Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Dette må være min minst begivenhetsrike EFIT så langt. Ikke at det sier så mye, siden det bare er min andre EFIT. :P Men i dag var en skikkelig avslappningsdag, og det gjorde godt. Tidene er ca-tider.

10:00 - Vi står opp. Ikke alle er like våkne, og noen tar gjerne en blund til mens matmor tar morgenstellet.

DSC_0355_zps2fbd4b09.jpg

11:00 - Etter frokost var det en omgang med børsten på Ozu. Jeg hadde ikke tenkt å bade ham før om en god ukes tid så han var klar til NKK Rogaland, men gutten oppdaget nyhevdet mark på lørdag, så da var det å hive ham rett i stampen da vi kom hjem. Så i dag ble det en god gjennombørsting, noe han synes er såpass kjedelig at han måtte avreagere med litt lek etterpå.

DSC_0356_zpsaa45dd9d.jpg

12:00 - Etter litt lek og herjing var det på tide å komme seg ut på tur. Det regnet konstant, så turen ble bare 1,5 time, men vi koste oss lell. Skikkelig høstvær!

DSC_0357_zps6ccc2817.jpg

13:30 - Både matmor og pelsen var gjennomvåt etter turen, så gutten ble frottètørket på beste vis.

DSC_0358_zpse766c5db.jpg

14:00 - Tid for lunsj. Jeg måtte ha noe for å få varmen i meg igjen, så det ble nudler krydret med ekstra chilii og pepper.

DSC_0360_zps56712ef0.jpg

15:00 - Med både tur og lunsj overstått, var det på tide med litt spilling. Gammel klassiker - Morrowind.

DSC_0361_zps50885fd2.jpg

16:00 - Pelsen ligger i gangen og hviler mens jeg spiller.

DSC_0362_zps9ff00a02.jpg

17:00 - Samboer er på dagstur til Jøssingfjorden med sin familie, så jeg har ren Tabris-dag med full avslapning. Så fra spilling er det å se siste episode av Luksusfellen mens jeg gumler sjokoladerestene fra lørdagen.

DSC_0363_zps024970b0.jpg

18:00 - Ozu får også litt ekstra helgekos.

DSC_0364_zpsc8b998bf.jpg

19:00 - Samboer kommer snart hjem, så jeg mekker middag.

DSC_0365_zpscc274c6b.jpg

20:00 - Der har min bedre halvdel kommet hjem, og vi koser oss med god middag mens vi ser en episode Friends.

DSC_0369_zps7c213c33.jpg

21:00 - Sliten etter den strabasiøse dagen går jeg og legger meg i senga for å lese.

2013-09-01%2020.36.58.jpg

Det var siste bildet, siden bildet klokken ti ville vært det samme da jeg fortsatt leste. Klokken elleve sov jeg.

Sånn, dette må være historiens lateste søndag, men det var faktisk ganske herlig. :ahappy:

• Like 5
Skrevet

Bare halvannen time tur i regnvær? Mer enn jeg gjør når det regner konstant (hunden nekter og, så det er jo greit). :lol:

Hva var det du lagde til middag? :)

Skrevet

Bare halvannen time tur i regnvær? Mer enn jeg gjør når det regner konstant (hunden nekter og, så det er jo greit). :lol:

Hva var det du lagde til middag? :)

Ja, har blitt litt sportslig på mine gamle dager. Turene er som oftest 2-3 timer når jeg ikke er på kurs eller treninger med pelsen - med unntak av slikt regnvær. Så nå føles 1,5 time som "bare", noe jeg aldri hadde trodd om noen sa det til meg for et halvt år siden. Utrolig hva man blir vant til!

Middag var fylt canneloni med al forno saus bakt i ovnen med parmesanost. Men alt var juks og ferdigkjøpt. ;)

Skrevet

Ble veldig nyfiken på middagen jeg også. Det hørtes godt ut, men hvordan ser denne pakken ut? Aldri sett jeg :P

Koselig og avslappende dag da :)

Skrevet

Cannelonien kjøpte vi på Helgø, der de selger fersk pasta. Sausen er Dolmio Al Forno på glass. :)

Fyller du cannelonien med kjøttdeig da eller?

Det så skikkelig nam ut ;)

Skrevet

Fyller du cannelonien med kjøttdeig da eller?

Det så skikkelig nam ut ;)

Den er ferdig fylt. Jeg setter dem bare rett i formen, heller over sausen og har over revet parmesan. :)

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...