse, bare sendt mail på annonser rundt omkring. Hvor i byen vil du bo? Jeg tror det er lurt å se seg om litt overalt, og det kan være praktisk å bo litt i utkanten med hund. Selv om det faktisk ikke er så veldig mye billigere...

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enits: Har du noe erfaring med å legge ut annonse på finn.no? Er det ofte noe som gir resultater? Har lagt ut på hybel.no, men på finn.no koster det litt, så jeg har ikke gjort det enda. Men må nok vurdere det snart.

Idastef: Jeg har heldigvis ikke så mye negativt. Det er strihårede hunder som ikke røyter noe særlig, de klarer seg fint alene hjemme uten å bråke og verken klorer eller biter på ting, så det er ikke fare for at de skal ødelegge inventar. Jeg skal kun ha en av dem, men jeg vet ikke hvilken enda. Mulig vi får til en ordning hvor jeg har en av hundene en liten periode og så den andre også bytter vi jevnlig, men det blir kun hvis det virker som om hundene takler det fint. Det eneste negative er at den ene hunden min varsler en del når jeg er hjemme, men vi har jobbet med å dempe det, så det er ikke så gale, og jeg skal fortsette å jobbe med det hvis det blir aktuelt at jeg skal ha ham enten fast eller i perioder.

Jeg vil helst bo et sted hvor det er relativt greit å komme seg til Åsane i og med at jeg jobber og trener i Åsane, men det er ikke noe problem å ta buss. Åsane, Sandviken og byn er mest ideelt, men Danmarksplass, Loddefjord, Årstad og Laksevåg kan også fint være aktuelt. Jeg har tenkt på mulighetene for å flytte lenger nord også, f.eks. Knarvik, men det virker ikke som om det er så mye tilgjengelig der. Det er mest aktuelt å bo i kollektiv og da finnes det mest innenfor kommunegrensene til Bergen. Har ikke råd til leilighet med mindre jeg finner noen å bo sammen med. Sender mail på alt jeg kommer over av annonser som virker interessante.

Takk for lykkeønskninger, og lykke til til deg også når du kommer så langt. Forhåpentligvis ordner det seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ute annonse på hybel.no lenge, og kontaktet samtidig mange på finn. Hadde til slutt tilbud om 2 kollektiv til 5500 i mnd, og en egen hybel på 40 kvm til samme pris. Valgte siste :P Dette var midt i verste perioden med studenter og alt, så jeg var rimelig stressa, fikk leiligheten 2 uker før jeg måtte være på plass. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la ut annonse selv, i tillegg til at vi selv sendte mail på de som virket aktuelle. Vi fikk en god del respons på vår egen annonse (men fryktelig mye irrelevant, så vær forberedt på det), men leiligheten vi endte opp med var fra en vi sendte mail på selv.

Hadde bare annonse på hybel.no, hadde tenkt å ha på finn.no også, men det ordnet seg raskt nok.

Dette var i Trondheim da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enits: Har du noe erfaring med å legge ut annonse på finn.no? Er det ofte noe som gir resultater? Har lagt ut på hybel.no, men på finn.no koster det litt, så jeg har ikke gjort det enda. Men må nok vurdere det snart.

Idastef: Jeg har heldigvis ikke så mye negativt. Det er strihårede hunder som ikke røyter noe særlig, de klarer seg fint alene hjemme uten å bråke og verken klorer eller biter på ting, så det er ikke fare for at de skal ødelegge inventar. Jeg skal kun ha en av dem, men jeg vet ikke hvilken enda. Mulig vi får til en ordning hvor jeg har en av hundene en liten periode og så den andre også bytter vi jevnlig, men det blir kun hvis det virker som om hundene takler det fint. Det eneste negative er at den ene hunden min varsler en del når jeg er hjemme, men vi har jobbet med å dempe det, så det er ikke så gale, og jeg skal fortsette å jobbe med det hvis det blir aktuelt at jeg skal ha ham enten fast eller i perioder.

Jeg vil helst bo et sted hvor det er relativt greit å komme seg til Åsane i og med at jeg jobber og trener i Åsane, men det er ikke noe problem å ta buss. Åsane, Sandviken og byn er mest ideelt, men Danmarksplass, Loddefjord, Årstad og Laksevåg kan også fint være aktuelt. Jeg har tenkt på mulighetene for å flytte lenger nord også, f.eks. Knarvik, men det virker ikke som om det er så mye tilgjengelig der. Det er mest aktuelt å bo i kollektiv og da finnes det mest innenfor kommunegrensene til Bergen. Har ikke råd til leilighet med mindre jeg finner noen å bo sammen med. Sender mail på alt jeg kommer over av annonser som virker interessante.

Takk for lykkeønskninger, og lykke til til deg også når du kommer så langt. Forhåpentligvis ordner det seg :)

Jeg har veldig gode erfaringer med egen annonse finn.no, altså, så det er virkelig verdt å bruke litt penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no, som alle her sier! Jeg og en venninne søkte etter sted å bo sammen i Bergen og ble kontaktet. Vi endte opp med å dele en sokkelleilighet på Eidsvågneset til 8000 kr til sammen, like ved herlige turområder.

Legg ut annonse hvor du forteller om deg selv og hunden, og legg gjerne ved bilde, det gjorde hvertfall vi. Det er noen huseiere som synes det er greiere å lete selv siden de slipper masse oppringninger og styr. Det kostet 500 kr for vår annonse og den lå ute i 60 dager. Verd pengene synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...