Jump to content
Hundesonen.no

Samarbeid med iPet

Recommended Posts

Hvis det ikke er så farlig, hvorfor maser du med det da?

Maser jeg? Etter jeg skrev "OK" har jeg hatt to poster hvor jeg klargjør misforståelser og demper stemningen. Er det og galt nå?

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Har en valp på 4 ½ måned, som har virket trygg i de fleste situasjoner. Har drevet med mye miljøtrening. Og han har blitt ofte sosialisert med både andre hunder, andre dyr og både barn og voksne mennesker. Og virket veldig tilfreds og trygg i alle disse situasjonene. Men den siste uken har jeg opplevd noen tilfeller på at han har begynt å knurre og bjeffe mot flere tilfeldige folk (noe jeg har tenkt at de kanskje har virket litt skremmende pga ganglag eller diverse påkledning, uten at det skal være noe unnskyldning). Men i dag syntes jeg det ble ekstra ekkelt, da valpen begynte å knurre og bjeffe på et barn som han har hilst og lekt sammen med tidligere (og ikke hatt negativ opplevelse med før). Kanskje vanskelig å skjønne hvorfor slik atferd skjer, men lurer på om noen har opplevd lignende? Og hva kan man evt. gjøre for å få valpen til å bli tryggere, slik at ikke sånt skjer?
    • Noen som har forslag til hundesjampo, som kan spyles av utendørs uten å være skadelig for miljøet?  Det er "bare" til en labrador, så trenger ikke noe spesiell type:) 
    • Vel...jeg fant dette nå så da er det vel bare en gammel myte og jeg må trekke det tilbake:   Dei tre f-ene - en gammel myte Denne myten sier at man ikke skal gi ben fra dyr som begynner på f, altså: får(sau), fugl og fisk. Nettopp fordi de bena blir det mye splinter av. Dette er selvfølgelig ikke sant. Hvordan skulle det da gått med alle kattene og ulvene som lever ute i det fri? De fanger både fugl, fisk og sau og har ikke dødd av den grunn. Ben fra fisk, fugl og sau er som regel myke ben som går helt fint å gi til hunden og katten, men vær forsiktig med å gi ben fra føttene til sauen, da de kan være veldig harde (vektbærende bein).
    • Dette har jeg fra mange år som aktiv hundeier selv om det er noen år siden nå. Trodde dette var noe de fleste visste 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Create New...