Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten/medium hund til voksen dame ( Bedlington? Puddel? )


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kunne hun ikke tenke seg havanais da? De kan brukes til å rumpesjekke kattunger: Søte som valper: Verdens beste selskap under dyna: Krever ikke så veldig mye men kjempe g

Nå tror jeg valget er tatt, rett og slett. Og det har falt på bedlington terrier. Takker for alle innspill i tråden! Da er neste steg å finne noen som vi vil kjøpe fra (og som vil selge til oss).

Hva med en papillon/phalene?

  • 6 months later...

Det ble dessverre ingen valp til tanten min denne gangen, og selv om hun også er villig til å vente til neste kull har hun lyst på flere muligheter (plutselig kommer det kanskje ingen valper/ikke en tispe til henne, også har enda ett år gått). Har litt oversikt over Norge nå, men hva med sverige og danmark? Fant ingen aktive hjemmesider fra danmark, men mulig linkene på terrierklubben der bare er utdaterte og mangelfulle.

Noen som har noen anbefalinger? Usikker på om hun er villig til å importere usett, men det kan muligens også være et alternativ (altså usett som at hun ikke drar og hilser på først). Men da må det være fra en anerkjent oppdretter som man vet er seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta di ønsker seg bedlington hun? Da trenger jeg ikke å nevne at det sannsynligvis er igjen en halvsøster av Leah? Eller at jeg sannsynligvis skal ha kull til sommeren? :P

Det er godt mulig puddel er på bordet igjen altså, skal høre med henne. Isåfall vil "vi" veldig gjerne komme på valpelisten din! :-) Skal høre med henne hva hun synes :-) Hun ble veldig forelsket i bedlingtonterrier, men tror begge rasene vil passe henne fint, og at hun kommer til å trives med begge. Det eneste er kanskje litt dette med bjeffingen hos puddel, men det er jo forsåvidt en "filleting" og til en viss grad trenbart.

Det er ikke det at det haster med valp på noen måte, men det kan kanskje være greit å åpne litt for andre raser og. Eller det andre alternativet rettere sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig puddel er på bordet igjen altså, skal høre med henne. Isåfall vil "vi" veldig gjerne komme på valpelisten din! :-) Skal høre med henne hva hun synes :-) Hun ble veldig forelsket i bedlingtonterrier, men tror begge rasene vil passe henne fint, og at hun kommer til å trives med begge. Det eneste er kanskje litt dette med bjeffingen hos puddel, men det er jo forsåvidt en "filleting" og til en viss grad trenbart.

Det er ikke det at det haster med valp på noen måte, men det kan kanskje være greit å åpne litt for andre raser og. Eller det andre alternativet rettere sagt.

Jeg er litt usikker på om det er mer bjeffing på puddel enn bedlingtonen? Men ja, det er nok lettere å få tak i puddelvalp enn bedlington-valp, jeg veit jo om ei til med mellompuddel som har noen av de samme tankene bak avl som jeg har, som også skal ha kull til sommeren, så har man jo andre som kanskje ikke går MH med sine avlsdyr (og kull), men allikevel ikke har dårlige hunder, ikke sant :) Men ja, hør med henne du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mulig det ikke er så stor forskjell mtp. bjeffing (meget mulig jeg har spurt om det i denne tråden og, men glemt svaret :lol: ) Også var det dette med størrelsen, mtp. NSB :P Men vil uansett ikke være mange cm'ene om å gjøre, så tipper det går greit med en mellompuddel uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...