Gå til innhold
Hundesonen.no

Nuka - tollerjenta mi <3


SandraNH
 Share

Recommended Posts

Hun er veldig fin :wub: Og gratulerer med utstillings resultatene :)

Takk :)

Vi skal på ny utstilling om 2 uker, men jeg er sterkt redd for at hun er naken til den tid.. hun røyter noe helt ekstremt, og klør en del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

19.juni.2013 var jeg på Holmestrand å hentet min lille prinsesse! En liten Nova Scotia Duck Tolling Retrievertispe på 8 uker, med stamtavlenavn "Canuka A New Era" men kalles bare "Nuka" <3 Født

I helga som var fikk Nuka møte en av søstrene sine for første gang sia dem forlot oppdretter ved 8 ukers alder Kjempekoselig å få hilse på Cira, og de gikk veldig godt overens De begynte å leke med

Jeg og Nuka har vært på NRH treningssamling i helga Og i går besto vi NRH sin lydighetsappell!! Øvelsene består av: - Tilgjengelighet - Innkalling av løs hund, inn i utgangstilling - Fri ved fo

Posted Images

Da har jeg bestilt AD//HD røngten time! :o Skal på torsdag kl 15, kjenner jeg gruer meg! For det første så er hun litt ung enda (straks 14 mnd), ville jo helst ventet til hun var 18 mnd for å være sikker på at hun er fullvokst. MEN jeg klarer ikke å vente!:P Skitredd for at det skal være HD eller AD, jeg ville blitt knust egentlig... Det gjenstår bare å se! :P

Ellers så har vi vært hos veterinær idag, for å sjekke hvorfor hun slipper så mye pels. Hun fikk en vitamin B12 sprøyte, pluss resept på Advocate. Håper hun slutter å mister pels nå, og kanskje det vil gro litt tilbake iløpet av de neste to ukene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fine utstillingsresultater, og lykke til på rønkten - fingre og tær krysses for at hofter og albuer ser fine ut :)

Trener dere fortsatt sammen med NRH? :)

Takk, håper det blir A og A :)

Ja vi trener enda i NRH :) Driver på å gjennomfører grunnkurset nå, skal på utmarsj til helgen med orientering og overnatting til fjells :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe å vente med HD-røntgen altså, Bris var vel sånn ca 12 måneder og 3-4 dager hun. :P Det kommer nok til å gå finfint, og det er bedre å vite enn å gå og grue for det de neste månedene. Resultatet blir neppe noe bedre eller verre på 4 måneder. :)

Ang. røytingen, det er ikke "ettårsrøytingen" som er i gang da? Tollertisper blir gjerne himla nakne, og spesielt på den første skikkelige røytingen rundt ettårsalderen. Skader ikke å test om det er noe "mer" da, men bare et OBS på at det ikke trenger å være noe galt (mulig det er mer enn bare røytinga og da, men at de slipper ekstremt med pels trenger er ikke nødvendigvis unormalt). Skulle vist deg bilder av søstra til Bris, for der er forskjellen så veldig tydelig på nedrøyta og fullpelset. Ev. kan jeg snikfotografere Ziva til @MarieR for der vises det VELDIG godt nå. :P Vises godt på Bris og altså, men ikke så godt på bilder egentlig. Tror jeg. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe å vente med HD-røntgen altså, Bris var vel sånn ca 12 måneder og 3-4 dager hun. :P Det kommer nok til å gå finfint, og det er bedre å vite enn å gå og grue for det de neste månedene. Resultatet blir neppe noe bedre eller verre på 4 måneder. :)

Ang. røytingen, det er ikke "ettårsrøytingen" som er i gang da? Tollertisper blir gjerne himla nakne, og spesielt på den første skikkelige røytingen rundt ettårsalderen. Skader ikke å test om det er noe "mer" da, men bare et OBS på at det ikke trenger å være noe galt (mulig det er mer enn bare røytinga og da, men at de slipper ekstremt med pels trenger er ikke nødvendigvis unormalt). Skulle vist deg bilder av søstra til Bris, for der er forskjellen så veldig tydelig på nedrøyta og fullpelset. Ev. kan jeg snikfotografere Ziva til @MarieR for der vises det VELDIG godt nå. :P Vises godt på Bris og altså, men ikke så godt på bilder egentlig. Tror jeg. :P

Joda, er klar over at de faktisk kan bli helt nakne!:P Foreldrene mine sin toller var naken ifjor (da var hun 2 år), og vi begynte nesten å lure på om hun var syk. heelt kortpelset ble hun, og halen og skjørtet ble bare et tynt pister :P

Du har nok sikkert rett, at hun er i ettårsrøytingen, men det jeg reagerer på er at hun har et område på ene bakbenet hvor det er helt fritt for hår. Også har hun i det siste klødd seg en del, noe som ikke er vanlig. Så det er vel en kombinasjon av noe :)

Håper bare hun ikke blir naken før vi skal på utstilling neste helg, for etter den så kan hun bare røyte (da er ikke neste utstilling før seint i august). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er klar over at de faktisk kan bli helt nakne! :P Foreldrene mine sin toller var naken ifjor (da var hun 2 år), og vi begynte nesten å lure på om hun var syk. heelt kortpelset ble hun, og halen og skjørtet ble bare et tynt pister :P

Du har nok sikkert rett, at hun er i ettårsrøytingen, men det jeg reagerer på er at hun har et område på ene bakbenet hvor det er helt fritt for hår. Også har hun i det siste klødd seg en del, noe som ikke er vanlig. Så det er vel en kombinasjon av noe :)

Håper bare hun ikke blir naken før vi skal på utstilling neste helg, for etter den så kan hun bare røyte (da er ikke neste utstilling før seint i august). :P

De er skikkelig ikke pene da! *ler* Mulig det er en kombinasjon som du sier, på grunn av hårløse flekker og kløing. Skal du ti

Er det Lofotutstillinga du skal på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er skikkelig ikke pene da! *ler* Mulig det er en kombinasjon som du sier, på grunn av hårløse flekker og kløing. Skal du ti

Er det Lofotutstillinga du skal på?

Ja til Svolvær ja :)

Norsk nakentoller :P

Hehe ja har sett noen av de der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, vi skal dit å gå lydighet. Kanskje jeg tar en sving bortom utstillingsringen. Lydigheta blir fort overstått, vi er bare 7 til sammen. :P

Det skal du bare gjøre :) Skal du ikje stille da? Er bare 3 tollere som skal stille :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du bare gjøre :) Skal du ikje stille da? Er bare 3 tollere som skal stille :o

Ehm nei, frøkna mi har lagt fra seg alt av pels minus den på halen og jeg betaler ikke for å mest sannsynlig ikke få bedre enn VG (kan jo få det med pels og forsåvidt, men nå er det temmelig sikkert). :lol: Det er ikke bare bikini her, hun er klar for nudiststranda ... Og så syns jeg det er så stress med både utstilling og lydighet samme dagene, og lydigheten står over utstilling på prioriteringslisten min. :) Så det var få tollere ja, det er jo flere tollere nordpå enn som så. Mulig flere er i samme bekledning som Bris. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm nei, frøkna mi har lagt fra seg alt av pels minus den på halen og jeg betaler ikke for å mest sannsynlig ikke få bedre enn VG (kan jo få det med pels og forsåvidt, men nå er det temmelig sikkert). :lol: Det er ikke bare bikini her, hun er klar for nudiststranda ... Og så syns jeg det er så stress med både utstilling og lydighet samme dagene, og lydigheten står over utstilling på prioriteringslisten min. :) Så det var få tollere ja, det er jo flere tollere nordpå enn som så. Mulig flere er i samme bekledning som Bris. :P

Ja ser den :) Om Nuka hadde vært helt nedrøytet, så hadde jeg ikke meldt på. Nå meldte jeg jo på mens hun var i full pels da, det er jo det som er litt risky med påmeldingsfrist så lenge før :P Men vi prøver :) Jeg vet at den den ene tolleren er en champion - så er spent å se hvordan klasse den andre tispen skal stille i. Håper vi får Exc og CK - det kommer jo helt an på dommeren :P Skal kjøre att og fram på lørdagen, deet blir lenge i bil :P Tror det tar over 3,5 timer pr vei :P Bor du i Lofoten?

Vi skal trene en del lydighet i sommer, så får vi se om vi debuterer til høsten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser den :) Om Nuka hadde vært helt nedrøytet, så hadde jeg ikke meldt på. Nå meldte jeg jo på mens hun var i full pels da, det er jo det som er litt risky med påmeldingsfrist så lenge før :P Men vi prøver :) Jeg vet at den den ene tolleren er en champion - så er spent å se hvordan klasse den andre tispen skal stille i. Håper vi får Exc og CK - det kommer jo helt an på dommeren :P Skal kjøre att og fram på lørdagen, deet blir lenge i bil :P Tror det tar over 3,5 timer pr vei :P Bor du i Lofoten?

Vi skal trene en del lydighet i sommer, så får vi se om vi debuterer til høsten :-)

Jeg vet bare hvem valpen er, så spørs om hun som eier den skal stille den ene av sine i tillegg. Blir spennende. :) Vet hun som eier søsteren til Bris vurderte å melde på, men vet ikke om det ble noe av det. De er jo heldigvis ofte ganske fine selv på vei ned i pels, verre når de har vært nede og skal opp. Ser jo ekstra skabbete ut. :P

Ehm ikke direkte nei. Bor på Inderøy i Nord-Trøndelag så vi har litt lengre vei enn deg. :lol: Er egentlig fra Andøya, så skal "hjem" på ferie, og da passet det jo fint med et dobbelt lp-stevne i samme tidsrom sånn ca nærheten. Den nord-norske versjonen av nærheten.

Og det syns jeg du skal prøve på, vi trenger flere aktive tollerfolk som viser frem hunden på stevner. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare hvem valpen er, så spørs om hun som eier den skal stille den ene av sine i tillegg. Blir spennende. :) Vet hun som eier søsteren til Bris vurderte å melde på, men vet ikke om det ble noe av det. De er jo heldigvis ofte ganske fine selv på vei ned i pels, verre når de har vært nede og skal opp. Ser jo ekstra skabbete ut. :P

Ehm ikke direkte nei. Bor på Inderøy i Nord-Trøndelag så vi har litt lengre vei enn deg. :lol: Er egentlig fra Andøya, så skal "hjem" på ferie, og da passet det jo fint med et dobbelt lp-stevne i samme tidsrom sånn ca nærheten. Den nord-norske versjonen av nærheten.

Og det syns jeg du skal prøve på, vi trenger flere aktive tollerfolk som viser frem hunden på stevner. :ahappy:

Ja hun som har valpen, skal stille champion-tispen sin også :)

Ja da bor du jo ikke så nært likevel, haha :P Greit å kunne "dra hjem" og stille på stevner - er vel litt større sjanse å vinne noe når det er mindre stevner/få påmeldte :) Syns det er litt synd at retrieverne kun kan stilles på lørdag, og ikke søndag. Men ikke noe å gjøre med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært å tatt HD og AD røngten. Snuppa har vært kjempeflink, ble med en gang døsig etter sprøyta, og sjangla som en full hest i et par minutter. Så måtte jeg forlate, og kom tilbake etter 30 min for å hente henne. Veterinæren sa på generelt basis at bildene så greie ut, men jeg kjenner jeg er veldig nervøs angående resultatet på ene AD bildet...

Hva tenker dere om bildene?

HD_ADNKK-HofteVD-19062014-15_27_10-953_z

HD_ADNKK-AlbueLAT-19062014-15_27_10-765_

HD_ADNKK-AlbueLAT-19062014-15_27_10-578_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen skal jeg og Nuka på Lofotustillingen, er veldig spent på resultatet! Kun 3 tollere påmeldt, og Nuka har virkelig sluppet pels - så er spent på hva dommeren synes.. Også er det 4 timer pr vei - og vi skal kjøre frem og tilbake på samme dag - gjett om jeg blir å være sliten imorgenkveld! :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen skal jeg og Nuka på Lofotustillingen, er veldig spent på resultatet! Kun 3 tollere påmeldt, og Nuka har virkelig sluppet pels - så er spent på hva dommeren synes.. Også er det 4 timer pr vei - og vi skal kjøre frem og tilbake på samme dag - gjett om jeg blir å være sliten imorgenkveld! :P

Lykke til :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What a day!

Mi lille prinsesse fikk det til idag, og klinka til med Exc.JK, 1.JKK, CK, CERT, 1.BTK, BIR og BIG4! :D

10303873_10152108867171816_8053469214730

Hennes aller første Cert, kjempegøy! Og BIR tilogmed :D

Nå blir det sommerferie på tøtta, og hun kan få røyte i fred uten at matmor river seg i håret :)

EDIT:

Fikk klippet til noen bilder hvor hun står nogenlunde greit på - er fort gjort å overstrekke dem også :o
Nukasvolvaeligr2_zpsa475c131.jpg

Nukasvolvaeligr1_zps846dffd6.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...