Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken fugl prøvde å ta Aro ?


LinL
 Share

Recommended Posts

Okei, så tror jeg ikke den prøvde å ta Aro for å spise han, men fuglen passet nok på et rede eller noe, for den kretsa over oss ei stund før den fløy og satt seg på en stein oppi berget.

Så, til fuglen- det er en fugl jeg har sett mye av her i Kvalsund. Har sett den fly i flokk rundt og rundt over sjøen her sammen med måser og andre fugler. I dag møtte vi den på veg opp en liten topp, den er helt grå, ikke gråspettet eller noe, fullstendig lys grå, med et lite krokete nebb.. Ikke så veldig stor, men ikke bitteliten heller :P Etter å ha googla litt ser jeg at det kan være Myrhauk, men jeg får det ikke helt til å stemme med bildene jeg ser på google.. Er det noen med forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, den ser ikke så lik ut ved første øyekast. JEg må google litt! :P

red. Troor ikke det. Den er helt grå, uten noe særlig flekker. Iallefall har alle de jeg har sett vært det. ååh, jeg er så nysgjerrig. Ingen jeg har spurt her har visst det heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det trenger ikke være en rovfugl for at den skal angripe om dere er nær reiret (kanskje litt seint på året til at den er hysterisk for ungene sine da?). Jeg har blitt angrepet og fått et solid kakk i godet av en kråke jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt vanskelig for å se for meg en rovfugl som er helt grå og uten flekker (som også finnes i finnmarka), de fleste er jo flekkete :P Kanskje det e ei måsa! :lol:

Måser har jeg blitt angrepet av før, så de holder jeg meg langt unna. Skumle fugler det! Ang flekker kan det jo hende at jeg har blingsa fullstendig. Jeg skal gå til samme stedet i dag og ta med kameraet mitt, kanskje jeg får tatt et bilde av kreket :P

Er de vanlige her da? Det kan jo hende at jeg har blingsa, og ikke lagt merke til undersiden. hmm

Jeg finner ingen som likner jeg :P

Wild guess, er ikke en Tyvjo da?

Tenkte akkurat det samme da jeg leste innlegget!

Sent fra min iMobil med Tapatalk 2

Nei, den har mye kortere og mer krokete nebb..

Kråke!

Jeg vet jo hvordan kråker ser ut daa :P

Det trenger ikke være en rovfugl for at den skal angripe om dere er nær reiret (kanskje litt seint på året til at den er hysterisk for ungene sine da?). Jeg har blitt angrepet og fått et solid kakk i godet av en kråke jeg :lol:

Nei, det tenker jeg og. Men reagerte også på at det er litt seint kanksje. Nå vet ikke jeg noe om fugler, men har jo gått oss på mange fugler som passa på reirene sine i tidlig juli. Blir ikke fugleunger store fort da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...