Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Lenge siden jeg har lagt ut bilder av Chicka nå og jeg finner ikke engang tråden hennes på min hund, så jeg legger ut noen bilder her, så gamlemor ikke blir helt glemt ;)

Noen av bildene er mobilbilder og andre er lastet opp på facebook, så litt ymse kvalitet.

1005995_10151736600160199_440580592_n.jp

Koser seg i hagen

1005184_10151748277910199_65429494_n.jpg

På badetur ved et stille vann hvor vi aldri møter andre folk, veldig deilig der :)

1001884_10151737193950199_1450973780_n.j

Bader igjen, denne gangen på Østernvann som flere her inne kjenner til.

1070006_10151737193655199_1660244648_n.j

Ser nesten ut som hun tar seg en røyk i vannet :)

8601_10151685363280199_614275954_n.jpg

Blid jente på tur

420621_10151580391275199_148057471_n.jpg

Nyyyter pent vær

387188_10151580391020199_696789984_n.jpg

Kikker utover vannet

261239_10151470706810199_1469790568_n.jp

Også et ifra vinteren, Chicka skuer over golfbanen som hun mener at hun eier og er direktør på ;)

• Like 7
Skrevet

Hun er kjempefin :D:wub:

Takk :)

Hun ser så fornøyd ut :ahappy: Sånn type livsglad og avslappa :) Vakker!

Takk :)

Ja, hun har blitt veldig "filosofisk" og ser mer på naturen rundt seg enn det hun gjorde da hun var yngre, da hadde hun liksom aldri tid til sånt.

Nå elsker hun at vi setter oss ned på tur, koser og kikker oss rundt ;)

Skrevet

Enig med Malinck - veldig fin Trulte. Vet hun er godt voksen, men husker ikke aldern. Uansett så ser det ut som hun holder seg utrolig godt!

Skrevet

Chicka ER litt hundesonen for meg altså. Har fulgt dere i så mange år at det nesten er snålt. :) Hun holder seg så godt, og det er alltid koselig å se bilder av henne, Renate :) ( følger med på Facebook og da ;) )

Skrevet

Veldig fin trulte :)

Tusen takk :wub:

Enig med Malinck - veldig fin Trulte. Vet hun er godt voksen, men husker ikke aldern. Uansett så ser det ut som hun holder seg utrolig godt!

Hun er 11,5år nå, godt voksen dame. Hun holder seg veldig godt, men beina er jo ikke 100%, så hun har sine egen "ChickaWalk" som vi kaller den. Hun er glad og lykkelig hver dag, så håper jeg har hun en stund til :)

Chicka ER litt hundesonen for meg altså. Har fulgt dere i så mange år at det nesten er snålt. :) Hun holder seg så godt, og det er alltid koselig å se bilder av henne, Renate :) ( følger med på Facebook og da ;) )

Ja, vi har jo kjent hverandre via forum i så utrolig mange år, Chicka er nesten Hundesonens grand old lady :lol:

Jeg husker så godt den tiden du planlagte å få Chessie, du ventet jo så lenge på hun også, og endelig så var hun der hos deg, husker hvor glad du var :)

Hyggelig at du følger med bildene på facebook, det blir kanskje mange bilder noen ganger, men jeg syntes det er så gode minner å ha :wub:

Hun er bare nydelig ;-) Tar gjerne flere bilder!

Takker :wub:

Vi var ute på badetur i dag også, tok selvfølgelig noen bilder igjen, og jeg er jo ikke vanskelig å be når det gjelder å legge ut bilder av lille gull :wub:

01.jpg

Passer på å bade overalt :)

02.jpg

Hente pinnen

03-1.jpg

Flink pike :wub:

04.jpg

"HVA!!! Får Turbo godbit??? Må følge med der borte så jeg ikke går glipp av en godbit! :innocent::lol:

05-1.jpg

....også sur gammel dame når hun må opp av vannet (hun kan det å bruke øynene og si hva hun mener med dem)...hun kan finne på å stikke tilbake i vannet om jeg ikke følger med på hun når vi går fra badestedet, hun er en liten luring :P

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har du hunder som krever pelsstell på utstilling er stroller med stellebord gull verdt. Angrer nesten hver gang jeg er på utstilling at jeg ikke har det, men stiller ikke så mye at jeg synes jeg kan bruke mange tusen på det. Det krever jo at hundene kan være i strolleren uten å ødlegge den da. Metallbur er tungt å bære med seg sammen med alt annet, men er jo sikrere enn stoffbur/stroller. Selv bruker jeg stoffbur, mest på agility men også utstilling, dog er jeg avhengig av lås til glidelåsen når jeg har med eldste da han kan åpne glidelås. (Har Maelson slev)
    • Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...