Gå til innhold
Hundesonen.no

Bytting av sengetøy, hund i senga.


Rosin

Recommended Posts

Hvorfor er ikke det til å annbefale? Hvorfor MÅ man skifte annenhver dag?

Enig med deg der.

Alt er vel opp til hvert eneste menneske? jeg mener, hadde ikke jeg hatt allergi så hadde jeg vært selvsagt mer "herda" ved å skifte sjeldnere enn oftere, og det finnes ingen statistikker som sier at man er friskere ved å skifte ofte på senge tøye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byter sengetøy en gang i uka, men jeg har ikke hunder i senga heller, hvis de også skulle fått en plass i senga, hadde det ikke vært plass til oss. :D

De har sine egne senger på gulvet, selvom Kiara (Polaren min) ikke alltid klarer å styre seg og får raptus oppi senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Det er forskjellig egentlig.. Skifter vel 1-3 ganger i måneden.. Har alltid tepper over senga da (store tepper over dyna som henger ned mot gulvet) og de bytter jeg oftere. Har hunden i senga ja, men det er ikke så stor forskjell egentlig. Dessuten hafr jeg ikke sofa, så senga duger til det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke sover på den andre siden av dobbeltsengen når han ligger der (det er ikke ofte,blir varmt for en pelsdott) så jeg vet ikke om det teller ,men ialle fall:jeg skifter ca hver 14 dag.Om sommeren oftere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overrasket over enkelte svar her inne - skifter ikke så ofte på sengetøyet? Tror ikke det er så farlig?

Jeg har to hunder i senga, enkelte netter, en langhåret og en korthåret.

Skifter sengetøy to ganger i uka.

Ved å ikke skifte sengetøy ofte så kan du like godt la være å dusje?

Tenk på all hudflassen som vi mennesker mister i senga.

Tenk da på all flassen og hårene ifra hundene.

Og evnt skitt og møkk som hundene har på seg.

Og en annen ting - sett på ett program ang midd?

Selv om du skifter på senga ofte har du millioner av sengemidd i senga di.

Jeg grøsser iallfall når sengetøyet begynner å nærme seg en uke gammelt...

Hadde jeg ikke hatt hund i senga hadde jeg bytta sengetøy en gang i uka...

:roll: ingen moralpreken dette her asså, men ble bare litt overraska over flere av svarene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man ikke blir sjuk av det - hva er problemet?

Vi har vel alle våre syn på hva som er akseptabel hygiene - Jeg sliter med folk som stinker gammel svette og har ultrafett hår, andre synes helt sikkert det er heslig at jeg lar hunden min slikke meg i fjeset.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at en eller anna gang blir du nemlig sjuk av det.... :D

Hva om du får støvallergi når du blir eldre? (som meg...)

Hva om du ved å ligge i hundehår og andre saker utvikler i aller veste fall - hundeallergi???

At andre stinker svette trenger ikke være at de ikke tok en dusj samme dag - mange sliter med denne lukten...

Og fett hår har mange og ikke alle dusjer hver eneste dag...

Men jeg skjønner at du tok deg nær av dette og som jeg skrev i mitt innlegg - dette er ingen moralpreken, men heller et utsagn på hva min mening er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, i svarene her varierer det fra flere ganger i uka (!) til en gang på 3-4 måneder.... Pippin røyter ikke, og er jo en hunderase som må kammes og dusjes ofte, tror ikke han drar med noe særlig skitt til senga. Jeg bytter vel sengetøy med tre-fire ukers mellomrom. Hvis jeg måtte skifte oftere på grunn av han, så hadde jeg gjort det, for det er så trivelig å ha den myke. varme koseklumpen der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser fortsatt ikke problemet. :D

Jada, jeg har sett slike tvprogrammer om midd og annet småkryp. Og jada, de er stygge som juling. Men stygge småkryp, det være seg bakterier, midd, virus ++ finner man nok overalt. og skal man begyne å få noia for slike småting (bokstavelig talt) får man et utrolig slitsomt liv tror jeg.

Jeg lukter ikke vondt, jeg er sjelden syk, jeg både ser og føler meg ren.. osv. Jeg har nok et temmelig normalt syn på hygiene. Dusjer hver dag, misliker fett hår og svettelukt (OG hundesikkel i ansiktet! :D ) Så jeg ser ingen grunn til å bytte oftere. :D

Imunforsvaret blir nok ikke så mye bedre av at alt er superrent til enhver tid heller. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt hetta her jeg... :oops: (synes nesten det blir "grisete" når man sier det kan gå 3-4 mnd før man skifter..) kanskje er det meg det er noe galt med men... har en sønn som har husmiddallergi, og ser hvordan han har det om jeg "slurver" litt... og tro meg, vi har det ikke strøkent eller støv på hjernen.. Men det er ikke sånn at man blir syk med en gang, det går over tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imunforsvaret blir nok ikke så mye bedre av at alt er superrent til enhver tid heller.   :wink:

Det skal jeg være enig med deg i, vi lever i en tid hvor alt skal være så himla rent og pent til tider. Men inser ikke at det er nettopp dette som gjør at vi blir sjuke...

Vi trenger litt skitt og lort for at immunforsvaret skal kunne funke helt riktig.

Men likevel syns jeg det å skifte sengetøy hver 3 eller 4 måned blir for drøyt...

Jeg har ikke dilla på renhet, vasker huset en gang i uka, støvsuger eller mopper en til to ganger i uka.

Grunnen er min allergi...

At hunder tråkker i mye rart er jeg enig i og hvis jeg har hvitt laken på senga (de er ikke hvite lenger etter vask heller.... sukk) blir de møkkete med engang mine to har prøvd senga ut. (de får som regel ikke lov til å være i senga, men syns vår seng er mye koseligere enn sin egen seng som også står på soverommet)

Og tenk hva hundene har rullet seg i, (hvis den har gjort det...) nå som det er muligheter for å slippe bikkja fri i skog og mark... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter sengetøy ca 2-4 ganger i mnd, men nå har jeg ingen skitten hund heller da. Er han skitten en dag er det bare å tørke over han med et fuktig klut. Ikke er han fet i pelsen og ikke lukter han. Jeg tørker også alltid av bein og buk etter hver tur. :D Ikke bor jeg i byen heller så hunden trør ikke i spytt og diverse ekle ting, tar vi en bytur så går han på gress o.l etterpå eller vasser i en bekk så tenker ikke noe over alt han har vært borti med labbene. Skulle jeg gått rundt å tenkt på det hadde jeg blitt gal for da hadde jeg tenkt den tanken videre og til slutt ikke kunnet gå barbeint i mitt eget hus for der har jo hunden vært med sine skitne labber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :D

Er ikke så veldig nøye på det jeg. Jeg lever ennå, og er ikke noe sjukere enn mennesker som skrifter oftere på senga, så jeg tror ikke det er sååå farlig. Kommer vell heller ann på hvor fisefine folk er på sånt.

Midd er mine venner :D Hæhæ.

jeg er helt enig, er ikke så nøye jeg heller.men lever i beste velstand!

kjenner forresten en jente som ikke har tatt en eneste vaksine å hun lever og! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det alt fra hver 3. dag til 3 ganger i mnd. Litt avhengig av om begge bikkjene sover i senga og været ute. Føler jeg må skifte oftere når jeg har hanhunden i senga i tillegg til minsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hunden i senga ofte, og kan fint ligge i samme sengetøy i 1 mnd :) bryr meg egnetlig ikke særlig over småkrypene i senga jeg da, er tross alt større problemer og bekymre seg over. :D tenk hvor masse rart det er i pelsen til hunden neste gang du gir den en klem, eller lar den ligge i fanget, eller hvor mange bakterier den har på tunga, ska vi slutte og kose med hunden bare fordi den har litt "skitt" i pelsen og da eller? ikke jeg hvertfall! :)

Men nå har jo pappa dradd inn en kjereste med støv på hjernen så det holder, så nå blir det nok byttet hver uke framover. jaja, kan hvertfall ikke skade..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hundene i senga,men to katter.

skifter sengetøy en gang i uka..

Budd sov i senga helt til vi fikk Buffy, da var det ned på gulvet i egen seng.

Synes det hadde blid "ufyselig" å ikke minst trangt med to katter og to hunder i senga..Å da var det kattene som vant:)

Rottisen vi hadde sov i senga våres hele sitt liv, syns egentlig det var litt pes men hadde ikke hjerte til å la han ligge aleina på gulvet,hehe.. Da skifta jeg sengetøy et par ganger i uka..

Men jeg er veeeldig frista til å ha dem i senga av og til,men har klart å dy meg =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...