Gå til innhold
Hundesonen.no

Mulighet til å ignorere andre brukere


Recommended Posts

Jeg foreslår at det legges inn en mulighet til å ignorere andre brukere som man ikke vil ha PM fra.

Jeg har ikke funnet noe slikt system, så hvis det ikke er noe slikt system, (jeg kan jo ha oversett det), synes jeg dette ville vært en god ide.

Det er slikt system i andre fora, at man kan lage en liste med venner og "uvenner", så det er sikkert mulig å få til her på hundesonen også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt forslag. Helt klart noe vi vil se nærmere på.

Men tenkte du og på at man ikke kunne se innleggene til denne personen heller bare at man blokkerte pm's ? Det første tror jeg ville skapt mye forvirring.

Nei, jeg tenkte på at hvis vedkommende sendte en PM, så kom den ikke fram, eller at det poppet opp en meldingom at vedkommende ikke hadde anledning til å sende det respektive medlemmet noen PM. Innleggene i forumet bør vel gå som normalt, tror jeg. Hvis ikke så blir det jo bare rør, det er jeg helt enig i. Det blir som et killfilter i E-mailprogrammet, hvis du forstår hva jeg mener. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo bare droppe å lese dem eller sende en pm tilbake om at du ikke er interessert i å diskutere med dem - synes det er dumt hvis man skal ha uvenn kategori her. Miljøet er så godt, og det tror jeg vil ødelegge litt av den gode tonen jeg er så begeistret for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke alltid det er like gøy å se at man har fått post av noen som stadig sender deg ikke så hygelige PM'er.

jeg var plaget av det på et annet forum som jeg er mye på, og jeg syntes det var mye bedre når jeg kunne sette hun på ignorere enn å vite at hun hadde skrevet til meg.

Men nå var dette tilfellet ganske alvorlig og nesten på nippet til trakasering.

Men det er ikke snakk om å være uvenner, men å slippe å få post av folk man ikke vil ha "inn i livet sitt"

Uff dette ble vanskelig å forklare. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo bare droppe å lese dem eller sende en pm tilbake om at du ikke er interessert i å diskutere med dem - synes det er dumt hvis man skal ha uvenn kategori her. Miljøet er så godt' date=' og det tror jeg vil ødelegge litt av den gode tonen jeg er så begeistret for :)[/quote']

Hva er egentlig problemet ved å kunne ignorere enkelte brukere? Det blir som et killfilter i E-mail programmet.

Alle respekterer ikke at man ikke vil ha kontakt, men fortsetter å sende ubehagelige meldinger.

Hvordan skal en slik funksjon kunne ødelegge den gode tonen her på forumet?

Det blir jo uansett ikke noen god og hyggelig stemning når enkelte sender ufine meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt ny her på forumet' date=' men spør allikevel! Hvorfor vil du ha mulighet til å stenge andre brukere fra å sende deg en pm? :-o[/quote']

Fordi jeg da slipper å lese evt. ufine meldinger, og det er ikke alle jeg ønsker noen kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er unødvendig å sende ufine pm'er. Man må da kunne skille mellom en diskusjon og person (eller hva det nå heter)?

Helt enig, men det er ikke alle som klarer det og som må slenge dritt på PM.

Jeg har ikke hatt problemet her, men på et annet forum er det ei som tydeligvis ikke liker meg så godt...veldig ekkelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette ble vanskelig å forklare. :oops:

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Man får det bedre med seg selv når man slipper å lese ufine PM'er. Slikt går i hvertfalll innpå meg og min psyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Man får det bedre med seg selv når man slipper å lese ufine PM'er. Slikt går i hvertfalll innpå meg og min psyke.

=D> =D>

Helt enig du VET at den personen har skrevet til deg og du VET at det står dritt der, bare det er vondt og ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns caniserne kan lavær å dra med seg uvennskap over hit (snakker ikke om alle nå). Det har ikke vært no særlig til uvennskap her før dere kom.

Jeg skal forklare litt. Det er noen personer som har satt seg i hodet å ødelegge meg som person og oppdretter, altså knekke meg helt. De følger etter meg på hvert forum jeg har vært innom. Jeg regner med at alle skjønner at jeg ikke kan noe for det. Jeg håper dette roer seg, da jeg prøver å ignorere dem, så godt som mulig.

Takk og pris at jeg har så sterk psyke som jeg har. Svært få vil tro alt jeg har vært utsatt for, det er bare neon få her på forumet som vet det, utenom de som driver på og jobber med å knekke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forklare litt. Det er noen personer som har satt seg i hodet å ødelegge meg som person og oppdretter, altså knekke meg helt. De følger etter meg på hvert forum jeg har vært innom. Jeg regner med at alle skjønner at jeg ikke kan noe for det. Jeg håper dette roer seg, da jeg prøver å ignorere dem, så godt som mulig.

Takk og pris at jeg har så sterk psyke som jeg har. Svært få vil tro alt jeg har vært utsatt for, det er bare neon få her på forumet som vet det, utenom de som driver på og jobber med å knekke meg.

aud, jeg beklager å si det, men enhver som er så nedsettende mot andre må regne med litt pepper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aud, jeg beklager å si det, men enhver som er så nedsettende mot andre må regne med litt pepper...

Her må jeg protestere litt! Jeg synes at du bagatelliserer når du sier at man "må regne med litt pepper". Hvis noen følger etter en person fra forum til forum, kun for å sende ufine meldinger på pm - kun for å plage og å prøve å knekke en person psykisk. Det kan man ikke regne med uanset om man er nedsettende eller ikke!

Jeg kan godt være uenig med noen i en diskusjon, jeg kan bli forbannet om noen er nedsettende eller ufin, men hvis noen drar det så langt som å forfølge og trakasere meg - vel, da går de for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg protestere litt! Jeg synes at du bagatelliserer når du sier at man "må regne med litt pepper". Hvis noen følger etter en person fra forum til forum, kun for å sende ufine meldinger på pm - kun for å plage og å prøve å knekke en person psykisk. Det kan man ikke regne med uanset om man er nedsettende eller ikke!

Jeg kan bli være uenig med noen i en diskusjon, jeg kan bli forbannet om noen er nedsettende eller ufin, men hvis noen drar det så langt som å forfølge meg og trakasere meg - vel, da går de for langt.

=D> =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg protestere litt! Jeg synes at du bagatelliserer når du sier at man "må regne med litt pepper". Hvis noen følger etter en person fra forum til forum, kun for å sende ufine meldinger på pm - kun for å plage og å prøve å knekke en person psykisk. Det kan man ikke regne med uanset om man er nedsettende eller ikke!

Jeg kan godt være uenig med noen i en diskusjon, jeg kan bli forbannet om noen er nedsettende eller ufin, men hvis noen drar det så langt som å forfølge og trakasere meg - vel, da går de for langt.

Jeg kan bare snakke for meg selv, selvsagt. Og jeg hadde aldri hørt om Aud før hun kom hit. Likevel lgidder jeg ikke sleike hu oppetter ryggen når hun er nedsettende. Da må man regne med å få svar som man har bedt om.

På samme måte må jeg finne meg i at hun sender inn klager på meg og svarer meg som jeg svarer henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på diskusjoner og direkte personforfølgelse. Ettersom jeg forstår på både aud og renate a. så er det det som har vært tilfelle, og da forstår jeg godt at det er enkelte brukere de ønsker å sperre.

Jeg synes det er helt greit om en diskusjon om en sak blir litt "het", så lenge det går på saken. Når saken går over til trakassering har det gått alt for langt. Det er ikke veldig hyggelig, som renate a. sa, og kun få dritt på pm hele tiden, og muligheten til å blokkere drittslengeren/trakasereren burde være til stede.

Selvfølgelig synes jeg at man må tåle krasse tilbakemeldinger hvis man er krass selv, men som sagt, man bør ikke gå langt over streken. [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare snakke for meg selv, selvsagt. Og jeg hadde aldri hørt om Aud før hun kom hit. Likevel lgidder jeg ikke sleike hu oppetter ryggen når hun er nedsettende. Da må man regne med å få svar som man har bedt om.

På samme måte må jeg finne meg i at hun sender inn klager på meg og svarer meg som jeg svarer henne.

Jeg vil helst ikke diskutere Aud her, da det blir en persondiskusjon, og sånne er vel ikke Espen så glade i. Vi kan heller snakke generelt, for jeg mener man bør behandle både "konge og knekt" på samme måte, så det som gjelder for en bruker, bør man la gjelde for andre brukere også.

Jeg mener ikke du skal sleike noen som helst oppetter ryggen, uansett om de er nedsettende eller ikke. Jeg mener også man må regne med å få krasse svar på krasse innlegg - som man roper i skogen får man kongler i kjeften - sånn er det bare. Og ja, man må forvente at andre svarer deg som du svarer dem. MEN - det å så dra det videre til å gjøre det så personlig at man begynner å plante usannheter for å prøve å ramme noen både psykisk og økonomisk, i tillegg til å følge personer fra forum til forum bare for å plage dem med private meldinger i de forskjellige forumene - ja, da sier jeg at man har gått for langt!

Og jeg sier også at den dagen noen hadde gått så innihampen inn for å plage meg, så burde de være klar over at det tar tid å sjekke hjulboltene sine hver gang man skal ut å kjøre... :wink:

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ikke diskutere Aud her, da det blir en persondiskusjon, og sånne er vel ikke Espen så glade i. Vi kan heller snakke generelt, for jeg mener man bør behandle både "konge og knekt" på samme måte, så det som gjelder for en bruker, bør man la gjelde for andre brukere også.

Jeg mener ikke du skal sleike noen som helst oppetter ryggen, uansett om de er nedsettende eller ikke. Jeg mener også man må regne med å få krasse svar på krasse innlegg - som man roper i skogen får man kongler i kjeften - sånn er det bare. Og ja, man må forvente at andre svarer deg som du svarer dem. MEN - det å så dra det videre til å gjøre det så personlig at man begynner å plante usannheter for å prøve å ramme noen både psykisk og økonomisk, i tillegg til å følge personer fra forum til forum bare for å plage dem med private meldinger i de forskjellige forumene - ja, da sier jeg at man har gått for langt!

Og jeg sier også at den dagen noen hadde gått så innihampen inn for å plage meg, så burde de være klar over at det tar tid å sjekke hjulboltene sine hver gang man skal ut å kjøre... :wink:

mvh

HeliX

Har hverken sendt PM eller prøvd meg på noe av det andre du skriver her. Ikke en gang fulgt etter henne fra andre forum :-o

Jeg svarer krasst mot de som direkte ufine. Og vil ike en gang beklage det...

Roper i skogen så får man kongler i kjeften :) Den var god!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hverken sendt PM eller prøvd meg på noe av det andre du skriver her. Ikke en gang fulgt etter henne fra andre forum :-o

Jeg svarer krasst mot de som direkte ufine. Og vil ike en gang beklage det...

Roper i skogen så får man kongler i kjeften :) Den var god!!

Hei igjen!

Neida, ikke misforstå meg, jeg mente ikke at jeg trodde du hadde gjort det mot noen - og jeg er helt enig i at man skal kunne svare krasst mot folk man mener er ufine. Det er neppe mange som har så store problemer med, problemene kommer når man kommer borti folk som ikke har liv - som faktisk er villig til å bruke fritiden sin på å forfølge folk og sende stygge pm'er - og da kan det være greit å ha en "ignore"-funksjon på meldingssenteret - slik at man kan ignorere de brukerne man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...