Gå til innhold
Hundesonen.no

Når en blondine skal starte bruks, fra påmelding til gjennomføring av prøve.


Recommended Posts

Skrevet

Tar opp igjen denne tråden, og spør ang rundering klasse D!

Skal debutere til helgen og har noen spørsmål.

Når vi har gjort funn i runderingen, er det da lov å belønne? Og er de veldig streng på hvor lange slag hunden tar? (Har en hund som går meeeget lange runderingsslag..??)

 

*Gleder meg til deby!*

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Betaler jeg påmeldingsavgift først etter trekning/ bekreftelse for deltagelse? Eller ved påmelding? Det kommer an på hva som står i terminlista - noen av stevnene jeg har vært på har hatt betaling på

Du får kommandering hele veien, og før hver øvelse spør de om du kjenner øvelsen. Da kan du be om å få den forklart så du er helt sikker. MH-papirene var det ingen som brød seg om å sjekke nå i helg

Den boka såg noe utdatert ut ??  Du kan gjøre hva du vil i sporet. Jeg har aldri gått fvf til feltstart ? utgangsstilling og avlevering styrer du selv! Bare obs at når du har funnet det anta

Posted Images

Skrevet

Så gøy at du skal debutere lykke til?

Det er ikke lov til å belønne før alle figurantene er funnet. Du må spørre dommeren først når du kommer inn på midtlinja etter at siste figurant er funnet om du får lov til å belønne. 

Viktigeste er jo at alle figuranter blir funnet og dype slag er jo veldig bra bare en ikke drar seg for mye fremover. Samt viktig å vite at en har en tidsfrist på seg til å finne figurantene 

  • Like 1
Skrevet
Så gøy at du skal debutere lykke til[emoji106]
Det er ikke lov til å belønne før alle figurantene er funnet. Du må spørre dommeren først når du kommer inn på midtlinja etter at siste figurant er funnet om du får lov til å belønne. 
Viktigeste er jo at alle figuranter blir funnet og dype slag er jo veldig bra bare en ikke drar seg for mye fremover. Samt viktig å vite at en har en tidsfrist på seg til å finne figurantene 


Ok, takk for svar! [emoji5][emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skrevet
På 22.10.2017 at 2:54 PM, SiljeSM skrev:

Tar opp igjen denne tråden, og spør ang rundering klasse D!

Skal debutere til helgen og har noen spørsmål.

Når vi har gjort funn i runderingen, er det da lov å belønne? Og er de veldig streng på hvor lange slag hunden tar? (Har en hund som går meeeget lange runderingsslag..??)

 

*Gleder meg til deby!*

Hvilke dommer skal du gå for? Har gått for 2 forskjellige i Hordaland og den ene var noe mer "rund i kantene" enn den andre ;) 

Lykke til! 

Skrevet
Hvilke dommer skal du gå for? Har gått for 2 forskjellige i Hordaland og den ene var noe mer "rund i kantene" enn den andre [emoji6] 
Lykke til! 


Alf Skaar skal dømme [emoji5] Satser på at det går veldig greit [emoji16]
Takk for det [emoji5]


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Skrevet
Akkurat nå, SiljeSM skrev:

 


Alf Skaar skal dømme emoji5.png Satser på at det går veldig greit emoji16.png
Takk for det emoji5.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Det går nok veldig fint ja, hyggelig fyr :)

 

  • Like 1
  • 3 months later...
Skrevet

Nytt spørsmål fra en nybegynner. :P Kanskje 2018 blir året vi endelig kommer oss til start? :lol: I feltsøk i klasse D, så står det at man må finne to av fire gjenstander for å ha mulighet til å få toppkarakter. Betyr det at man skal stoppe etter å ha funnet to gjenstander? Eller skal man fortsette søket i håp om å finne alle? 

  • 2 weeks later...
Skrevet
På 3.2.2018 at 7:20 PM, Artemis skrev:

Nytt spørsmål fra en nybegynner. :P Kanskje 2018 blir året vi endelig kommer oss til start? :lol: I feltsøk i klasse D, så står det at man må finne to av fire gjenstander for å ha mulighet til å få toppkarakter. Betyr det at man skal stoppe etter å ha funnet to gjenstander? Eller skal man fortsette søket i håp om å finne alle? 

I klasse D er det helt riktig som du skriver, du skal finne to av fire. Om hunden din finner to gjenstander før tiden er ute, så stopper du. Det er vi som må ha kontroll på hvor mange hunden har funnet ( jeg sier som regel, da har vi vel funnet det vi skal, eller så har dommer og feltansvarlig sagt noe).
Du får ikke ekstra poeng av  finne flere, du får heller kommentar på dette fra dommer, at det er din jobb å ha kontroll på hvor mange gjenstander hunden har funnet. 
Er jeg usikker, stikker jeg hånda i vesten og teller når hunden er ute å søker ( jeg drar ikke fram gjenstandene da dette kan forstyrre hunden i søket).

Skrevet
På 3.2.2018 at 7:23 PM, MarieR skrev:

Hunden søker til tiden er ute eller alle er funnet :) I alle fall har de gjort det sånn på de konkurransene jeg har sett. 

Ikke i klasse D.
I klasse A gjøres dette.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...