MarieR Skrevet 15. August 2013 Rapporter Share Skrevet 15. August 2013 NKK sier følgende om omregistrering av hund fra utlandet: Registreringsbevis/exportpedigree i original. I de tilfeller der eierforholdet ikke fremkommer i pedigreet må eiersertifikat medfølge. Fra Nordiske land må det sendes inn en kopi av kjøpeavtale eller “ägaranmälan”-kort i tilegg til original stamtavle. Det jeg lurer på er om kjøpeatalen holder som "eiersertifikat", og om ikke - hva er egentlig et eiersertifikat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trevi Skrevet 15. August 2013 Rapporter Share Skrevet 15. August 2013 Når du kjøper hund i Norge, Sverige etc. får du nå stamtavlen, og et separat eierbevis da eiers navn ikke står på stamtavlen. Begge disse skal sendes inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 15. August 2013 Rapporter Share Skrevet 15. August 2013 Fra USA fikk jeg separat eier bevis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 15. August 2013 Rapporter Share Skrevet 15. August 2013 Stjeler tråden litt her: På eierskifteskjemaet til NKK virker det ikke som det er mulig å beholde bikkja i eget eie, og "gi bort" halvparten til ny medeier. En kan kun overføre bikkja til ny eier og andre medeiere, om jeg forstår det riktig. Er det noen som har gjort dette før? Hvordan fylte dere da ut skjemaet? (Jeg synes jo det burde gå an å skrive opp seg sjøl, og deretter fylle ut en av boksene for medeier, men det ser ikke ut som at det er greit). Lenke til skjema: http://web2.nkk.no/wp-content/uploads/2012/05/eierskifteskjema20121.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 15. August 2013 Rapporter Share Skrevet 15. August 2013 "Alle" mine förhunder står begge eierene på eierbeviset, men kun en er hovedeier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts