Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du erfaring med medisinsk sjampo til hund?


tm100012
 Share

Recommended Posts

Mens en venter på at det en gir gjennom munnen skal ha effekt på huden på bikkja, så ble jeg anbefalt en medisinsk sjampo av merket Derma.

Jeg har aldri brukt spesialprodukter i den grad på huden/pelsen hos hund, jeg har bare erfaring med hvor mye en må styre for å finne noe som faktisk gir effekt på seg selv av den slags produkter *sukk*

Jeg vil gjerne ha innspill på gode produkter som selvfølgelig ikke irriterer, men som hjelper tørr hud og styrker hudbarrieren.

Har du erfaring med de såkalte medisinske sjampoene, da vil jeg vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har veldig god erfaring med Malaseb shampo. Den er gull verdt for hunder som sliter med malassezia utbrudd. Jeg har prøvd veldig mye forskjellig, alt fra kremer, eddikkvask, vaskeservietter osv, men ingenting slår effekten til Malaseb shampo. Effekten er umiddelbar, dvs om hunden er veldig sår kan shampoen svi mens den virker, men så fort den blir skylt ut virker huden roligere og mindre sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har veldig god erfaring med Malaseb shampo. Den er gull verdt for hunder som sliter med malassezia utbrudd. Jeg har prøvd veldig mye forskjellig, alt fra kremer, eddikkvask, vaskeservietter osv, men ingenting slår effekten til Malaseb shampo. Effekten er umiddelbar, dvs om hunden er veldig sår kan shampoen svi mens den virker, men så fort den blir skylt ut virker huden roligere og mindre sår.

Jeg bruker også Malaseb på terriern med jevne mellomrom, det gjør underverker når klør eller flasser mye. Litt kjedelig for henne å vente i dusjen innshamponert i 10 min, med det er verdt det. og det funker umiddelbart. Vi bruker Malacetic spraybalsam etter dusjen, da blir hun så myk og god :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv Malaseb nå og gjort det tidligere, grunnet bakteriell infeksjon i huden.

Bruker det sammen med kokosolje (som har en antibakteriell effekt) med god effekt på dette.

Har ikke hunden noen infeksjon e.l så vil jeg anbefale deg å teste ut Optima pH hudvask, helt naturlig og er den jeg vanligvis bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp!Bruker Virbac, og de har gode produkter :)

Bruker en mot seborré og kløe i huden, og Humi Lac (fra virbac) for å få mykere og mer beskyttet pels, da den fungerer som en spray-on balsam, men uten å irritere huden, men heller lager en beskyttende hinne rundt pelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...