Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg 2013 - Hva skal du stemme?


Artemis
 Share

Valg 2013  

119 stemmer

  1. 1.

    • Fremskrittspartiet
      8
    • Høyre
      16
    • Venstre
      8
    • Kristelig Folkeparti
      4
    • Miljøpartiet De Grønne
      20
    • Senterpartiet
      6
    • Arbeiderpartiet
      20
    • Sosialistisk Venstreparti
      18
    • Rødt
      5
    • Kystpartiet
      0
    • Demokratene i Norge
      0
    • Pensjonistpartiet
      0
    • Annet
      1
    • Jeg velger å ikke stemme ved valget/stemme blankt
      3
    • Jeg har ikke mulighet til å stemme ved valget
      2
    • Har ikke bestemt meg enda
      8


Recommended Posts

Jeg klarer ikke bestemme meg kjenner jeg. Står mellom Ap og Venstre. Men så er jeg relativt stor motstander av FrP, så heller i dette øyeblikk mot å stemme Ap for å kunne fortsette med Jens som statsminister. Mye, mye heller det enn mørkeblått. Kunne de borgerlige "garantert" meg at det ble samarbeid mellom H, V og KrF er det mer sannsynlig at jeg hadde stemt V. Men jeg tror ikke jeg tør å ta en stemme fra Ap til fordel for noe som kan gå i favør av FrP :P

Både Venstre og KrF har vel "garantert" at dei kjem til å setje seg ned og forhandle med FrP etter valet. Då alternativet H, KrF, V, Sp og evt MdG vart teke opp, var både Venstre- og KrF-leiaren klare på at Høgre og FrP var einaste alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hemmelig valg... Men kan avsløre at jeg håper at statsministerens etternavn begynner på S og slutter på BERG etter valget.

Jeg endte med å stemme SV. Jeg stod mellom SV og Arbeiderpartiet. Jeg vil fortsatt ha rødgrønn regjering, og det blir det ikke hvis SV havner under sperregrensa, for å si det sånn. I tillegg er SV bed

MDG-bølgjen er jo ei gåvepakke for dykk på høgresida. Veldig mange av dei som no stemmer MDG, ville "normalt" (les: om MDG ikkje var aktuelle) stemt SV. Dei aller, aller fleste kjem frå dei raudgrøne

Både Venstre og KrF har vel "garantert" at dei kjem til å setje seg ned og forhandle med FrP etter valet. Då alternativet H, KrF, V, Sp og evt MdG vart teke opp, var både Venstre- og KrF-leiaren klare på at Høgre og FrP var einaste alternativ.

Mener jeg har hørt at de ikke vil sitte i regjering med Frp, men kan samarbeide med Frp? Vet ikke helt hvordan det skal fungere, og er veldig spent på hvilken regjering vi får. Høyre/Frp får nok ikke rent flertall, og da tror jeg faktisk, om ikke Frp gjør et veldig godt valg, at Frp må stå utenfor regjeringskonstellasjonen. Da blir det enten en Høyre-ledet mindretallsregjering eller noe lignende. Kanskje en ny Borten-regjering? Det er stemmer i senterungdommen som ha fridd litt mot høyre, og Sp kan naturligvis samarbeide begge veier til tross for å være del av rødgrønt flertall de siste 8 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har hørt at de ikke vil sitte i regjering med Frp, men kan samarbeide med Frp? Vet ikke helt hvordan det skal fungere, og er veldig spent på hvilken regjering vi får. Høyre/Frp får nok ikke rent flertall, og da tror jeg faktisk, om ikke Frp gjør et veldig godt valg, at Frp må stå utenfor regjeringskonstellasjonen. Da blir det enten en Høyre-ledet mindretallsregjering eller noe lignende. Kanskje en ny Borten-regjering? Det er stemmer i senterungdommen som ha fridd litt mot høyre, og Sp kan naturligvis samarbeide begge veier til tross for å være del av rødgrønt flertall de siste 8 årene.

Jo, det er jo det dei alltid har sagt. No når det nærmar seg val, derimot, verkar det som at dei har køyrd seg inn i eit spor der det er anten eller (raud-grønt eller H + FrP, der KrF og V må hengje på eller la det vere). Siste halvdel av denne artikkelen, der både Hareide og Grande uttalar seg, er veldig interessant i så måte: http://www.bt.no/nyheter/valg/Jubler-for-jumbotall-2963152.html#.Uizvop04WUk

"Hareide uttalte i lørdagens partilederdebatt at for han er det viktig å trekke politikken nærmere inn mot sentrum. På Respons siste måling får han muligheten til å oppfylle drømmen. Høyre, Senterpartiet, KrF og Venstre har nemlig reint flertall hvis de også tar med seg Miljøpartiet De Grønnes tre mandager. Hareide avviser en slik konstellasjon. - Vi ønsker å få til et skifte. Vi vil sette oss samen med Høyre, Venstre og Frp og bidra til en ny regjering.

Samme budskapet gjentas av Venstre-leder Trine Skei Grande.

- Nå har De Grønne stått litt på siden, og Senterpartiet er på den andre siden. Vi står på det vi lover. Vi skal få til en borgerlig regjering hvis det blir borgerlig flertall."

Kvifor det plutseleg er vorte slik, er uforståeleg for meg, men desto viktigare å få med seg om ein ikkje vil ha FrP i regjering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...