Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksem + irritert øre, tips anyone? Desperat!


Taz
 Share

Recommended Posts

Trodde det er som Stine sier umulig å få tak i han. :P Men hvis du vet om hvordan så er det noe jeg er interessert i.

Mitt forrige innlegg er egentlig ikke ment som negativt svar til deg, bare bittelitt pga oppgitt over at hver eneste hund jeg har hatt uavhengig av symptomer så blir det foreslått allergi (og det har aldri vært det) og jeg gjør jo alt jeg kan for Minion. Så jeg tolka innlegget ditt som om at jeg ikke gjør det.

Så var det avklart ihvertfall.

Men det er mye allergi ute å går, så er kanskje ikke så rart at folk foreslår det? Og med behandling mener jeg allergi behandling hvisomatte det er det det er. Og jeg skjønner heller aldri hvorfor man skal vente med å sjekke allergi, det er jo så fort gjort og det er så vanlig. Men meg om det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mye allergi ute å går, så er kanskje ikke så rart at folk foreslår det? Og med behandling mener jeg allergi behandling hvisomatte det er det det er. Og jeg skjønner heller aldri hvorfor man skal vente med å sjekke allergi, det er jo så fort gjort og det er så vanlig. Men meg om det.

Joda, jeg skjønner at det er mye allergi der ute, men veterinærer er veldig kjappe til å foreslå allergi også. Omtrent sånn at hvis bikkja har vondt i foten så foreslår de allergi. Satt på spissen og nesten en erfaring jeg har. Men med Minion har jeg omtrent motsatt erfaring.

Og hva er allergibehandling foruten den sprøyta som et par allergihunder her inne har fått og fjerne det de reagerer på fra kosten/hverdagen? Min erfaring så virker det nesten umulig å behandle allergi hos hund.

Du venta jo med å sjekke allergi til etter løpetiden? Hvorfor er det ikke greit at jeg gjør det samme? Når det er flere veterinærer som ikke er overbevist om at det er allergi hun har. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg skjønner at det er mye allergi der ute, men veterinærer er veldig kjappe til å foreslå allergi også. Omtrent sånn at hvis bikkja har vondt i foten så foreslår de allergi. Satt på spissen og nesten en erfaring jeg har. Men med Minion har jeg omtrent motsatt erfaring.

Og hva er allergibehandling foruten den sprøyta som et par allergihunder her inne har fått og fjerne det de reagerer på fra kosten/hverdagen? Min erfaring så virker det nesten umulig å behandle allergi hos hund.

Du venta jo med å sjekke allergi til etter løpetiden? Hvorfor er det ikke greit at jeg gjør det samme? Når det er flere veterinærer som ikke er overbevist om at det er allergi hun har. :icon_confused:

Det finnes flere forskjellige behandlingsmetoder :)

Man må vente til hunden er over 1 år (derfor jeg har skrevet at hvis hunden din er over 1 år, så kan du sjekke det) og min var 9 mnd når hun fikk første løpetid, så fikk ikke sjekket før 3 mnd senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale Thoresen. Min erfaring er at han ikke er vanskelig å få tak i, såfremt du ringer i tlf tiden på mandagene - det kan ta lang tid å få time riktignok. Jeg har absolutt best erfaring med Thoresen med min allergihund, min erfaring med Soleo var at det ble raskt veldig dyrt siden behandlingen skulle være hyppig og dessverre var det veldig liten effekten å se, men folka var veldig hyggelig. :) Hos Thoresen behandles ingen oftere enn hver 4 uke, helst hver 8 uke og effekten var momentant, men det er langt og tungvindt å reise til klinikken spes på vinterstid. (Jeg hater den veien..!) Pål Hansson i Larvik skal også være veldig flink, han behandler helhetlig slik Thoresen gjør.

Rent generelt ville jeg gitt 50% V&H og 50% kokte moste grønnsaker (Thoresen dietten), probiotika og c-vitamin for å styrke immunforsvaret, tranebær kapsler for urinveiene og krill/linfrøolje, men jeg er ingen veterinær. Håper du finner noen som kan hjelpe dere! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere forskjellige behandlingsmetoder :)

Man må vente til hunden er over 1 år (derfor jeg har skrevet at hvis hunden din er over 1 år, så kan du sjekke det) og min var 9 mnd når hun fikk første løpetid, så fikk ikke sjekket før 3 mnd senere :)

Men hva er de forskjellige behandlingsmetodene da? :)

Hun er bare rett over 1 år.

En burde ikke ta allegi for gitt, uansett hva veterinærene sier, så er det verdt å ta ei prøve-

Det er sant, men det blir nok å vente til etter løpetiden uansett. Og hvis det ikke bedres så blir det time hos en veterinær med over gjennomsnittet kunnskap på hud. :)

Jeg vil også anbefale Thoresen. Min erfaring er at han ikke er vanskelig å få tak i, såfremt du ringer i tlf tiden på mandagene - det kan ta lang tid å få time riktignok. Jeg har absolutt best erfaring med Thoresen med min allergihund, min erfaring med Soleo var at det ble raskt veldig dyrt siden behandlingen skulle være hyppig og dessverre var det veldig liten effekten å se, men folka var veldig hyggelig. :) Hos Thoresen behandles ingen oftere enn hver 4 uke, helst hver 8 uke og effekten var momentant, men det er langt og tungvindt å reise til klinikken spes på vinterstid. (Jeg hater den veien..!) Pål Hansson i Larvik skal også være veldig flink, han behandler helhetlig slik Thoresen gjør.

Rent generelt ville jeg gitt 50% V&H og 50% kokte moste grønnsaker (Thoresen dietten), probiotika og c-vitamin for å styrke immunforsvaret, tranebær kapsler for urinveiene og krill/linfrøolje, men jeg er ingen veterinær. Håper du finner noen som kan hjelpe dere! :)

Hvor holder han egentlig til? Hvor finner man kontaktinformasjon? :ahappy:

Tenkte jeg skulle kjøpe probiotika på iherb. Noen tips til tranebærkapsler og krill/lingfrøolje derfra? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..

Hvor holder han egentlig til? Hvor finner man kontaktinformasjon? :ahappy:

Tenkte jeg skulle kjøpe probiotika på iherb. Noen tips til tranebærkapsler og krill/lingfrøolje derfra? :)

Thoresen dyreklinikk holder til langt uti skogen - spør du meg.. :P

På visittkortet står det: Tinghaugveien 435, Gislerød, 3175 Ramnes. Tlf: 91327347 - tlf tid mandag 16-19. Min erfaring er at såfremt du ringer i tlf tiden på mandag får du tak i han. :)

Min hund er har fått enormt god hjelp av Thoresen, både med svakt immunforsvar (pga flåttbitt) med påfølgende allergireaksjon og med ledd og låsninger. Jeg har vært hos andre akupunktører og kiropraktikere som skal behandle hyppig og ikke sett i nærheten samme effekt som hos Thoresen. Sølve har slitt med låsninger som kiropraktoren ikke fikk løst opp ordentlig, men Thoresen behandler med akupressur og det gjør ikke vondt for hunden en gang - og effekten er umiddelbar. :) Jeg er frelst (men det er jo ikke noe nytt) ! :P

Jeg har skrevet litt om probiotika her , jeg landet på Jarrow Formulas igjen sist jeg kjøpte siden den også har c vitaminer.

Det finnes tranebær pulver til hund og katt - Actipet, Urinary Tract Formula With Cranberry Extract , men jeg vet det går ann å gi tranebærkapsler for mennesker også. Bare styr unna de med masse sukker og urter i. Personlig synes jeg det er greiest å gi produkter som er beregnet på hund hvor doseringen står på pakken. :)

Edit:

jeg har brukt Dr. Mercolas krill oil , men neste gang kjøper jeg Barlean's, Organic Oils. Det er greit å bytte litt på synes jeg. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...