Tabris Skrevet 2. August 2013 Rapporter Skrevet 2. August 2013 Vi står opp forholdsvis sent alle mann, og rundt klokken ti er det tid for morgenstell for både to- og firbente. Etter dusj og frokost er det på tide å pakke ryggsekken til langtur med geocaching. Jeg kjører og henter min venninne og hennes to barn, hilser litt på hennes hund, før vi kjører tilbake for og starter turen. Yay, vi fant en! Langt inni skogen også. En liten pust i bakken for store og små. Turen fortsetter, og vi finner enda en. Innholdet er spennende for småjentene som er med. Nå har klokka gått i fra oss - den er over halv fem og hennes samboer står hjemme hos oss og venter, siden han kom kjørende rett fra jobb. Vi er langt inne i en skog i et område jeg ikke har vært før, så det tar bortimot tre kvarter å komme oss hjem. Da har vi vært ute og gått i fire timer, funnet fem cacher (hvorav en av dem var borte), så nå kjenner jeg at det er på tide med sofa og bena på bordet. Etter en dusj og middag reiste jeg ut til en annen venninne på kaffebesøk, men glemte å ta bilder, selvsagt. Så EFIT-en er fra 10:00 til 17:00. Bedre enn ingenting. 4 Siter
lucy Skrevet 2. August 2013 Rapporter Skrevet 2. August 2013 Hva er det de firbeinte driver med på første bildet? Siter
Tabris Skrevet 2. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 2. August 2013 Katten er fascinert av toalettet, og Ozu er alltid nysgjerrig på det katten gjør. 1 Siter
Krilo Skrevet 2. August 2013 Rapporter Skrevet 2. August 2013 så fin dag geocaching ser egentlig ganske moro ut, kanskje vi også må prøve på det Siter
Tabris Skrevet 2. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 2. August 2013 Ja, det er supergøy. Og veldig hundevennlig, en ekstra motivasjon for å komme seg på tur og finne nye løyper. Siter
SFX Skrevet 2. August 2013 Rapporter Skrevet 2. August 2013 Hva er geocaching? Jeg ble så fascinert av det bildet med geocache-boksen, det er så utrolig bra teknisk med farger og strukturer og alt. Veldig stilig, kan se på det lenge. Siter
Tabris Skrevet 2. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 2. August 2013 Tusen takk! (Hvilket av dem, forresten?) Geocaching er skattejakt for voksne. Folk gjemmer bokser som inneholder diverse smågjenstander (ofte leker til barn) og en loggbok. Så registrerer de hvor denne er på www.geocaching.com med koordinator. Så er det bare å bruke GPS for å finne dem og logge funnet i loggboken og på nettsiden deres på Geocaching.com. Kjempegøy! Og veldig hundevennlig, blir bare en ekstra bonus når man går tur. 1 Siter
AnnChristin Skrevet 2. August 2013 Rapporter Skrevet 2. August 2013 Har du husket å finne en boks i dag da? Er jo 31 days of geocaching og du får et diplom for hver dag Her jakter jeg så det holder og kommer nok til å bli så utolmodig på slutten siden jeg kun kan ta en hver dag haha! For de som lurer, så er forresten en tråd her på tema http://hundesonen.no/forum/topic/61064-geocaching/ Pusen din er forresten skremmende lik min, er det en rase eller bare regn gatemix som min? Siter
Tabris Skrevet 2. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 2. August 2013 Ja, har funnet to bokser i dag. Er det en august challenge på Geocaching.com med 31 dager? Han er en gatemix, men jeg mistenker at det kan være noe skogkatt i ham. Han ser veldig slik ut. Og takk. Siter
AnnChristin Skrevet 2. August 2013 Rapporter Skrevet 2. August 2013 Du får suvenrierer på profilen din! Er første gang i år de gjør det for å få litt morsomheter i spillet, alt er jo for suvenirer og funn, så såklart blir folk mer gira da haha! Hvis du går inn på profilen din, altså offentlige profilen din, og trykker på taben hvor det står suvenirer, så kommer det opp de du har! Her http://blog.geocaching.com/2013/07/31-days-of-geocaching-printable-calendar/ Siter
Titovn Skrevet 2. August 2013 Rapporter Skrevet 2. August 2013 Ser ut som en koselig dag! Har hørt om geocaching og det er noe jeg har lyst til å prøve ut, men jeg tenkte å kunne gjøre det sammen med venninnen min (som også har bil, hehe) så får vi tatt med bikkjene på tur i samme slengen! Siter
SFX Skrevet 8. August 2013 Rapporter Skrevet 8. August 2013 Tusen takk! (Hvilket av dem, forresten?) Geocaching er skattejakt for voksne. Folk gjemmer bokser som inneholder diverse smågjenstander (ofte leker til barn) og en loggbok. Så registrerer de hvor denne er på www.geocaching.com med koordinator. Så er det bare å bruke GPS for å finne dem og logge funnet i loggboken og på nettsiden deres på Geocaching.com. Kjempegøy! Og veldig hundevennlig, blir bare en ekstra bonus når man går tur. Oj, glemte å svare her, jeg - men det er dette bildet jeg likte så godt skogen du har fanget på: Takk for forklaring! Men hva gjør dere med boksen? Ta med en ting og erstatt med noe du selv har med? Eller er det ting du leker med, lar være igjen så neste også kan dille med, eller hva er poenget? Jeg er bare forvirret, mener ikke å være spydig, jeg har ikke vært borti det før. Siter
AnnChristin Skrevet 8. August 2013 Rapporter Skrevet 8. August 2013 Du registrerer deg i en loggbok og legger den tilbake på plass. Man kan bytte ting hvis man vil, men det er forbeholdt barn egentlig (og store barn hihihi). O i adventscacher er det gjerne godterier Siter
Tabris Skrevet 8. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 8. August 2013 Takk for å stille nysgjerrigheten min, SFX. Boksen legger vi pent tilbake igjen på plass, etter vi har skrevet navn og dato i loggboken som ligger oppi. Du kan ta ting fra boksen så lenge du legger noe annet oppi i stedet. Som regel er det småleker og nips oppi som passer for barn. AnnChristin: Mat og snop er ikke lov! Delvis for at det ikke skal råtne, og delvis for at dyr ikke skal snuse seg frem og grave dem opp. Siter
AnnChristin Skrevet 8. August 2013 Rapporter Skrevet 8. August 2013 Takk for å stille nysgjerrigheten min, SFX. Boksen legger vi pent tilbake igjen på plass, etter vi har skrevet navn og dato i loggboken som ligger oppi. Du kan ta ting fra boksen så lenge du legger noe annet oppi i stedet. Som regel er det småleker og nips oppi som passer for barn. AnnChristin: Mat og snop er ikke lov! Delvis for at det ikke skal råtne, og delvis for at dyr ikke skal snuse seg frem og grave dem opp. I adventscacher er det unntakstilstander Er gjerne kun en marsipangris eller noe twist og er beløning til FTF! Sjelden det får ligge lengre enn ei uke fra lagt ut til funnet Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.