Yakine Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 Ja, hva er din hunds opprinnelige bruks-egenskap? Altså, da mener jeg selvfølgelig rasen... :oops: Vil gjerne at du forteller med egne ord, og ikke kopierer fra canis.no eller noe sånn! /Ble kanskje litt knotete formulert dette da men... :oops: )
Ulvinne Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 Jeg har en shih tzu.. Den ble opprinnelig brukt til og jage vekk onde ånder. Også ble den opprinnelig brukt som varmeflaske..
Lazita Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 Samojed-..... sengevarmer, barnevakt, jakthund, trekkhund og gjeterhund.. kommer ikke på mere i farten Japansk spisshund er bare avlet frem til å bli en selskapshund, men de er meget lettlærte og kan brukes til det meste.
Kristina Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 Vokte og gjete sauene/kuene til markedene.
Nina Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 Dvergschnauzer er egentlig en hihund. Den ble brukt på jakt etter dyr som levde i hi. Det var en gårdshund som som regel levde i fjøset hvor den holdt rotte- og musbestanden nede, også var den en vakthund.
Line_ Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 Jakt, gjeting, selskapshund og egentlig det meste
Yakine Skrevet 6. Januar 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 Oi, så mye spennede! Visste ikke det om shih tzu og dvergschnauzer!
charlotte Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 Jakt: hente inn fugl, kanin og mink etter skudd, dyr som er felt eller skadeskutt. By the way, det er en labbis på Island som apporterer laks, han er ettertraktet blant fiskerne der borte. En hund fra Hauen labrador i Norge.
Djervekvinnen Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 Dobermann er avlet opp til å bli en hundetype som var god til vakt og beskyttelse. En hund som skulle være intelligent, uredd og god til å bite, sagt av mannen selv. Karl Fredrich Louis Dobermann, het mannen og han ville ha en skarpladd hund som var til skrekk og advarsel for løsgjengere og oppspore uønskede individer som opphold seg i gatene nattertid. Info hentet fra http://www.geocities.com/belconto_1999/DOB...N-Historie.html Kan tenke mag at dette var en skummel hund den gang, :-o men heldigvis har den med tiden blitt mildere og blir mer allsidig brukt, og er i disse dager er flott familie og brukshund.
Baby Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 De ble brukt i Jakt og som selskapshunder til damene.
Bina Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 Boston terrier:opprinnelig avlet fram som kamphund,Usa`s nasjonalhund-senere avlet til selskapshund 8) Amerikansk staffordshire terrier(amstaff-lille Lotta ):opprinnelig gårdshund,vakthund;jakthund(villsvin?)Tror jeg trallala :oops: Please correct me if i am wrong.. (Tror egentlig det er både retriever og Border Collie i Lotta,men det er en annen diskusjon :oops: )
Richard Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 mine to hunder var opprinnelig killer hunder! =) neida de var vakt og driv hunder , altså rasen rottweiler
Lemen Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 Storpuddelen er egentlig tysk, det tyske ordet Pudelin betyr å plaske i vannet. Puddelen er den franske nasjonalhunden. Storpuddelen var/er en vannapporterende fuglehund, som ble brukt til andejakt. 8) Her i Norge er den blant annet blitt brukt til rypejakt. Løveklippen (også kjent som "den fjollete frisyren") ble skapt av praktiske hensyn, siden det var viktig å holde leddene og lungene varme i det kalde vannet. Hadde hunden mye og lang pels var det større fare for at den druknet. Puddelen er en av de smarteste hunderasene. Og finest i verden selvfølgelig..
katchina Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 lancashire heeler var rottefangere og kugjetere.
Betty Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 Nå er min gopels blanding mellom dobermann å flat coated retriever, og siden dobermann er nevnt så får jeg nevne flatten da . Å den ble brukt som apporterende fuglehund.
WheatenMali Skrevet 6. Januar 2006 Rapporter Skrevet 6. Januar 2006 jakt på rotter og mus, noen også til hijakt, gårdshund.
M.J Skrevet 7. Januar 2006 Rapporter Skrevet 7. Januar 2006 Dachshund betyr grevlinghund på tysk, så de ble brukt som hihunder på grevlingjakt. Det er derfor de har så korte bein De har også blitt brukt til rev- og kaninjakt.
MarieR Skrevet 7. Januar 2006 Rapporter Skrevet 7. Januar 2006 gjeterhund gårds/vakthund jakthund halsende og støtende. i dag en av de mest vellegnede familiehunder. en kan fremdeles brukes til sine opprinnelige egenskaper. ordet buhund betyr bohund eller gårshund.
nevervika Skrevet 7. Januar 2006 Rapporter Skrevet 7. Januar 2006 Hund nr. 1: Gjeterhund Hund nr. 2 og 3: Trekkhunder
Tini Skrevet 7. Januar 2006 Rapporter Skrevet 7. Januar 2006 Boston terrier:opprinnelig avlet fram som kamphund,Usa`s nasjonalhund-senere avlet til selskapshund 8) Amerikansk staffordshire terrier(amstaff-lille Lotta ):opprinnelig gårdshund,vakthund;jakthund(villsvin?)Tror jeg trallala :oops: Please correct me if i am wrong.. (Tror egentlig det er både retriever og Border Collie i Lotta,men det er en annen diskusjon :oops: )hehe... ja jeg har lest 2 forkjellige steder.. at de brukt til Rottekamp og okse kamp?? hehe
Taz Skrevet 7. Januar 2006 Rapporter Skrevet 7. Januar 2006 Hmm. Let me see. - Krigshund - Jakthund - Gjeterhund - Sledehund - Jage vekk onde ånder - Hellig løve - Vakthund - Mix'ene ble brukt som mat - Også når de kom til England så ble de satt i Zoologisk hage. Er det noe mer en hund kan brukes til? *Tenke*
Jeampi Skrevet 7. Januar 2006 Rapporter Skrevet 7. Januar 2006 pomeranian -personlig trener -lykkepille -vakthund -padde dreper -bestevenn -trøstende lodott opprinnelig er pommen en selskapshund og de stammer fra trekkhundene faktisk som jeg har lest en plass...
Flash Skrevet 7. Januar 2006 Rapporter Skrevet 7. Januar 2006 Dalmisen har blitt brukt til veldig mye opp gjennom historien; jakt, trekk, kløving, krigstjeneste, førerhund, lavinehund, ettersøkshund for mennesker og for vilt, og narkotika/politihund. I USA var det tidligere tradisjon for at dalmatineren var maskot på brannvognene (det finnes vistnok én fortsatt) Først og fremst er den likevel kjent som en såkalt "vognhund", det vil si at de på 1700- og 1800-tallet var med hesteekvipasjer og hadde rollen som vakthunder som passet både hestene og eierens eiendeler på reiser. Som følge av dette sies rasen fortsatt å ha større forkjærlighet for hester enn andre raser. I dag holdes den mest som ren selskapshund, men mitt inntrykk er at flere og flere oppdager at den også er en allsidig brukshund med potensiale i de aller fleste hundesporter.
LouDan Skrevet 7. Januar 2006 Rapporter Skrevet 7. Januar 2006 Storpuddelen er egentlig tysk, det tyske ordet Pudelin betyr å plaske i vannet. Puddelen er den franske nasjonalhunden. Storpuddelen var/er en vannapporterende fuglehund, som ble brukt til andejakt. 8) Her i Norge er den blant annet blitt brukt til rypejakt. Løveklippen (også kjent som "den fjollete frisyren") ble skapt av praktiske hensyn, siden det var viktig å holde leddene og lungene varme i det kalde vannet. Hadde hunden mye og lang pels var det større fare for at den druknet. Puddelen er en av de smarteste hunderasene. Og finest i verden selvfølgelig.. Storpuddelen ble også brukt til gjeting I dag kan den brukes til alt fra trekkhund til sofagris
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar