Gå til innhold
Hundesonen.no

se her!


~Marlene~

Recommended Posts

Hei.Jeg har en valp på 5mnd som ikke har lyst til å hilse på fremmede folk. Og har fått råd om å ikke tvinge valpen og ta det med ro. vi treffer andre mennesker med valper og leker , men å hilse på menneskene er ikke interessant. Hva gjør jeg som flokkleder ? Hvordan kan jeg vise valpen min at menneskene ikke vil noe vondt ? Jeg trenger gåde råd, og ser at dette ikke går over av å ikke hilse. Det virker som valpen blir mer motstandsdykitg mot menneskene og situasjonen blir ikke bedre. Takknemlig for hjelp og gode råd.

-Katarina-

EKSPERTEN SVARER:

Det er veldig vanskelig å svare på når jeg vet så lite om deg og hunden og hva dere gjør. Alle ting henger sammen, og engstelse kan ha med mange ting å gjøre, fra stress av andre årsaker til litt for lite eller mye av noe. Om det bare er det at hunden ikke er interessert i dem, og ikke angstelig, så vet jeg mange, mange som ville jublet i villen sky om deres hund hadde vært litt mindre glad i folk, med andre ord som din - blant annet meg selv.

Så jeg er faktisk ikke sikker på om det er et problem, eller bare at hunden din i den alderen den nå er faktisk er mest interessert i sin egen art, slik som unger kan være i den alderen.

Du skal ikke oppføre deg som noen flokkleder, men som den foreldren du er. Du går og hilser på folk, og blåser i hva hunden gjør. Gå opp, prat hyggelig til folk, gjør det til en hyggelig situasjon. Blir hunden interessert og ser, går mot eller lign, så roser du hunden for det, ellers ignorerer du fullstendig hva hunden gjør. Ikke prøv å få hunden interessert, da blir den bare skeptisk.

jeg har helt likens problem som henne jo!tror dere denne metoden kan funke for meg og? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med den eksperten :wink:

La lille Mira få tid til å finne ut av ting på egen hånd..

Hun er jo tross alt ikke et offentlig leketøy og kosebamse -hun er et lite individ som kanskje ikke alltid vil ha kontakt med fremmede.Det må hun jo få lov til å bestemme.Ikke lett å være søt og sjenert på en gang :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...