Gå til innhold
Hundesonen.no

Piggsvin i hagen


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Ja så har man fått ny leieboer som ikke betaler husleie på tomta..

What to do, jeg vil bli kvitt dritten, den sniker seg innpå Aggi og legger seg ned å freser hver kveld.. Bare flaks at det har gått bra hittil og at han har vært tjora.

Jeg vil ikke ha en hund med snuta full av pigger.. :no:

What to do??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det vil være særdeles usympatisk å fange den fordi den faktisk kan ha barn og da vil de dø.

Ikke skjønner jeg hvorfor du ikke vil ha den i hagen heller, lær dyret ditt å ignorere - piggsvin er jo ikke farlige, bare sjarmerende - og piggene er ikke spesielt skadelig heller - joda, de kan stikke hull, men det er jo ikke sånn at de løsner og blir sittende noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det vil være særdeles usympatisk å fange den fordi den faktisk kan ha barn og da vil de dø.

Ikke skjønner jeg hvorfor du ikke vil ha den i hagen heller, lær dyret ditt å ignorere - piggsvin er jo ikke farlige, bare sjarmerende - og piggene er ikke spesielt skadelig heller - joda, de kan stikke hull, men det er jo ikke sånn at de løsner og blir sittende noe sted.

Det er sommer og jeg syns det mildt sagt er utrivelig å måtte ta tidlig kvelden pga av at piggsvinet har krøllet seg sammen mitt på tunet og freser ja! Det har nå pågått lenge nok til at udyret burde ha lært seg at det bor en hund her og tatt andre veier. Når det ikke gjør det må jeg finne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er sommer og jeg syns det mildt sagt er utrivelig å måtte ta tidlig kvelden pga av at piggsvinet har krøllet seg sammen mitt på tunet og freser ja! Det har nå pågått lenge nok til at udyret burde ha lært seg at det bor en hund her og tatt andre veier. Når det ikke gjør det må jeg finne på noe.

Seriøst?

Det bråker jo ikke så ille da *ler* Ikke er de farlige heller. Kan du ikke bare ta på deg hagehansker og løfte det vekk fra gårdsplassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Seriøst?

Det bråker jo ikke så ille da *ler* Ikke er de farlige heller. Kan du ikke bare ta på deg hagehansker og løfte det vekk fra gårdsplassen?

Det kommer jo tilbake av seg selv og vil sikkert bare gjøre det om jeg flytter det..

Snakka med pinnsvinhjelpa nå og det kan virke som det går etter vannet til hunden. Det har forbausa meg at det går mot der han står og der står jo også vannet. Så nå skal jeg prøve ta vekk vannet og sette ut vann andre steder på kveldene, det er seriøst knusktørt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det kommer jo tilbake av seg selv og vil sikkert bare gjøre det om jeg flytter det..

Snakka med pinnsvinhjelpa nå og det kan virke som det går etter vannet til hunden. Det har forbausa meg at det går mot der han står og der står jo også vannet. Så nå skal jeg prøve ta vekk vannet og sette ut vann andre steder på kveldene, det er seriøst knusktørt her.

Sleng ut noen forkuler til det også - på ett sted den ikke er i veien - kattemat er snadder, men hundemat går også ned på høykant *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring pinnsvinhjelpen.no og spørr de om hjelp :)

Og jeg som trodde det var tull.. :|

Pinnsvin er jo så søte, og hunden kan ha godt av å lære seg å la de være i fred. Det gjør de vel hvis de får stikke seg litt på piggene. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...