Gå til innhold
Hundesonen.no

Frustrasjonsinnlegg om vår tur til SKK Värmland


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Sakser fra Facebook for å få ut litt frustrasjon og spørre på klagemulighetene mine i denne situasjonen.

"Fy søren for en slitsom helg. Står opp 02:20 natt til lørdag og kjører i 4 timer for å komme oss på hundeutstilling. Dagen før kjørte Knut 12 timer fra Bergen til Ransäter og la ned tusenvis av kroner i overnatting og kjøring, kun for å prøve å ta cert og cacib på Sting så han blir svensk og internasjonal utstillingschampion. For å gjøre en meget lang og slitsom prosess kort, så sendte aldri SKK meg startnummeret på mail, og når jeg purret på dette fikk jeg beskjed om å hente nummerlapp i sekretariatet på utstillingsdagen. Ikke tenkte jeg på at jeg måtte ni-lese all info om Sting som stod på den... Jeg tittet raskt i katalogen i sekretariatet og så at Sting ikke stod i katalogen, men tenkte at det bare var en følgefeil. Jeg går til ringsekretæren og leverer Sting sitt working certificate, men ringsekretæren ser ikke på den engang før jeg får den i retur. Jeg sier også at Sting ikke står i katalogen under korthåret vorstehhund, men at han skal gå i bruksklassen, og det skulle hun ordne.
Ettersom jeg ikke har katalog så sitter jeg og bare venter på å bli ropt opp, og når en enslig hannhund er inne i ringen så tenker jeg at det er åpen klasse. Når ringsekretæren plutselig gir hund og eier CACIB-sløyfen så løper jeg bort og spør hvorfor de i alle dager gir denne ut før vi har vært i ringen? Ringsekretæren svarer at "strihåret vorstehhund har jo ikke vært inne enda, dette er jo korthår", hvorpå jeg svarer at jeg har jo korthår!!! Ringsekretæren ber meg om å vente, altså får eier og hund med seg CACIB-sløyfen ut og går, noe som gjør at hannhundbedømmelsen er ferdig før hun får snakket med dommeren. Dommeren sier at han ikke kan la oss konkurrere om cert eller cacib, men vi kan få en bedømmelse og en kritikk, og maks en CK. EN KRITIKK???? Vi har ikke stått opp kl 2 på natten, Knut har ikke reist 24 timer og vi har ikke lagt ned tusenvis av kroner på å få en ***** KRITIKK????!!!
Jeg begynner å gråte, alle funksjonærer på huset hentes, dommeren og ringsekretæren diskuterer, og ringsekretæren klarer å lire av seg at jeg burde ha sett dette i katalogen?! Eller HUN burde ha luktet lunta når jeg sa at Sting ikke stod i under korthåret vorstehhund, eller sett at det stod korthåret vorstehhund på working certificatet?
Så ble vi sendt rundt og rundt på hele utstillingsplassen, full av sinne og frustrasjon, hvor funksjonærene prøvde seg på at NKK hadde overført feil informasjon og påstod at Sting må ha vært registrert som strihåret på registreringsnummeret sitt i NKK. Feil. Konklusjonen ble til slutt at SKK har gjort en drøy feil som ringsekretæren ikke oppdaget, og ikke handlet raskt nok med å rette opp når jeg ga beskjed, og vi må lide under dette. "Men dere får igjen startavgiften", stor jubel. Not.
Dommeren spør igjen om jeg vil ha en bedømmelse av Sting, og etter litt overtaling så går jeg med på det. Sting løper to runder og jeg stiller han opp. Dommeren ser på han og sier "Det her var synd. Det her var jækla synd", og gir Sting en CK og en perfekt kritikk, og hinter til at Sting hadde vunnet alt sammen, og forteller meg at det var en glede å få bedømme han. Så dro vi hjem, og Knut og Sting la seg ut på den 12 timer lange hjemreisen uten å ha oppnådd en dritt.
Heldigvis kom vi i kontakt med en hyggelig funksjonær som jobbet for SKK, som viste full forståelse og var veldig lei seg på våre vegne. Hun skulle ta dette videre, og så skulle vi ta kontakt med henne i dag. Vi fant henne, og hun hadde snakket med SKK. Ettersom Sting fikk CK som èn av to hannhunder, og den andre var svensk champion, så blir Sting svensk utstillingschampion og kan nå titulere seg S UCH N UCH NV-09-10-12 NORDV-10 Haugtun's CRC Sting. Et stort plaster på såret, selv om det ikke ble noe internasjonalt championat!
Nå skal jeg sende en lang klage til SKK, og jeg har lyst til å kreve kompensasjon for alle reiseutgiftene. Kan jeg gjøre dette? Det er snakk om 4000 kroner vi la ned kun for at Sting skulle bli INT UCH og S UCH. Deretter skal jeg sende en hyggelig mail til funksjonæren og spørre om hun kan sende meg en championatrosett som jeg videresender til Knut.
Alle som jobbet på Ransäter vet hvert fall hvem Sting er nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy f***! Skjønner godt du er sint ja.

Jeg tror neppe du får noe kompensasjon for tapte utgifter, men det er fullt lov å prøve seg, og det synes jeg du skal gjøre også. Legg ved kopi av alt av kvitteringer sammen med en saklig klage.

Grattis med SUCH i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai, helt tragisk! Jeg hadde også prøvd å få kompensasjon på dette, selv om det kanskje ikke går, men skader jo absolutt ikke å prøve! Og en saklig klage ville også selvsagt skrevet. Ellers, gratulerer med S UCH hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for medlidenhet, det er akkurat det jeg trenger nå! :ahappy: Skal sende inn klage i kveld, så får vi se :)

Her er forøvrig kritikken:

"Korthårig vorstehhund. Beskriven utom tävlan.

Bra hårlag, bra temperament. Stor, utmerket helhet. Vackert, langt og maskulint huvud, bra ögon og öron. Bra over och underlinje, bra skuldra, bra overarm, tilstreckligt forbröst, bra vinkler bak, bra lår, bra ben och tassar. Mycket balanserade och effektiva steg. Velvisad."

Det svir enda.... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så søøøt han er! Tror jeg kan skimte noen tegninger der, ja
    • Syns jeg begynner å se antydninger til at han har arvet pappan sin farge 😍 Flere som ser det? 
    • Nei, jeg begrenser ikke pga. vaksinasjon. De hunder vi omgås er generelt både vaksinerte og friske, og det er de mine får hilse på i den perioden fordi jeg vil at de skal ha trygge, fine hundemøter. Tilfeldige andre hunder for de øve på å ikke bry seg med. Smitte i miljø tenker jeg lite på, da vi bor avsides og ikke bruker hundeparker ol. Valpekurs liker jeg vente med en måned eller to, slik at de er gamle nok til å trene gode økter og holde ut et helt kurs  
    • Sosialiseringsvinduet er frem til 12 uker sies det, selv om dette ikke stemmer helt så er det fortsatt veldig viktig å utsette valpen for det hen skal senere også, men i kontrollerte former. Både å fysisk møte andre trygge hunder for å utvikle språk og lære grenser, samt lære at man ikke skal hilse på alle hunder man møter på er viktig. Mange valper vaksineres før levering også, det har hvertfall de jeg har hatt vært selv om praksisen varierer litt. 
    • Vi har brukt Dog Breeding Science i Australia for å teste for ILM (Intestinal lipid malabsorption). Betalte rundt 400 kr og sendte spyttprøve.  De har utviklet en test for kelpier på denne sykdommen. Finnes visst og noen i Tyskland som har tatt utgangspunkt i testen som ble utviklet i Australia eller noe slikt, men vi brukte den i Australia da oppdretter tipset om den.  Fikk e-post om at hvis vi ønsket å teste noe mer så kunne de bruke prøvene til å teste i en kort periode. Ble litt nysgjerrig på fargetesting ettersom jeg håper han har arvet faren sin shaded/ghost tan farge. Men jeg vet ikke hvor mye svaret hadde gitt meg, jeg kan og bare vente å se hva han blir. Foreløpig tydelige antygdninger til at han vil bli shaded/ghost tan 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...