Renate A Skrevet 16. August 2013 Rapporter Share Skrevet 16. August 2013 Jeg har hatt to digre amerikanske akitaer sperret bak hver sin grind, nada problemer. Kommer veldig ann på om hunden er "stygg på gjerdet" eller bare aksepterer det, veldig inviduelt ville jeg tro 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiracita Skrevet 19. August 2013 Rapporter Share Skrevet 19. August 2013 Jeg har mine sammen overalt. Hun eldste er 3 år og uten overdrivelse verdens snilleste hund. Og det er lille junior på 3 mnd og nå. De har gått kjempefint sammen fra første øyeblikk og sover sammen og spiser sammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Illiya Skrevet 20. August 2013 Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Altså, for meg virker dette åpenbart. Ha Nitro på sitt rom, og ha valpen i buret sitt i et annet rom til de er voksne nok til å være alene sammen. Så lenge valpen er komfortabel med å være i buret (at det ikke stresser henne) er det overhodet ingen grunn til å stresse hundene og deg selv med å ha de løse sammen eller ha valpen løs i et rom hvor du er redd den kan skade seg Det er jo kun for en periode, ikke noe permanent. Valpen vokser opp, bikkjene blir vant til hverandre, alle er ustressa - enkelt valg! I mine øyne, iallefall Enig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 20. August 2013 Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Vi har plassert de som funker bra sammen, Trym har f.eks ikke vært aleine sammen med Bodil og Vigdis når dem var små (han er fortsatt ikke aleine sammen med Vigdis, da han kan bli litt dritt lei hu ) Som regel er Trym og Tuva på et rom og Bodil og Vigdis på et annet et, det er når vi skal vært borte fra dem en hel arbeidsdag, ellers hender det at vi har to på kjøkkenet (med grind for) og to på stua, eller bare alle sammen i hele 1 etasje. Men jeg hadde ikke satt en drital valp sammen med en utålmodig voksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 20. August 2013 Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Det kommer helt an på tispa. Jeg har hatt tisper der det var helt uproblematisk å la dem gå alene på dagtid sammen med valper. De var snille og omsorgsfulle og behandlet valpene fint. Samtidig som de greidde å sette grenser. Men jeg har også hatt tispe som gikk etter valper for å skade dem - noe ved valper irriterte henne tydeligvis noe helt grusomt. Hun ble holdt adskilt fra valper til de var 6 − 8 mnd gamle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts