Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekksele til Mops


Recommended Posts

Har noen av dere tips til trekksele til Mopsene?

Jeg går jo endel båndturer i skauen, og de drar og styrer oppover fjellet, og jeg må jo begrense dragingen siden jeg ikke har funnet "den perfekte sele" til noen av de (har flere forskjellige)

Så, noen tips til sele hvor hundene kan trekke når jeg har de i magebelte uten å robbe meg fullstendig?(seleverkstedet skulle ha minst 700 kr for en sele, det blir for dyrt når jeg skal ha fire stk)

så, noen tips?

Edit: endret ett ord.

Endret av Synnøve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ville satset på halvnome ala norsk hundeutstyr jeg altså. De har størrelser helt ned i chihuahua, så vil ikke tro de har noe problem med å evt sy til mops dersom de ikke passer noen standard (noe de gjerne ikke gjør, kraftig nakke og kort kropp).

Ellers så har yukon en regulerbar trekksele, som kan stilles veldig mye. Den går det evt an å prøve? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Den fleece-selen fra trixie kunne kanskje vært noe? Det er jo riktignok ingen trekksele, men virker jo som det ikke er laget noe som fungerer optimalt uansett, samt at den har utforming som en halvnome sånn cirkus. Den ligger lenger ned på ryggen enn mange andre seler, og er godt polstret i front. Den er heller ikke dyr, betalte vel omtrent 150 på ebay for Casper sin, en i mopsestørrelse er sikkert nesten gratis :) Husk at om hundene passer i mer enn en størrelse, skal du ta den minste av disse som er innenfor, ellers kan den bli for stor i front.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fleece-selen fra trixie kunne kanskje vært noe? Det er jo riktignok ingen trekksele, men virker jo som det ikke er laget noe som fungerer optimalt uansett, samt at den har utforming som en halvnome sånn cirkus. Den ligger lenger ned på ryggen enn mange andre seler, og er godt polstret i front. Den er heller ikke dyr, betalte vel omtrent 150 på ebay for Casper sin, en i mopsestørrelse er sikkert nesten gratis :) Husk at om hundene passer i mer enn en størrelse, skal du ta den minste av disse som er innenfor, ellers kan den bli for stor i front.

Lyst å linke meg til en? siden jeg er stein dum når det kommer til å lete etter ting på nett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst å linke meg til en? siden jeg er stein dum når det kommer til å lete etter ting på nett :lol:

Ja klart! :D gadd bare ikke i tilfelle du hadde den fra før nemlig :)

http://www.ebay.co.uk/itm/Trixie-Soft-Padded-Premium-Touring-Dog-Harness-Choice-of-Colours-Sizes-/161031776380

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hector prøvde Ludvig sin sele fra Biltema (av alle steder), og jeg syns i grunn den passet veldig bra :ahappy: Koster jo bare 79.- så er jo verdt å prøve! Stakkars Hector måtte prøve alt av "voksenutstyret" til Ludvig sist han var her, haha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...