Gå til innhold
Hundesonen.no

Imagine That Absolute Entertainer


Gjest
 Share

Recommended Posts

Gutten begynner å vokse seg flott med tiden og er blitt MYE større enn vi sist møttes 10 dager siden..

Bare 13 dager igjen nå.. Godgutten min :wub:

På de to siste var han nok lei av maset mitt og ville bare sove.. Ikke mangel på matlyst heller, ser vi godt hihi :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare 3 uker igjen til jeg henter lille godgutten min Ludvig :wub:

Utstyr er på plass. Mat er på plass. Godbiter er såklart handlet inn. Godgutten har en hau med leker. Tørkeruller og spray står klart på hylla. Nå mangler bare Ludvig :blissysmile:

attachicon.gifIMG_0765.JPG

Det var smart! Det har jeg ikke tenkt på! Vaskeutstyr til bæsj og tiss :D Takk for tips!

Kjekt å hilse på deg i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var smart! Det har jeg ikke tenkt på! Vaskeutstyr til bæsj og tiss :D Takk for tips!

Kjekt å hilse på deg i dag :D

Vaskeutstyr er kjekt å ha vet du :P Hyggelig å hilse på deg òg! Gleder meg til masse bilder av lille kelpie *hint hint* :lol:

Grattis med flott mopsegutt, ikke lenge igjen nå :)

Og håper vi møtes i Helsinki til neste år :)

Tusen takk! Nei, er ikke lenge igjen nå.. Men tiden går fryktelig sakte! :no:

Jeg blir nok trolig ikke med til Helsinki, men Synnøve tar han med seg regner jeg med :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er herlig.. Det er så fint å se hvordan han utvikler seg fra dag til dag. Igår og mandag var mye veldig ukult og litt skummelt, mens idag tenker han egentlig ikke over ting lenger og virker ut som om han nyter sitt nye liv. Han er jo ganske søt, men har noen pirayatenner uten like, så det er bitehemming som står høyest i fokus med denne karen. Ellers går dagene i å sove, leke, tygge, spise og gå på do.

Han sover foreløbig i sengen min *kremt* :innocent: , så jeg våkner hver morgen av ett stykk trøtt og søtt fjes som vil bite nesen min og ha litt selskap i fantestrekene sine :lol:

Jeg har virkelig verdens flotteste valp (sett vekk fra bitingen) :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter å ha overlatt Ludvig til Synnøve i over 3 dager (helt forferdelig) var vi igår på første flytur til Oslo, og det kunne ikke gått bedre! Stolt av lille valpen min jeg som ser ut til å takle det meste :D

Fikk et bilde av Synnøve mens jeg var vekke, og det varmet veldig.. Far - sønn - kusine/niese;



Så kom dette bildet, haha.. Ler enda av hvor tåpelig han ser ut;

Vel fremme på Flesland, 1 time og 45 minutter før flyet skulle gå, vekslet vi mellom å tygge på bein i baggen og prøve å stikke av.. Sistnevnte klarte smart'en et par ganger til de andre reisendes store glede. Ble mye kos og hilsning på fremmede (for å si det mildt). God sosialisering med andre ord! :)

Etter 1,5 time kom vi oss endelig inn i flyet, men fader så trangt det var med den bagen da.. Fikk sete mot midtgangen, og der vet jo alle som har reist med Norwegian at til og med en liten veske ikke har plass. Fikk heldigvis byttet plass med et par hyggelig damer som ikke hadde noe imot å gi bort setet ved vinduet. :sweat: Vi fikk etter mye om og men presset reisebagen under setet, og da jeg skulle sjekke om Ludvig levde hadde jo selvfølgelig - engelen som han er - sovnet :wub: Virkelig deilig for en litt stresset valpemamma med vond rygg og hodepine at ihvertfall valpen hadde det godt og ikke peip én eneste gang :yes:

Etter 1 time i bil var vi endelig hjemme i Ski. Da var det på tide med litt mat og en god luftetur før sengen var et faktum. Idag tidlig ble han presentert for lillebror på 5 år som syns hunden var århundrets kuleste husgjest, mens lillesøster på 15 mnd. var litt til og fra.. Hun minnet meg egentlig om navnebroren til Ludvig - han i Flåklypa. Det var jo veldig farlig syns hun, men samtidig også veldig spennende :ahappy: Satser på at de, i løpet av den neste uken, blir gode venner :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Mye har skjedd siden sist.. Føler fortsatt at fyren er bitteliten, men ja. Han vokser vel? :innocent:

Lille godklumpen i senga..

På tur i skogen, alltid like gøy :D

Gutten har fått egen valpegrind han er i mens jeg er på forelesning eller butikken.. Populært er det ikke, men funker i 2 uker til før vi flytter. Da skal han nok få være overalt bortsett fra soverrommet :lol:

..og vi er fortsatt for liten til å rekke opp i sengen. Bildet er noen uker gammelt, men han rekker fortsatt ikke opp :P

Og lille godklumpbilde :wub:

Akkurat nå skriver jeg på oppgaven (prøver :innocent: ) mens Ludvig ligger på teppet..

Promper gjør han også. HELE TIDEN :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at da min venninne fikk seg mopsevalp så var jeg helt sjokka over hvor utrooolig små de var ved 8-10 ukers alder... Forventet noe større! og for noen sagbladtenner på den bittelille :P men så er de søøøte og da!!!!

Fin valpegård!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var en fin valpegrind, jeg. God størrelse på den. :) Og så er jeg veldig glad i den fargen han har - er det fawn det heter?

Greit fornøyd med valpegården :) Ja, er fawn.. Fineste fargen :wub:

Må bare si at da min venninne fikk seg mopsevalp så var jeg helt sjokka over hvor utrooolig små de var ved 8-10 ukers alder... Forventet noe større! og for noen sagbladtenner på den bittelille :P men så er de søøøte og da!!

Fin valpegård! :-)

Jaa.. Ble sjokka selv jeg. Nå er han vel litt over 4 kg. bare, men ja. Forventet egentlig også at han skulle ha vært større nå ved 15 uker :P Og takk, ble greit fornøyd med valpegården sånn den kom ut :ahappy: men satser på at vi setter barnegrind i sovealkoveåpningen i nye leiligheten og lar han gå løs på stua/kjøkkenet. Litt skeptisk med tanke på tepper (og ikke minst de spennende tingene under stuebordet), men skal nok fungere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Leeenge siden siste oppdatering og mye har skjedd. Ludvig er nå snart 7 måneder gammel, vi har flyttet (og han trives med å ha hele den 'store' hybelen bortsett fra soverrommet), deltatt på 2 valpeshow der han ble BIR og BIM, blitt nesten 8 kg. og kost seg masse med både hund, hest, togturer, snille bestemødre, tanter og andre familiemedlemmer.

Ludvig BIR på romjulsutstillingen 28.12.2013 i Letohallen:

Vi har også kost oss på hytten i Osen med hundevenn Amanda:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...