Gå til innhold
Hundesonen.no

Jack Russell-terrier + Engelsk Bulldog = sant?


Venividivici
 Share

Recommended Posts

Noen som har noen anelse om hvordan det hadde gått med disse to rasene sammen? Det er jo to veldig forskjellige raser som krever helt forskjellige ting.

Blir jack-en for ivrig og aktiv for bulldogen? Eller er det andre problemer som raskt kunne ha oppstått? Hvordan hadde disse to kunnet gå overens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, så glad for at dette ikke var en blandingshundtråd!

Tror det hadde gått veldig bra, hundene tilpasser jo hverandre. Bulldogen kommer nok ikke til å springe seg ihjel fordi den skal "holde følge" med en JRT, men man får sikkert en mer aktiv Bulldog enn man er vant til å se vraltende rundt i utstillingsringen. :) Ville valgt oppdretter med omhu, fordi det er mye ymse der ute, og spesielt hvis du sikter etter en sunnere og mer aktiv Bulldog. :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ja det hadde blitt litt rart kanskje.... Nei jeg har bare forelsket meg så veldig i engelsk bulldog, men har allerede en jrt! Og siden det er to så veldig forskjellige raser så syntes jeg det var best å høre om noen kanskje hadde en mening om hvordan det kunne gå å ha begge deler!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenkte jeg også at det var en blandingsrasetråd, og bare måtte inn å se :lol: Glad jeg tok feil, da.

Av problemer som kan dukke opp, har det mer med individ enn rase å gjøre. Man har ingen garanti for hvordan to individer vil gå sammen.

Men jeg ser ikke noe galt i å ha de to rasene sammen, selv om det er forskjell på aktivitetsbehov :) Ser ikke at det skal bli noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje det skal bli noko problem :)

Har sjølv to vidt forskjellige rasar, og oppdrettaren til Etnaen verka litt usikker sidan eg hadde ein liten bomullsdott frå før av, og Etnaen kan ha eit sterkt jaktinstinkt, og det kunne jo då vere litt skummelt med tanke på bomullsdotten. Men det har aldri vert eit problem her i gården, dei herjar rundt og er for det meste verdens beste venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at jeg ikke var den eneste som ble redd for at dette var en blandingshund-tråd... :lol:

Så for alle dere som lurer på hvordan den blandingen KAN se ut;

102192113.jpg?336w

Men jeg ser ikke på det som et problem å kombinere disse rasene, sålenge du er nøye når du velger oppdretter. Det er som sagt en del dritt der ute i bulldog-verdenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...