Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skulle egentlig på sporkurs men har fått en syk hund. Da det er så tett opptil kursstart som er imorgen får jeg ikke melde av uten at noen kan ta vår plass. Så er det noen som kunne tenke seg å gå?

Koster 2000 for bsbk medlem eller 2500 for andre. Info finner du på bsbk.org

Pretty please?

Guest Gråtass
Skrevet

Får du ikke refundert kursavgiften om du har veterinærattest? Det er dårlig av en klubb syns jeg. Dyrt var det også..

Skrevet

Fikk bare beskjed at det pga kort tid igjen ikke fikk melde av da de har økonomiske forpliktelser.

Skal det være mulig å få igjen med vetattest?

Skrevet

Men... Det var diaré han hadde? Så lenge allmenntilstanden hans er helt fin og han fungerer som normalt hadde jeg blitt med likevel jeg. Holdt ham unna andre hunder, luftet ham andre steder enn de andre hundene, ikke hilst på de andre hundene selv osv selvfølgelig. Men om løs mage var det eneste og han ellers er i god form hadde jeg nok ikke latt det stoppe meg fra et helgekurs i spor. Så får andre heller skyte meg om det er å være lite hensynsfull. ;)

(Forutsetter at det ikke er noe annet galt enn dårlig mage.)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

• Like 2
Skrevet

Er bare diare. Men han har hatt det i 3 døgn nå, til tross for faste, zoolac og at vi prøver med fiskeboller etter et døgns faste.

Er mulig å gjennomføre selv om det bare er diare, men jeg tenker litt på han også. ingen næring på så lenge, og hva om han driter ut hele sporet? :P

Skrevet

Kanskje det ordner seg likevel da om det går an å gå selv om han har diare.

Bare få sjekket han hos vet imorgen om han fortsatt har diare da :D

Takk dere :)

Skrevet

Ja, bli med! Eg og vurderte å avlyse, halsvondt som ikkje vil sleppe taket, men eg går alikavel og held meg litt på avstand. Me kan jo sitte i kvart sitt hjørne og leike spedalske?

Eg lovar å ikkje helse på deg om du lovar å ikkje helse på meg. :P

• Like 2
Skrevet

Ja, bli med! Eg og vurderte å avlyse, halsvondt som ikkje vil sleppe taket, men eg går alikavel og held meg litt på avstand. Me kan jo sitte i kvart sitt hjørne og leike spedalske?

Eg lovar å ikkje helse på deg om du lovar å ikkje helse på meg. :P

Litt halsvondt skader ingen :P

• Like 1
Skrevet

Dra på kurs og kos deg! Spor er kjempegøy og BSBK er dyktige :) Skulle veldig gjerne vært med, men har dessverre fullt opp med jobb i helgen :(

Skrevet

Dra på kurs!!! Virkelig, så lenge allmenntilstanden er bra så får dere antageligvis noe ut av kurset lell, bare hold ham unna andre hunder :)

Skrevet

Foreløpig ser det bra ut. Han har holdt på fiskeboller og litt tørrfor idag og har enda ikke flydd på do. :) jeg får uansett lært mye om han mot formodning blir dårlig igjen men vi satser på han får være med han og :)

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kommer an på vekten til hunden, ikke alderen. Men det gir mening, Acana er mer rent kjøtt og mer energieffektivt så hunden får mer næring ut av mindre mengde.
    • Hvor mange gram skal valp på 4 mnd ha på acana? Får ikke 120g til å stemme når han skal ha 160g på andre merker? Vi holder på å bytte fra monster til acana. 
    • Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...